M’n Eend begint onder de voorruit en tussen de ventilatieklep en het motorkapscharnier wat lelijk te worden. Roest en barstende plamuur/verf. Ik zou er dolgraag een nieuw voorruitframe + scharnier in zetten, maar die mogelijk heb ik niet (geen geschikt lasapparaat, niemand die dat voor mij kan lassen, geen geld voor een voorruitframe, en geen plek waar m’n Eend zo lang in kan/mag want m’n ouders verbieden me simpelweg om in hun garage een stuk uit de koets te slijpen). De enige oplossing is dus plamuren.
Ik had het idee om de oude plamuur en de roest er zoveel mogelijk uit te halen (ja, het is al eens eerder geplamuurd), datgene wat er dna nog aan roest in/op/aan zit goed in de owatrol te zetten en het geheel daarna met staalplamuur (dus geen polyesterplamuur) weer zo goed mogelijk af te werken en alles weer netjes in de verf te zetten. Maar kan ik wel over owatrol heen plamuren ? Owatrol is wat plakkerig, maar dondert na een maand de plamuur er niet weer uit ?
Overige tips en truucs zijn natuurlijk welkom !
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Wat zit er feitelijk onder het plamuur? Zijn het echt gaten, of is het slechts aangetast door roest?
Anders heb ik gehoord dat je ook met hard-solderen aan de gang kan gaan. Zodra ik mijn garage werkbaar heb gemaakt (lees; opruimen) en mijn eigen 2cv-klusjes heb gedaan dan wil ik mijn garage wel voor een paar dagen ter beschikking stellen.
Een paar dagen is geen punt, maar een heen vorruitframe er in gaat gewoon niet. Dat is het euvel.
En ik vrees dat onder het plamuur gaten zitten. Echte gaten.
Schijt aan originaliteit.
Het voordeel van solderen is dat je het orginele plaatwerk niet smelt. Bij een fout maak je dus je soldeer weer heet en trek je de opgesoldeerde plaat er zo weer af, terwijl je bij lassen moet gaan slijpen en het risico loopt je plaatwerk weg te smelten.
Solderen vindt ik dus zeker te overwegen, maar als iemand er meer info over heeft: graag.
Schijt aan originaliteit.
Vandaag heb ik plaatjes in m’n Eend gelast. Klik hier voor plaatjes.
Overigens, het is de eerste keer dat ik zo dun staal gelast heb ...
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Dat ziet er niet slecht uit man! Toppie!
Ik ben ook redelijk trots op mezelf (en dat ben ik niet snel). Dankje voor je compliment !
Schijt aan originaliteit.
dat is weer eens profocioneel gebak en braad.
beetje afwerkplamuur en weer dichte en hopelijk weer waterbestendige eend.
Heb je de onderkant van het raamframe ook al aangepakt?
dus bij de ventilatieklep en het motorkapschanier.
of is dat het volgende project
Citroen rolls better then a Rolls!!
Het is weer heerlijk hard. Beetje plamuren en het is ook nog bobbelvrij. Onder m’n voorruit (dus tussen motorkapscharnier en ventilatieklep) las ik niets, omdat dat nog aardig hard is. Er zitten geen gaten in. Ooit heeft iemand darr wat plaatmateriaal in gesoldeerd (wie dat was weet ik niet), en dat is in mijn ogen nog te goed om aan te gaan lassen.
Schijt aan originaliteit.