Hoi Allemaal. Net een Hy gekocht die 15 jaar heeft stil gestaan. De remmen en de motor zitten vast. Nu heb ik een andere motor (heel verhaal), maar kan ik nog verrassingen tegen komen met die remmen gangbaar maken?
Groet, Bram
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005
- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Gefeliciteerd en welkom op dit forum!
Maar eh… Geen foto’s?
DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03
ik zou tevens ook de flexibele remleidingen vervangen.
indien je hier niet voor kiest, toch zeker goed inspecteren.
citrods schreef:ik zou tevens ook de flexibele remleidingen vervangen.
indien je hier niet voor kiest, toch zeker goed inspecteren.
Niet voor kiezen is niet echt een optie, die dingen zijn op.
Welkom Bram.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gefeliciteerd met je aankoop en welkom op het forum. Het loshalen, schoonmaken en gangbaar maken van de remmen is eigenlijk een erg simpel klusje wat je vast nog veel vaker zult gaan doen. Gereviseerde remschoenen (met nieuwe voering) en remcilinder-revisiesetjes kun je op diverse plaatsen nog goed krijgen (soms zijn de clubmagazijnen niet altijd het goedkoopst! Check ook Citrotech).
Gewoon aan de slag ermee!
Kan je ook wat meer vertellen over je HY? Heb je al foto’s?
En oh ja, vergeet niet je banden te vervangen, ook al zijn ze duur en zien ze er nog goed uit. Je wilt echt geen klapband meemaken met zo’n log voertuig!
Succes met je klussen!
Check ook Citrotech
Check ook Citrotech ja die moet je vooral bekijken…dan zie je hoe duur ze zijn. De remslangen kun je bij een gewonen remspecialist zo laten maken voor ongeveer de helft wat ze bij Citrotech vragen. Verder kun je op Ebay ook veel spul voor de HY kopen voor een leuk bedrag
Xsara 1.9TD break, Saxo 1.0
HY’67(verkocht), 2cv (ook verkocht), Xsara Chrono (verkocht) en ZX 1.9TD break (na 370.000 km verkocht)
Burstner T620 en een 74erHY
http://i295.photobucket.com/albums/mm135/Henkhy/Motorhomecaste.jpg
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik heb bij citrotech regelmatig producten gekocht die goedkoper waren dan bij het HY-team magazijn. En bovenal, je kunt er elke werkdag heen, en verzenden van pakketjes is ook totaal geen probleem, wat bij de club toch wel eens (best wel altijd eigenlijk….)erg lastig is.
Wat natuurlijk niet wegneemt dat je heel goed gelijk kunt hebben in het remslang-verhaal. Maar Citrotech is in het algemeen niet duur te noemen, en zeker niet in vergelijking met een non-profit onderdelenmagazijn.
Voor vier remslangen (voor en achter) was ik bij een gewone remspecialist voor bijna de helft van de Citrotech prijzen klaar.
Xsara 1.9TD break, Saxo 1.0
HY’67(verkocht), 2cv (ook verkocht), Xsara Chrono (verkocht) en ZX 1.9TD break (na 370.000 km verkocht)
Burstner T620 en een 74erHY
http://i295.photobucket.com/albums/mm135/Henkhy/Motorhomecaste.jpg
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Klopt! (en is ook geen vreemd verschijnsel, ik gebruik ook eigen gebogen 2cv remleidingen, da’s ook goedkoper dan origineel materiaal bij de specialist)
Voor 4 nieuwe remschoenen betaalde ik bij Citrotech naar ik meen iets van 75,-. En da’s niet duur.
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gefeliciteerd met je HY!
Ik heb afgelopen zomer ook een te pakken gekregen die 12 jaar stil stond.
Ook bij mij moesten de remmen rondom aangepakt worden.
Vervang inderdaad de flexibele slangen, deze worden kennelijk van binnenuit opgevreten door de dot4 waardoor de rem kan blijven hangen omdat de dot4 nog maar in 1 richting goed door de slang kan. dus de remschoenen worden wel aangeduwd, maar laten vervolgens nog maar moeilijk los. In mijn geval zat er een volle 2 seconden tussen het loslaten van het pedaal en het daadwerkelijk stoppen met remmen van de dame.
Verder zullen de trommels erg vast zitten. Maar met wat beleid krijg je ze wel los. Ik heb eerst 2 poulytrekkers naar de galamiezen geholpen met het trachten los te krijgen van de trommels, uiteindelijk lukte het goed door een stuk hout tegen de verdikking te zetten (trommel heeft 3 verdikkingen) en daar een beuk op te geven met een moker, vervolgens de volgende verdikking enz. enz. tot ie loskwam. Je neemt het complete wiellager mee met de trommel dus dat kost even wat moeite. Maar zoals Patje74 al aangeeft. ingewikkeld is het niet.
Verder uitkijken met het gebruik van de orginele krik. De krikpunten kunnen doorgerot zijn waardoor de krik blijft staan, maar de dame toch omlaag komt zeilen, bij mij was dat niet het geval, en bij jou hoop ik ook van niet, maar neem hiervoor toch extra voorzorgmaatregelen.
Ikzelf heb veel onderdelen gekocht bij citroworld in Heeze, hij heeft ook een felsapparaat en kan dus ook leidingen maken voor je mocht dat nodig zijn.
Veel succes en plezier met het weer op weg helpen van de dame!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
HeY allemaal, als het me lukt zal ik 2 foto’s plaatsen, nog even uitvogelen hoe dat moet.
http://www.mijnalbum.nl/Album=HNVKCRVR
Zo moet het gaan?! :
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Mooi hoor
Vind het echt een heel leuke kleurcombinatie dat bruin met die witgroene streep!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Nou HY zal uit eindelijk toch wel een andere kleur krijgen, maar dat staat onderaan het lijstje “nog te doen”. Eerst de remmen gangbaar krijgen, dan de motor ombouwen, een beetje in het interieur aanpassen, dus voorlopig nog te doen!
hoe heb je haar meegekregen….vorige eigenaar melde dat de remmen zo goed als vast zaten.
De remmen even fixen, gangbaar maken van de motor en weer een HY op de nederlandse wegen.
succes
Citroen rolls better then a Rolls!!
Nou, HY staat nog steeds op z’n plekje. Ik kan/mag daar ter plekke met de remmen bezig, zodat ik hem weer rollend kan krijgen. ik woon vlakbij. Dus in de weekenden gewoon rustig bezig tot HY rolt en dan gaat HY naar een andere plek om de motor in te bouwen, dat vind ik een te grote klus om die gangbaar te maken, dus dat word een andere.