2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Versleten koppeling
MBa@NL
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 146
Geregistreerd: 06-05-2006

- AX "CHRONO"
- AX 14TRS
Gepost: 17 december 2008 08:58 PM
  [ # 16 ]

Heb je niet verkeerd gekeken?

Heb hier nog de doos voor me neus van de koppeling die we laatst vervangen hebben en daar staat het nummer “801256” op.

En wat betreft Valeo en LUK, voor mij is het een gevoelskwestie… Valeo is door Citroën zelf geleverd in de nieuwe auto’s Wink

AX Kentekens het register voor ELKE AX met nederlands kenteken, dus niet alleen de AX Sport, GT en GTi

Profiel  
 
Henk Bats
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 20-12-2005

- CX 25 RI
- AX 11 E S6
- C5 Tourer III X7
Gepost: 17 december 2008 09:30 PM
  [ # 17 ]

Pascal   KLIK HIER maar eens.

Succes met je keuze, persoonlijk zou ik lekker een Valeo monteren dan weet tenminste dat je niet over een jaar weer een bak moet demonteren.

Groetjes, Henk

Al ruim 30 jaar dezelfde AX 1.1E S6 als 2e auto in gebruik en als hobby een AX 1.4GT S6, sinds 2012 voor erbij een CX 25 RI en als dagelijkse auto een C5 Tourer.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 17 december 2008 09:53 PM
  [ # 18 ]

Tot herhalens toe misschien maar steek ook zeker nieuwe dichtingen bak-steekas. Idea
Je zal het maar net als ik Surprisedops: proefondervindelijk moeten leren.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 17 december 2008 09:59 PM
  [ # 19 ]

Ja aandrijfas-keerringen vervangen en prise-as keerring ook meenemen. Kijk ook even hoe het is met je krukas-keerring vliegwiel zeide. Vliegwiel loshalen is nu maar een half uurtje extra werk, dat is demonteren schoonmaken, keerring vervangen en weer monteren.

Profiel  
 
grietje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 53
Geregistreerd: 05-12-2007

Gepost: 18 december 2008 01:06 AM
  [ # 20 ]

Als ik hier op in mag haken Razz

Mijn trsje heeft sinds eer gister een nieuw geluid (begon toen ik met -5 met koude motor wegreed, maar dat lijkt me niet relevant Razz)

Met wegrijden, dus vanuit stilstand als ik net de koppeling los laat (en dan gaat het druklager toevallig meedraaien??) een geluid alsof er iets langs iets draaiends schraapt. Beetje versleten lager geluid is het ook wel…

Maar goed, als ik vanuit ondertoeren gas bij geef doet ie een beetje t zelfde.

Ik denk zelf dus aan het druklager aangezien deze al geluid maakte (best veel ook)
Hoe erg is het om hier mee door te rijden? Kan mijn lager vastslaan, en daarmee ook de koppeling?
Nieuwe set is wel al ‘onderweg’, maar ik vind het een KUT klus Razz

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 18 december 2008 01:20 AM
  [ # 21 ]
grietje schreef:

Maar goed, als ik vanuit ondertoeren gas bij geef doet ie een beetje t zelfde.

Ik denk zelf dus aan het druklager ...

Zonder de koppeling te bedienen?
Dan denk ik dat het de koppeling zelf wel kan zijn.

Het druklager hoor je vooral wanneer de koppeling compleet ingetrapt is, vanaf je de koppeling laat komen gaan andere geluiden het druklager overtreffen.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 18 december 2008 11:16 AM
  [ # 22 ]
paso schreef:

Tot herhalens toe misschien maar steek ook zeker nieuwe dichtingen bak-steekas. Idea
Je zal het maar net als ik Surprisedops: proefondervindelijk moeten leren.

Heb je een (bestel-)nummer, zodat ik alles op voorhand in huis heb?

Thanx.

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
grietje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 53
Geregistreerd: 05-12-2007

Gepost: 18 december 2008 11:41 AM
  [ # 23 ]
paso schreef:

Zonder de koppeling te bedienen?
Dan denk ik dat het de koppeling zelf wel kan zijn.

Ja dus idd ook zonder koppeling te bedienen, en het is dan eigenlijk alleen maar uit (te) lage toeren (file rijden Cool) Maar bij net koppeling los bij wegrijden dus ook.

Het druklager hoor je vooral wanneer de koppeling compleet ingetrapt is, vanaf je de koppeling laat komen gaan andere geluiden het druklager overtreffen.

