2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
c15 turbodiesel
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 27 mei 2005 02:30 PM
  [ # 16 ]
dappieman schreef:

Is er niet een soort roetmeter op de markt?
(een die je in je auto kan schroeven?)
Nu je het zegt is een lambda een beetje onzin.
En hij zal het dan ws. 1 week volhouden met het roet verhaal..

En een D12 is ook leuk!
Maar eerst dit maar eens en dat vind ik het wel goed voorlopig Wink

Gewoon achterom kijken, je ziet het heel snel als ie gaat roeten. Ook alleen met veel gas (als het goed is). zolang je niks verandert aan de roetstopafstelling zal het ook wel meevallen.. Meters die handig/nutttig zijn in volgorde van belangrijkheid (in mijn optiek).

koelwatertemperatuur,olietempereratuur, turbodruk, oliedruk, uitlaatgastemperatuur.

Als je dat er allemaal in hebt zitten, beschik je al over een aardige batterij meters. Ik heb geen alleen olie-, en koelwatertemperatuur plus een turbodrukmeter. Die laatste van Autostyle (zie website autostyle voor verkooppunten).

Gr,
Marten

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 28 mei 2005 02:37 PM
  [ # 17 ]

Bij het gas geven even een roetpluimpje, daarna schoon. Zo moet het zijn.  Krijg nu toch wel errug zin om ook in de BX automaat een Turbo contractie te gaan lepelen.

Test

Profiel  
 
mike
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 339
Geregistreerd: 08-08-2003

Gepost: 05 juni 2005 12:57 PM
  [ # 18 ]

De C15td12 is idd geboren.
Het past eigenlijk best nog goed, alleen je moet echt niet ergens een steeksleutel laten vallen want die vind je nooit meer terug.
De bak past zonder meer, de koppeling komt uit een BXtd. XM radiateur en intercooler passen echt niet meer in de motorruimte. Ik heb de orginele radiateur gebruikt met de dubbele koelvinnen, die ik in geval van nood met de hand kan bedienen. Het koelvloeistof vaatje is gewoon nog op de zelfde plek blijven zitten, de kachelslangen geven ook weinig moeilijkheden. De warmtewisselaar moet achter het oliefilter vandaan, ander zit het filter in je radiateur. De dynamo spansteun moet je veranderen en er moet een kortere riem op. De vacuumpomp komt van een Peugeot 605 af. Dit had ik twee dagen geklaart, echter dan begint de ellende. Turbo zit tegen het schutbord aan, en waar laat je je intercooler.
Ik heb gekozen om niet te gaan rammen op het schutbord om ruimte creeren, maar heb de turbobocht verlast. In het passen en meten van de bocht zijn nu toch al een heel aantal uren gaan zitten. De intercooler heb ik van een BMW X5 die eigenlijk bizar groot is. Na een dag passen en meten zit dit nu ook aangesloten. Nu nog het uitlaatsysteem passend maken, en de assen erin. Waarschijnlijk wordt het nog iets meer werk om dat ik het vermoeden heb dat de brandstofpomp is overleden, of waarschijnlijk de riem is verschoten. Heb het even aan de kant gezet, en ga er vd week weer mee verder. Een nadeel mocht de riem verschoten zijn dan moet de motor er weer uit want de timing controleren cq aanpassen gaat echt niet meer met de motor in de C15. Ik hou jullie op de hoogte.

Mike

Ajeto!!!

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 852
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 05 juni 2005 01:09 PM
  [ # 19 ]

beste,

Dit zijn altijd leuke projecten ..zoon wolf in schaapkleren en al helemaal als hij 2 a 3 kilometer verderop gebouwd wordt.

Woon zelf in ijlst vandaar. Maar waar bevind je je dan in Sneek Dappieman?

En welke kleur C15 hebben we het? Wie weet zie ik hem binnenkort wel eens. Smile

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
hugo
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 567
Geregistreerd: 01-11-2004

- CX ambulance
Gepost: 05 juni 2005 01:56 PM
  [ # 20 ]

goh, leuk om te horen dat het leeft!!

ik heb er toch vanaf gezien om een turbo in te bouwen.

ik heb via de Visaclub meerdere mensen gesproken die hadden omgebouwd maar na vele problemen het toch maar weer hadden teruggebouwd en

het mag niet van de RDW (er mag wel meer niet maar je zal maar een zwaar verkeersongeluk krijgen of een steekproef bij de APK…)

dit tesamen belet mij de grap van de klus. ik heb de auto dagelijks nodig en hij mag/kan me niet in de steek laten.

ik zoek nog steeds een 51 kw blok zodat ik toch Laughing ietsie meer pit heb.

toch ben ik erg benieuwd naar Dappieman, misschien mogen blauwe stierenkikker en ik eens naar Snitze komen, nou? Very Happy

ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”

Momenteel Volvo V70 en een Punto

Profiel  
 
dappieman
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 284
Geregistreerd: 10-04-2005

- C15 2.1TD
Gepost: 05 juni 2005 02:25 PM
  [ # 21 ]

Leuk dat er leven is in de C15 wereld.
ik woon bijna langs de rondweg hemdijk wijk.

Hij is knal geel en heeft een soort van spoiler achterop
(nou ja het is een buis van het imepriaal maar deze kreeg ik
er niet af dus nu is het mijn “spoiler”)

Verder staat mijn ruiterwisser in de sjonnie stand (het midden dus)
En er hangt een spongebob aan mijn binnenspiegel Wink

En er knalt vaak aardige beuk muziek uit Razz
Ben nogal muziek fan. Ook leuk als je achter een golf staat.
Iedereen kijkt naar de golf zo van, “nou nou wat een aso”.

Maar ik zou volgend weekend mijn blok ophalen alleen
heb nog niets van die man vernomen en zijn telefoon neemt hij
niet op.. Dus even afwachten of dat blok doorgaat(hoop het wel)

Bull Frog Bleu schreef:

beste,

Dit zijn altijd leuke projecten ..zoon wolf in schaapkleren en al helemaal als hij 2 a 3 kilometer verderop gebouwd wordt.

Woon zelf in ijlst vandaar. Maar waar bevind je je dan in Sneek Dappieman?

En welke kleur C15 hebben we het? Wie weet zie ik hem binnenkort wel eens. Smile

C15 2.1td op naar de 200+bhp!

Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 852
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 05 juni 2005 03:15 PM
  [ # 22 ]

Nou je het zegt…zie wel eens een gele C15 in Ijlst staan.

Of het nou puur toeval is of een ander weet ik niet.

Maar beter zoon project dan dat hij vanwege de grijskenteken regel naar de sloop zou gaan.

Want het zijn toch wel erg leuke bedrijfskarretjuhs.


Veel suc6 en als het project beetje vorderd kom ik zeker even kijken…en wie weet is mijn 2cv pick up dan ook wel klaar. Alias Blauwe stierenkikker Razz

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
dappieman
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 284
Geregistreerd: 10-04-2005

- C15 2.1TD
Gepost: 06 juni 2005 10:55 PM
  [ # 23 ]

Dat is ook leuk een pickup duck.
En mijn blok gaat door!
Ik kan hem zondag halen.

Die gele in ijlst is niet van mij denk ik…
Tenminste ik sta nooit in ijlst eigenlijk.

BTW een maat van mij rijdt ook in een pickup eend
een gele. Met 4 cil turbo motor. Wink

Bull Frog Bleu schreef:

Nou je het zegt…zie wel eens een gele C15 in Ijlst staan.

Of het nou puur toeval is of een ander weet ik niet.

Maar beter zoon project dan dat hij vanwege de grijskenteken regel naar de sloop zou gaan.

Want het zijn toch wel erg leuke bedrijfskarretjuhs.


Veel suc6 en als het project beetje vorderd kom ik zeker even kijken…en wie weet is mijn 2cv pick up dan ook wel klaar. Alias Blauwe stierenkikker Razz

C15 2.1td op naar de 200+bhp!

Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 852
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 06 juni 2005 11:36 PM
  [ # 24 ]

even beetje offtopic..maar die staat dan ook geregeld bij stoebo in bolsward die gele pick up….trouwens met GSA blokje erin?

zo jah ik zou wel eens even kijkje willen nemen.


maar weer even op naar de turbodiesel….blok gaat door..dus je kan weer stapje verder.

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
dappieman
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 284
Geregistreerd: 10-04-2005

- C15 2.1TD
Gepost: 13 juni 2005 04:31 PM
  [ # 25 ]

laatste offtopic nog. Het is inderdaad een gsa blok.

Nu weer on.
Het blok is in huis!
Ga hem even wat oppoetsen en nalopen of er wat dingen vervangen moeten worden.
Ga zowiezo alle riemen en waterpomp vervangen voor de zekerheid.
Ben al bezig om het een en ander te plannen en te verzinnen.

