Ik heb de Grand C4 EB6V benzine nu een dik jaar en heb 34K op de teller. Geen enkel probleem met de auto gehad.
Auto rijdt fantastisch!
Citroën Grand C4 Picasso 2.0 16V EB6V LB Noir
Ventura schreef:
Overigens een prima service van Citroen Assistance.
Dat hebben ze ook bij mij geprobeerd als vervangend vervoer een Renault Clio
Ik denk dus anders over die service
Citroën Grand C4 Picasso 2.0 EB6V Ambiance ....LPG Icare…bluetooth geleverd 4 Juli 2008.
inmiddels al weer 180000km gereden.
02-06-2008 geproduceerd in Spanje de dame gaat terug naar de leasemaatschappij, en wij gaan verder in een Volkswagen
Dat is idd netjes…..............bij mij gebeurde het ook op zaterdag en de berger had Wel een VW Jetta staan maar dat heeft mij heel veel praten gekost met citroen om die auto te krijgen ipv zo’n Clio
Citroën Grand C4 Picasso 2.0 EB6V Ambiance ....LPG Icare…bluetooth geleverd 4 Juli 2008.
inmiddels al weer 180000km gereden.
02-06-2008 geproduceerd in Spanje de dame gaat terug naar de leasemaatschappij, en wij gaan verder in een Volkswagen
mijn gp c4 is in bestelling en ik maak me toch wel een beetje zorgen. Ik heb nl. ook een eb6v in combinatie met een 2.0 diesel besteldt…..
mijn zwager rijdt er een en is dik tevreden en ik weet hoe kritisch hij is… (positief bedoeld )
Maar nu ik al die verhalen op het forum en ook erbuiten lees bekruipt me toch wel een beetje een onbehaaglijk gevoel….
Overigens ging het prima tijdens de proefrit!
de dealer gaf aan dat je de auto goed moet inrijden en de automaat zich laten aanpassen aan je rijgedrag. Klopt dat?!
C4GP LB 2.0 hdif eb6v, leer, 17" inch, trekhaak
(vanaf 7-3-2009)
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Wat heet ‘goed inrijden’...
Je moet voornamelijk gewoon rijden zoals jij wil rijden. De bak is inderdaad zelflerend en zal zich dus na enige tijd gaan aanpassen aan jouw rijgedrag.
@meerc4c5
Ik heb laatst ergens een enquete gezien en daar was ca 75% zeer tevreden over de EB6V. Ook 3 collega’s van mij zijn dat.
Heb je een rustige rijstijl dan rijdt dit echt prima volgens velen.
De 25% die niet tevreden zijn verwachten de souplesse van een “echte” automaat. Dat is niet zo maar de EB6V is ook aanmerkelijk goedkoper en zuiniger!
Volgens mijn collega’s moet je soms even ingrijpen met de flippers, met name bij twijfel van de automaat tussen 1 en 2.
Het schijnt dat de EB6V steeds beter gaat schakelen na een tijdje gebruikt te zijn.
Grand Picasso Exclusive 2.0 HDiF Automaat (geen EB6V). Pack Hifi, Panorama, Gris Fer, trekhaak.
(Vanaf Februari 2009 onderweg, inmiddels 90.000 probleemloze kilometers)
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Pablo Picasso schreef:De 25% die niet tevreden zijn verwachten de souplesse van een “echte” automaat.
Dat is die 25% die nog steeds denken dat je een auto gewoon uit de folder kan bestellen en dat een uitvoerige proefrit overbodig is…
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Ik ben ook best tevreden over men bakje, je hebt uiteraard niet de soepelheid van een automaat, maar dat kan je niet verwachten van dit concept.
Al zou ik volgende keer wel een volautomaat overwegen.