Hij heeft nog een ander geluid waarvan altijd uit was gegaan dat het t druklager was:
Als ik hem stationair laat lopen, in zn vrij, en ik de koppeling op laat komen, dan krijg je een enorm hard krggggggggggggggggggggggg geluid onder de kap vandaan…

Maar dit hoor je in de auto zelf niet, alleen als je er naast staat, maar het nieuwe geluid hoor je zeer luid en duidelijk in de auto….

Maja, het lijkt erop dat koppeling(en drukgroep e.d.) vervangen het dus wel op gaat lossen

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 18 december 2008 08:26 PM
  [ # 24 ]
Pascal schreef:
paso schreef:

Tot herhalens toe misschien maar steek ook zeker nieuwe dichtingen bak-steekas. Idea
Je zal het maar net als ik Surprisedops: proefondervindelijk moeten leren.

Heb je een (bestel-)nummer, zodat ik alles op voorhand in huis heb?

Thanx.

Nee Surprisedops:  Ik weet wel dat ik ze bij Peugeot heb gekocht en dat ze verandert zijn, ze zijn nu beter bestand tegen vuil van buitenaf.
Het is 1 kleine en 1 grote.

Oude versie :
Nieuwe versie :

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
grietje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 53
Geregistreerd: 05-12-2007

Gepost: 18 december 2008 09:16 PM
  [ # 25 ]

Oude zijn als het goed is niet meer leverbaar..

Ik heb wel een nr voor je als die stomme site meewerkt want ondanks dat het toch echt aandrijfas of differentieel keerringen zijn vind ie ze op beide niet :S

En het heet dus lekker wel gewoon differentieel keerring hij zoekt gewoon niet goed:P

maar goed, als het goed is:
3121 44 voor ‘links’ de grote
3121 46 voor rechts, de kleine

Prijzen kan ik daarintegen nu even niet zien, dan hangt mn site.

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 24 december 2008 08:55 PM
  [ # 26 ]

De koppelingset is intussen binnen, nu de kerrringen nog.
Wordt tijd voor ‘De Grote Aanpak’ wat ‘Pino’ betreft… al met al eerder een kleine restauratie..

Griet, bedankt voor de nummers.
Dikke knuffel en fijne Kerstdagen!

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 24 december 2008 09:24 PM
  [ # 27 ]

De aandrijfaskeerringen heeft de dealer zo voor jou liggen.
En daar heb je dus ook geen bestelnummer voor nodig Wink

Schijnt allemaal een standaard maat te zijn Rolling Eyes

1 “grote” en 1 “kleine” dus.

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 22 maart 2009 07:22 PM
  [ # 28 ]

In de aanloop naar de koppelingswissel probeer ik een aantal zaken op voorhand te verzamelen, zo ook aandrijfassen.
‘Pino’ is een AX uit de beginperiode, en volgens HBase heeft ze aandrijfassen nodig die 650 en 840mm lang zijn.
Alle aandrijfassen voor de AX type I zijn gelijk.
Probleem is dat alleen aandrijfassen voor type II worden aangeboden; 645 en 835 mm lang, maar dat ze ook goed zouden moeten zijn voor type I…?!
Klopt dat, of kan ik beter mijn assen laten reviseren?
Wat is wijsheid?

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 24 maart 2009 09:10 PM
  [ # 29 ]

Helemaal niemand….?

WPH zegt: 650 en 840 mm is voor type I (<07/‘91),
645 en 835 voor type II (>07/‘91).
Dit wordt door HBase bevestigd.

Maar….. via diverse internet-aanbieders blijken de type II-assen óók in een type I te passen.
Dit maakt de zoektocht een stuk eenvoudiger, want er worden hoofdzakelijk type II assen aangeboden…(want AX II = P106 = Saxo).

Iemand die een helder licht over dit aspect kan laten schijnen?

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1505
Geregistreerd: 18-08-2005

Gepost: 28 maart 2009 01:21 AM
  [ # 30 ]

Ja, er zijn 2 typen assen in omloop voor de AX, de GTI uitgezonderd. En dat staat los van Phase 1 of 2.

1.0 en 1.1 phase 1 en 2:  conisch aan naafzijde met korte spie en lang schroefdraad
1.4 en diesel phase 2: rechte overgang naafzijde met lange spie en kort schroefdraad

1.4 diesel en benzine phase 1 weet ik niet zeker. Maar bovenstaand heb ik zelf in mijn handen gehad en vaak gezien.

Dus:
Alle 1.0/1.1-assen zullen passen op Pino, naar ik weet!

Profiel  
 
 
2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook