Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Deel 2 alweer!
Klik hier voor deel 1:
Deel 1 eindigde met een probleem in het veersysteem, en een sludge problemen.
De slugde problemen zijn nu hopelijk verminderd na alle leidingen en filtertjes schoongespoeld te hebben, en het gaasje uit de dop verwijderd te hebben. Nu nog even de beluchtingsleidingen isoleren met radiatorfolie.
De problemen in het veersysteem zijn het niet automatisch omhoogkomen van de voorkant, en het steeds beroerder veren. Als ik de BX start, en de voorkant is voor een deel ingezakt, komt die niet meer naar de goede rijhoogte. De voorkant staat eigenlijk altijd gewoon een rijstand, die zakt nooit in, maar zodra er iemand instapt zakt die een stuk in.
Ik ga zondag de LHM verversen, en tussen oud en nieuw wordt er als het goed is gespoeld. Ik hoop dat dan de problemen verholpen zijn..
Om het af te leren nog even twee foto’s:
In de kerstvakantie wil ik ook de achterklepspoiler opnieuw monteren, en onder spanning monteren zodat die hopelijk minder ‘doorgezakt’ wordt. Ook wil ik mijn setje nieuwe spatlappen eronder zetten:
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Dat veersysteem MOET je oplossen. Staat zo slecht en ‘sleurig’... (staat er 1 bij mij in de straat en die heb ik nog nooit met zijn neus naar beneden gezien
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Hoe bedoel je precies? Als ik ga rijden, staat de neus wel altijd op rijstand. Ik ga absoluut niet rijden als de neus helemaal niet meer omhoog wil!
(Ik heb enkele BXen gezien die dat hadden…. Geen gezicht, en rijdt voor geen meter volgens mij. )
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Wel, in mijn straat staat een rode Citroen Bx break (die nu dus roze ziet) en die gaat enkel op zijn kont liggen. Zijn snuit BLIJFT in de lucht steken. Ik heb hem nu wel nog nooit zien rijden hoor. Maar ik vind dat zo’n auto’s de BX een slechte naam geven
En ik ben er zeker dat je de naam van de BX hoog wil houden
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Och, in deel 1 van mijn topic is er al eens een discussie geweest over ‘neuzen die omhoog bleven staan’. Ik heb ook liever voor + achter op de grond (staat mooier), maar als ik na drie dagen stilstand op de neus van mijn BX duw, komt die gelijk weer terug naar rijstand, wat volgens mij betekend dat er nog druk in de bollen zit. De dag erna staat die dan nog steeds omhoog.
Verder kan ik niet kijken, want hij heeft nog nooit langer dan 4 dagen stil gestaan.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Ik heb nog niet genoeg in mijn BX gereden om te kunnen zeggen hoe die van mij reageert als ik de motor afleg (en af laat liggen). Maar ik vind het geen zicht dat je kont na een half uur al op de grond licht en je snuit na een week nog pal in de lucht steekt
Mijn TZI, met 4 recente bollen, en nieuwe LHM ligt ook altijd met de achterkant op de straat… Zal wel een combinatie van slechte achtercilinders en stroeve voorveerpoten zijn.
(al veert de auto niet stroef)
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Dan zou ik hem voor het afleggen elke keer handmatig op de grond leggen .
Is daar eigenlijk een anti-argument voor?
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Ik deed dat dus af en toe, en sinds de laatste keer dat ik dat gedaan heb, heb ik dus dat probleem met die voorkant die niet meer automatisch omhoog wil komen. Ik ben daar dus wel van genezen.
Nu zou het natuurlijk ook kunnen dat het niks met elkaar te maken heeft, maar goed.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Hmm… ik heb het geluk dat hij altijd in een garage mag staan En daar zien ze het niet als hij schraal staat te wezen met zijn snuit in de lucht
BunnY schreef:Dan zou ik hem voor het afleggen elke keer handmatig op de grond leggen .
Is daar eigenlijk een anti-argument voor?
Ja, ik heb al 3x een stukje octopus doen knappen door de auto in de laagste stand te zetten Achterstallig ondehoud, dat wel. Maar ik vertrouw de octopus van de TZI niet genoeg om vaak dat soort dingen te doen…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
GoofBlikscha schreef:BunnY schreef:Dan zou ik hem voor het afleggen elke keer handmatig op de grond leggen .
Is daar eigenlijk een anti-argument voor?
Ja, ik heb al 3x een octopus doen knappen door de auto in de laagste stand te zetten Achterstallig ondehoud, dat wel. Maar ik vertrouw de octopus van de TZI niet genoeg om vaak dat soort dingen te doen…
Ik wou net nog zeggen van ‘op voorwaarde dat ik een nieuwe octopus heb laten steken’. Want is me bij mij ook al eens gebeurd . Staat wel op het lijstje dat ik wel laten doen
Mijn bx wil bijna niet meer inzakken voor en achter niet na 1,5 dag begint de achterkant een beetje in te zakken. Maar dan de voorkant het lijkt net ofdat die nu in de hoogste stand staat voor, na 1,5 dag. Is dit bij jullie ook.
Re: Timo’s BX 16 TGi Progress - LHM verversen
Timo1990 schreef:In de kerstvakantie wil ik ook de achterklepspoiler opnieuw monteren, en onder spanning monteren zodat die hopelijk minder ‘doorgezakt’ wordt.
Daar los je niks mee op! Dit is een imitatiespoiler. De originele citroen spoilers hebben een soort van plank onder het polyester zitten waardoor deze niet doorzakt. Dat verschil kan je ook duidelijk voelen als je ze alle 2 in drukt.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Re: Timo’s BX 16 TGi Progress - LHM verversen
PrutsyLJ schreef:Timo1990 schreef:In de kerstvakantie wil ik ook de achterklepspoiler opnieuw monteren, en onder spanning monteren zodat die hopelijk minder ‘doorgezakt’ wordt.
Daar los je niks mee op! Dit is een imitatiespoiler. De originele citroen spoilers hebben een soort van plank onder het polyester zitten waardoor deze niet doorzakt. Dat verschil kan je ook duidelijk voelen als je ze alle 2 in drukt.
Dat is de eerste keer dat ik dat hoor.
Toch is het zo. Ik heb hier op zolder een imitatie spoiler liggen, die druk je met 2 vingers een stuk in. Zowel op de spoiler van mijn 16v als op die van mijn ex GTI kon ik met mijn volle gewicht leunen zonder dat deze doorbogen.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005