Hetgeen me het meeste stoort is het schokken in de file. (remmen op motor in 1e, geeft vervelende schokken, en je voelt dan soms ook de motor kantelen)
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Tja, ik wilde niet meer zelf schakelen nadat ik 2 automaten had gehad. Die electronische bak van Citroen leek me wel wat maar na een proefrit heb ik aangegeven dat ik het systeem weinig comfort vond geven. De verkoper was het niet met me eens en bood mij een dag de auto aan, ik heb die dag volledig gebruikt en een electronische bak besteld. Ik moet je eerlijk zeggen, het duurde een tijd voordat ik echt enthousiast was maar ik heb inmiddels 80000 kilometer gereden en ben ervan overtuigd dat het systeem OK is, voor mij ben ik heel tevreden, ik vond de 2 liter automaat te duur en vond dit een goed alternatief. De klachten die ik hoor herken ik niet, ik rij best regelmatig in files en de bak doet dat goed. Alleen het zeer preciese parkeren bij een parkeerplaats geeft nog weleens het gevoel dat je met een automaat makkelijker de auto heel langzaam kunt laten rijden.
Ik zou zonder problemen de volgende keer weer een electronische bak nemenm
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
Re: Benzine versie ?
Gunther schreef:jekaba schreef:Ik begrijp dat dit alleen over de diesel versie gaat. En benzine ? En gas ?
Lpg en benzine kunnen niet geleverd worden met ebv6 veronderstel ik (de configurator op http://www.citroen.be geeft enkel de mogelijkheid voor de dieselmotoren), vandaar , als het toch mogelijk is, laat maar weten in met pb .
LPG en EB6V kan wel (gebeurt niet veel maar toch )
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Volgens mij rijden hele volksstammen rond met lpg en deze versnellingsbak…................als ik alleen al bij mij op de zaak kijk, of bij de plaatselijke lpg boer.
De recente akties van Citroen om voor 495 euro lpg in te laten bouwen heeft volgens mij heel veel gehoor gegeven….........
Citroën Grand C4 Picasso 2.0 EB6V Ambiance ....LPG Icare…bluetooth geleverd 4 Juli 2008.
inmiddels al weer 180000km gereden.
02-06-2008 geproduceerd in Spanje de dame gaat terug naar de leasemaatschappij, en wij gaan verder in een Volkswagen
Tja, gisteren dacht ik nog. Geen probleem met m’n 2.0 HDI EB6V.
Vandaag zat ie er (okay, 1 keer valt misschien wel mee) echt behoorlijk naast.
Na afremmen voor een afslaande auto was de bak echt de weg kwijt…resulterend in een uitrol-actie, met een gas-geef reactie van mij, waarna hij waarschijnlijk nog een keer wilde schakelen…uiteindelijk (gevoelsmatig 5 sec, realistisch misschien 2 sec) had ie weer wat bedacht en ging er als een haas vandoor.
Ik stem nog even niet, 1 fout(je) in 19kkm valt nog mee, benieuwd wat er de komende dagen nog gebeurt.
Arpic
GC4P 2.0 HDiF EB6V Exclusive Icare
(de eerste 71.000 km zitten erop)
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Dat heb ik ook al enkele keren gehad, in ben dus blijkbaar niet de enige.
ERg irritant als je dan net op een kruispunt zit, of in mijn geval op een rotonde met 2 vakken.
Komt vooral voor bij een bepaalde combinatie gas geven en remmen en weer gas geven op het moment dat de bak zelf wou schakelen.
Ik heb er nu weer al enkele maanden geen last van gehad.
De laatste tijd rij ik vrij veel in manueel. Lekker snel opschakelen, maximaal van het koppel profiteren en dan heb je ook geen last van ongewenste schakelmanoevres, en in de file gaat alles ook vlotter.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Arpic, gun het even de voordeel van de twijfel. Ik heb er echt lange tijd voor moeten nemen om er echt aan gewend te zijn.
Het is nu gewoon heerlijk
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
hbeck schreef:Arpic, gun het even de voordeel van de twijfel. Ik heb er echt lange tijd voor moeten nemen om er echt aan gewend te zijn.
Het is nu gewoon heerlijk
Tja, lang toer ik nog niet hierin, tot nu toe bevalt het me prima, gebruik nooit de manuale stand. Enig kritische punt is dat hij wat snel terugschakeld bij gasgeven, wen je ook aan, je weet wel hoeveel gas je kunt geven voor hij schakelt. Die kick-down functie is volledig overbodig, lang daarvoor heeft hij al bedacht terug te schakelen.
Gevalletje van vandaag was wel bijzonder.
Arpic.
GC4P 2.0 HDiF EB6V Exclusive Icare
(de eerste 71.000 km zitten erop)