Dingen als vaccumpompje erop zetten
uitlaat uitdenken en tekenen (waar hij komt)
Radiateur opmeten en kijken hoe dat gaat passen..

Dat zijn meteen de problemen die je tegenkomt.
De rest past allemaal vrij makkelijk. (let wel vrij!)

Het grootste struikelblokis toch echt de radiateur.
Die is nogal wat groter.
Maar een flex en een kniptang + veel geduld biedt toch echt de uitkomst!

Ik zal snel even wat foto’s van het geheel tot nu toe posten..
(het duurt vast nog wel een tijd voordat ik echt aan de inbouw ga beginnen wil liever niet voor vervelende verassingen komen te staan)

C15 2.1td op naar de 200+bhp!

Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 852
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 13 juni 2005 08:31 PM
  [ # 26 ]

je hebt in ieder geval al een goed blok voorhanden.

wel een vereiste..niet dat je je hele c15 verbouwd en dan later blijkt dat de motor niet loopt dan wel problemen geeft.

is idd even puzzelen.

(heb je ook mailadres van beste jongen met de 2cv pick up voorzien van gsa blok? heb zelf ook gsa 1330 cc blok maar is altijd leuk om even kijkje te nemen, vooral hoe hij dit aan heeft gepakt)

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
dappieman
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 284
Geregistreerd: 10-04-2005

- C15 2.1TD
Gepost: 16 juni 2005 02:51 PM
  [ # 27 ]

Ik heb even wat foto’s gemaakt.
Maar ik zet even de belangrijkste hier neer..
De radiateur is +-8cm breder.
En 5 cm hoger
Omdat er geen expansievat in zit is het koeloppervlak echt veel
groter!

(hij past net niet tussen de koplampen Wink)

Zie de foto van hoe de radiateur moet gaan passen Twisted Evil

C15 2.1td op naar de 200+bhp!

Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!

Profiel  
 
dappieman
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 284
Geregistreerd: 10-04-2005

- C15 2.1TD
Gepost: 27 juni 2005 11:59 PM
  [ # 28 ]

Hier weer even een update:
-aandrijfassen van de bx zijn te lang. orignele c15 gebruiken.
-verder heb ik alles even opgemeten en het lijkt allemaal te passen. (op de radiateur na natuurlijk)
-even nieuwe riemen erop.
-vaccuumpomp past zo en lucht even bij het filter weghalen
-uitlaat wordt een 63mm RVS pijp met waarschijnlijk een demper ertussen

compressie van de motor is nog helemaal in orde dus dat geeft geen probleem.
Verder heb ik een turbo en een lucas dieselpomp gekocht voor reserve.
Je weet maar nooit.
Ik hoop over 2/3 weken met de echte inbouw te beginnen.
Eerst mijn draagarmen even vervangen want die zijn op….
(piepen en kraken bij hobbels en achteruit rijden en remmen hele hard knal van de fusee is mij verteld)

Meer foto’s volgen snel.

C15 2.1td op naar de 200+bhp!

Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!

Profiel  
 
dappieman
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 284
Geregistreerd: 10-04-2005

- C15 2.1TD
Gepost: 08 juli 2005 12:51 PM
  [ # 29 ]

Ik heb alles in de garage in elkaar staan nu.
Volgende week vrijdag ga ik beginnen!

Heb alles klaar liggen.
Ik moet alleen even een steun maken voor de radiatuer.
Daar ga ik dit weekend mee beginnen.
Verder heb ik zoveel mogelijk onderhoud aan het blok gedaan voordat hij
erin gaat.

Reserve heb ik liggen:
-brandstofpomp
-turbo
-slangen
-verstuivers
-versnellingsbak

Dus dat zou allemaal goed moeten gaan…
Ik zal zsm even wat foto’s posten.

C15 2.1td op naar de 200+bhp!

Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 852
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 09 juli 2005 01:17 PM
  [ # 30 ]

Dus nog even en je begint aan de ombouw naar de Turbo diesel.

Heb je je blok er al uit gelepeld?

Foto’s zijn inderdaad wel leuk.

Mocht ik binnenkort een Gele C15 aan de linkerkant voor het stoplicht staan en ik bevind me in de Citroen Jumper 2.8 Hdi ben ik benieuwd of het gele gevaarte ook weg sprint.

Want met de jumper laten we al de nodige golfjes staan bij het stoplicht Razz Razz

Alvast veel suc6 aankomende vrijdag!

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook