Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
garagestmarien schreef:McDean schreef:garagestmarien schreef:Ik vind dit soort foto’s erg onverantwoord. Nog onverantwoorder dan het harde rijden zelf.
Met zulke snelheden moet je op de weg letten en niet op een camera!en als iemand anders die foto nou heeft gemaakt?
Gezien de hoek waarin de foto’s zijn gemaakt, zo mogelijk nog onverantwoorder, want dan ligt de fotograaf bij de bestuurder op schoot.
vanaf de achterbank
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
patje74 schreef:Nu ken ik mijn camera als mijn broekzak en kost het nemen van een foto mij minder inspanning dan het verwisselen van versnelling. En geloof mij, mijn actiefoto’s zijn uitsnedes van behoorlijke lappen foto’s welke vrij ongericht genomen zijn.
Kortom, ik ben van mening dat ik prima een foto kan nemen zonder dat dit dusdanig veel inspanning met zich meebrengt dat het gevaar kan opleveren.
Dat niet iedereen dat kan, is heel goed mogelijk natuurlijk. Daar ga ik niet over oordelen zolang ik de actie niet heb gezien. En persoonlijk oordeel ik het liefst op basis van eigen waarnemingen.
En zo heb jij ook als enige in Nederland een ontzegging voor handheld-bellen? Omdat jij wel zonder problemen een extra item kan bedienen tijdens het autorijden, laat staan op hoge snelheid? Zolang je het voor jezelf maar recht kunt praten…
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Nee, ik heb een keurig headsetje in combinatie met een spraakgestuurd telefoonboek. Want bij het opsnorren van een telefoonnummer moet ik wel mijn ogen van de weg af houden, en bij het bedienen van een camera (op de wijze zoals hiervoor beschreven) niet.
(heb ik ook dat aardig recht gepraat toch? )
patje74 schreef:McDean schreef:In mijn “1400” ligt geen 1400
Logisch, zo’n TU zou ik er ook gelijk uit rossen.
@DJM
Die 150 blokjes vinden het best prettig om lekker hoog in de toeren te rijden hoor!
In mijn “Visa 11RE OPEN KAP” ligt dan dus ook geen 11RE ... maar dat plaatje komt wel op de kont denk ik zo.
Is die 11RE in mijn huidige ook een 150 blokje? 90 in zijn 2 trekt hij best namelijk.
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
oudelut schreef:patje74 schreef:Nu ken ik mijn camera als mijn broekzak en kost het nemen van een foto mij minder inspanning dan het verwisselen van versnelling. En geloof mij, mijn actiefoto’s zijn uitsnedes van behoorlijke lappen foto’s welke vrij ongericht genomen zijn.
Kortom, ik ben van mening dat ik prima een foto kan nemen zonder dat dit dusdanig veel inspanning met zich meebrengt dat het gevaar kan opleveren.
Dat niet iedereen dat kan, is heel goed mogelijk natuurlijk. Daar ga ik niet over oordelen zolang ik de actie niet heb gezien. En persoonlijk oordeel ik het liefst op basis van eigen waarnemingen.En zo heb jij ook als enige in Nederland een ontzegging voor handheld-bellen? Omdat jij wel zonder problemen een extra item kan bedienen tijdens het autorijden, laat staan op hoge snelheid? Zolang je het voor jezelf maar recht kunt praten…
Er is laatst wederom onderzocht: handheld en handsfree bellen ontlopen elkaar niet zo veel. In beide gevallen ben je afgeleid van waar je mee bezig bent, namelijk autorijden.
En for the record zal ik eens kijken of ik ergens op een oude PC de foto van 200 op de teller van de Xantia kan vinden. Voor wat betreft het bedienen van fototoestellen tijdens het rijden ben ik het met Patje eens hoor: die dingen kun je bedienen zonder je aandacht van de weg te verliezen.
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Een van de eerste foto’s met de 16V. genomen vlak nadat de injectoren vervangen waren en hij na jaren weer op benzine kon rijden. En uiteraard nog met de oude 5-bak
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Ach vooruit… Geeskje op de snelweg, filmpje van afgelopen zomer.
<embed src=“http://www.youtube.com/v/M_EyMo36hRo&hl=nl&fs=1” type=“application/x-shockwave-flash” allowscriptaccess=“always” allowfullscreen=“true” width=“425” height=“344”></embed>
Dit was trouwens geen vol gas. Je ziet de econometer ook geel worden wanneer ik het pedaal laat vieren om vervolgens stabiel met 140 door te grommen. Toch nog eens kijken wat ze écht kan…
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
@Tonie, ik hoop niet dat je maar 3bar oliedruk hebt op 6000+toeren…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 7800
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
patje74 schreef:Zeg Daan, waar is je oude avatar eigenlijk gebleven?
Oude avatar?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1014
Geregistreerd: 17-02-2008
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Zo hey wat een reacties ik had wel verw8 dat er een paar mensen zouden reageren maar 8 pagina’s vol haha
Maar als je een paar keer kort in je spiegel kijkt kun je redelijk goed beoordelen of iemand een stuk sneller dicht bij komt hoor niet blijven kijken maar gewoon even wegdraaien dan zie je heel goed dat iemand snel dicht bij komt! Maar als je in duitsland zo hard rijd hoef je alleen maar op gele kentekenplaten te letten wat dat zijn nederlanders en die komen zo naar links maar dat doen duitsers echt neit he!
