Bij de slopels hier op het werk zit dat er ook standaard op, maar het zit wel in de radio, een collega van me heeft dat afgezet in de radio zelf.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
hakoek schreef:Ola, ik heb geen buitentemperatuur meter en ook dat stilvallen van de ruitenwissers is op mijn Berlingo van 2005 niet aanwezig. Maaaar… ik zit vanmiddag stilletjes in de auto te wachten op mijn vriendin met een rustig muziekje van Transmaster en na 30 minuten, ja dat wachten duurde nog langer, viel de radio stil met de mededeling “eco mode”. Was niet meer aan de gang te branden. Contact uit, sleutel eruit, deuren op slot, deuren weer open, contact weer aan, Nada niets nix. Pas toen ik hem startte en weg reed begon dat ding weer te pingelen. Dus na een half uur moet je de auto starten om weer muziek te hebben. Dat lijkt me nog millieu onvriendelijker dan dat de radio gewoon blijft doorspelen. Kan je dit ook veranderen of ben ik de enige met zo’n dwaze optie?
Na half uur pas? Bij de mijne is dat al na 2 min ofzo, misschien iets langer. Maar nooit langer dan 5 min. Heel vervelend als je dan net je parrot aan het instellen bent. Moet je starten om het in 1 keer gedaan te krijgen. Ga je wel nooit met een lege batterij staan. Of ze moest echt dood zijn of de alternator naar de vaantjes ofzo.
New Berlingo, heerlijke wagen
Dit is geen milieu-kwestie, maar gedaan om te voorkomen dat je je verlichting of radio of andere verbruiker aan laat staan met motor uit. Als je die dingen aan laat staan kan het je accu leeg trekken. Het is dus om te voorkomen dat je met een lege accu staat.
Ja Hakoek ...
Dat uitvallen van de radio vind ik ook vervelend wanneer ik hem gebruiken wil als ik aan of rond de Berlingo aan ‘t knutselen ben.
Aan de elektrische aansluitingen gaan prullen om dit te veranderen, doe ik liever niet.
HAUG
07-12-2008
Berlingo Fresh 1.6 HDi 55KW/75PK (van 02/2006)
Nee HAUG we moeten er maar mee leren leven. Heb nog geluk dat het bij mij een half uur duurt voor ie de geest geeft.
Haal maar in, de brandweer knipt je er wel uit
nog een ontdekking
ik deed vandaag een ontdekking , dat mijn ontdekking het niet meer doet.
En dit sinds de nieuwe radio is ingebouwd door de garagist.
Korte situatieschets.
ik koop 2j terug een 2ehands berlingo met Kenwood radio in.
dit werkt altijd prima.
Enkele maanden terug wil ik een andere radio steken .
zie http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=194037
Ik rijd een weekje zonder radio , in afwachting tot de dealer die inbouwt.
EN in Die periode doe ik de ontdekking vd ruitewissers
Ik laat uieindelijk de garagist de radio inbouwen .
En nu gaat mijn ruitewissersysteem weer constant ipv zoals ik had ervaren in het weekje zonder radio.
iemand gekend met het probleem?
1- Renault 5 campus
2- Nissan Vanette
3- Honda CRV
4- Citroen Berlingo II
5- Citroen Berlingo III
6- Citroen Berlingo IIII
Totaal aantal Berichten: 347
- Ami 8 berline
- CX 20 Familiale
...en je weet zeker dat je in dezelfde auto hebt gereden?
Met amicale groet,
Ami 8 berline, 1977, Bleu Myosotis.
Ami 6 club berline, 1969, wit met rood dak
C5 2.2hdi berline
Kijk ook eens op: www.amivereniging.nl