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003
Jongens, we weten allemaal hoe het moet, hoe het gaat en hoe het zou moeten. Alleen gebeurt het niet altijd zo.
Er is geen twijfel over mogelijk dat als je inhaalt, je kijkt, geeft richting aan en verandert van baan. En toch doet de helft het niet.
Er is geen twijfel over mogelijk dat als je harder rijdt dan toegestaan, of in Duiitsland harder rijdt dan de norm, je je moet aanpassen aan diegenen die zich wel aan de regels of de norm houden.
Je mag elkaar niet hinderen. Dat betekent dat je niet hoeft te verwachten dat iemand op de rechterbaan ruimte maakt als je wilt invoegen. (misschien wel netjes, maar het hoort eigenlijk niet). Dat betekent ook dat je na het inhalen naar de meest rechter baan gaat, als daar ruimte voor is. En, het betekent ook dat je niet zonder richting aan te geven van baan of richting verandert. Het hindert een ander, dat hij niet kan anticiperen. Dit zijn geen meningen, maar feiten, zo is het in de wet geregeld.
En let op, je mag ook niet naar links gaan als iemand aan komt rijden met een hogere snelheid dan jij, ook al rijdt hij harder dan toegestaan! Dat is hinderen! Dat is geen mening, dat is een feit. Bedenk maar, dat je iemand die van rechts komt op een kruising voorrang moet geven, ook al rijdt deze persoon door rood. Helaas maar waar, als je je aan de regeltjes houdt, ben je niet gevrijwaard!
Maar bovenal, doe normaal op de weg, denk aan elkaar en houdt rekening met elkaar. Houdt rechts, laat zien wat je gaat doen, dus geef richting aan, houdt afstand als de ander geen kant op kan, bedankt eens iemand, die je de ruimte heeft gegeven, en gedraag jezelf niet als een debiel met het iq van een berggeit, maar doe normaal. Iedereen maakt fouten, niet iedereen is even slim, en zeker niet iedereen heeft evenveel ervaring en inschattingsvermogen als de ander.
Enfin,
lang verhaal kort gemaakt, als ik kom aanrijden met 170, dan mag ik verwachten dat degene voor mij kijkt in zn spiegel alvorens te gaan inhalen, en hopelijk schat hij mijn snelheid juist in, en komt dan niet naar links met 110. Ik ga er ook van uit, dat hij mij niet wil hinderen, dus mij laat voor gaan. Van de andere kant ga ik er ook van uit, dat hij mij niet ziet, of mij snelheid niet goed inschat, en hou er dus rekening mee dat hij wel naar links komt. Helaas dan maar, ik rij harder dan toegestaan, en pas mij dus aan.
Je hebt in het verkeer te maken met allerlei mensen van verschillende rangen en standen, verstanden en vooral emoties! Je hebt gebruiken, je hebt regels en geboden, verwachtingen en gebreken. En men verwacht van elkaar dat iedereen dan maar dezelfde conclusies trekt.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Citroenbx schreef:@Tonie, ik hoop niet dat je maar 3bar oliedruk hebt op 6000+toeren…
Noops, maar dat was echt heel erg in het begin, ik heb zeker 3x olie moeten wisselen voordat ie er mooi schoon uitkwam na een jaar toeren (lijkt me normaal op LPG)
De olie was echt puinhoop. Nu zit ie eigenlijk altijd op 4 bar, en met 6000 toeren loopt het op tot 5~5,5 bar.
Wanneer de olie onder de 4 bar uitkomt weet ik dat het tijd is voor een nieuw filter en olie.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
malle pietje schreef:Bedenk maar, dat je iemand die van rechts komt op een kruising voorrang moet geven, ook al rijdt deze persoon door rood. Helaas maar waar, als je je aan de regeltjes houdt, ben je niet gevrijwaard!
Die durf ik in twijfel te trekken! Als ik bij een door verkeerslichten geregeld kruispunt afsla, let ik over het algemeen niet bijzonder op wat er van de kanten komt die niet mogen rijden. Dat is ook waarvoor verkeerslichten zijn uitgevonden. Zoals jij het nu verwoordt, zou het betekenen dat JIJ schuldig bent, als HIJ een overtreding (negeren van een stopteken) begaat en tegen jou aanrijdt of jij tegen hem.
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
malle pietje schreef:En let op, je mag ook niet naar links gaan als iemand aan komt rijden met een hogere snelheid dan jij, ook al rijdt hij harder dan toegestaan! Dat is hinderen!
Inderdaad! spijtiggenoeg beseffen te weinig mensen dat!
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Citroenbx schreef:malle pietje schreef:En let op, je mag ook niet naar links gaan als iemand aan komt rijden met een hogere snelheid dan jij, ook al rijdt hij harder dan toegestaan! Dat is hinderen!
Inderdaad! spijtiggenoeg beseffen te weinig mensen dat!
Dat ze anderen in de verleiding brengen te hinderen?
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio