![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_10395.jpeg)
Totaal aantal Berichten: 342
Geregistreerd: 23-03-2008
- XM 2.0 16v op LPG G3
Nou het was niet alleen de multiriem, ook vastgelopen spanrol en het rubber van de krukaspoelie was ook einde verhaal of zoiets? In ieder geval moest er dus meer gebeuren dan alleen de multiriem. Gelukkig hadden ze een paar slopers staan bij Citrofiel en daar trekken ze de spanrol en krukaspoelie af, dat scheelt weer! Maar op deze manier blijf ik wel bezig met de dame..
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_4562.jpg)
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Das nou de charme van een Citroën. :smt219 etc.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_9296.jpeg)
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Ja, een dame met karakter zoals Harm zo treffend wist te zeggen….
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_10395.jpeg)
Totaal aantal Berichten: 342
Geregistreerd: 23-03-2008
- XM 2.0 16v op LPG G3
Tja.. Nou ja veel karakter dus.. ik vraag me dan altijd af, ligt het aan m’n rijstijl? Doe ik iets verkeerd of heb ik gewoon een koppige auto? Ik rijd wel vaak “te hard”, 140 op de snelweg, tussen de 80 en 100 op provinciale weg. Maar ik rijd de wagen keurig warm, kom met koude motor niet boven de 2000 - 2500 toeren. Trap ‘m met warme motor soms wel door, maar niet boven de 4000 toeren en niet 100 keer achter elkaar.. Tja, ach, aan de andere kant, autorijden kost altijd geld, en een xm rijden misschien net wat meer. (ben ik nu wel achter;)) Maar als je dan weer lachend achter het stuur zit wanneer ze het weer goed doet..
een auto lijd niet zozeer van harder rijden dan van de wet mag hoor
Als jij de boel netjes warm rijd dan is er niks aan de hand. Zover ik weet is de td niet direct dol op constant topspeed rijden op de autobahn, geen enkele motor trouwens hoor.
Stevig rijden kan dus wel, malle pietje heeft/had ook een TD en die is echt geen paus.
Ik denk dat je gewoon achterstallig onderhoud voor de kiezen krijgt. Een d-riem die als enige is vervangen en obv kosten de spanrol etc moest nog maar ff blijven zitten.
Ik kies altijd voor preventief onderhoud. Soms overbodig, niet altijd het goedkoopste, maar… ik ben nog nooit sti% gevallen…
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_10395.jpeg)
Totaal aantal Berichten: 342
Geregistreerd: 23-03-2008
- XM 2.0 16v op LPG G3
gompy58 schreef:een auto lijd niet zozeer van harder rijden dan van de wet mag hoor
![]()
...
Ghehe, waarom denk ik toch dat jij daar wellicht enige ervaring mee hebt
Maar goed, ja ik hoop dat het hier ondertussen een beetje bij blijft.. Er is nu wel veel vervangen/gedaan en heb er nu al wel veel geld in zitten, veel meer dan eigenlijk de bedoeling was, maar denk dat dat voor wel meer mensen geldt die een Citroën rijden..
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_10395.jpeg)
Totaal aantal Berichten: 342
Geregistreerd: 23-03-2008
- XM 2.0 16v op LPG G3
Gisteravond kastje van Malle Pietje geprobeerd, codes:
21: Brake pressure switch
23: Steering wheel position sensor
24: Vehicle speed sensor
53: ECU powersupply
Voor 53 zou een extra massakabel naar het blok helpen, iemand ervaringen? Voor de rest.. Ik vermoed dat 24 komt door m’n haperende kilometerteller. Dat is weer gefixed. (hoop ik) Brake pressure switch en steering wheel position sensor blijven over, hoe repareer ik dat? Of gewoon wachten tot de storingen weer opduiken en dan gewoon weer resetten?
Zoals boven al geschreven is de kilomterteller gerepareerd, ben vrijdag even bij Rudmer86 geweest, hij had ‘t zelfde wel eens gehad met een TCT, kwestie van stekkertje los aan de bak los, contactspray et voilá! Stekkertje zit gewoon boven op de bak, heel simpel, best in het zicht zelfs, naast de koppelingskabel!
De stuurwielsensor zit ergens bij het stuur. Schijnt een kwestie te zijn van stuurwiel demonteren en sensor schoonmaken. Bij m’n break geeft die ook een storing, maar heb het nog niet verholpen.
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
sjorsh schreef:Gisteravond kastje van Malle Pietje geprobeerd, codes:
21: Brake pressure switch
bevind zich linksvoor op het subframe van de motor
23: Steering wheel position sensor
Daarin bevind zich een schijf met 28 gaatjes en een optische sensor, scchoonmaken
24: Vehicle speed sensor
Deze zit direct achter het schutbord op de tellerkabel
53: ECU powersupply
extra massakabel leggen is het proberen waard
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_10395.jpeg)
Totaal aantal Berichten: 342
Geregistreerd: 23-03-2008
- XM 2.0 16v op LPG G3
Aah, top Mark! Stuur uitslag sensor zit achter het stuur? Ik zal ‘s kijken of ik ze kan vinden..!
Arjen, mocht je van plan zijn dat binnenkort te proberen, met die sensor, ik wil wel even langs kachelen om het project gade te slaan
ik heb bij mijn 21td uit 95’ ook altijd terugkerende storing 24, er was mij gezegd dat hetr de achterste abs sensor was, maar daar mijn km teller ook altijd uitvalt zal ik ook eens naar die sensor moeten kijken.
xm 21td 95’
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_10395.jpeg)
Totaal aantal Berichten: 342
Geregistreerd: 23-03-2008
- XM 2.0 16v op LPG G3
Mijn abs werkt op dit moment ook even niet dus misschien komt storing 24 toch wel door de abs. Morgen wordt het systeem gerepareerd als het goed is. Gaat bij mijn abs ook om een storing bij de sensoren achter trouwens.
gompy58 schreef:een auto lijd niet zozeer van harder rijden dan van de wet mag hoor
![]()
Als jij de boel netjes warm rijd dan is er niks aan de hand. Zover ik weet is de td niet direct dol op constant topspeed rijden op de autobahn, geen enkele motor trouwens hoor.
Stevig rijden kan dus wel, malle pietje heeft/had ook een TD en die is echt geen paus.
Ik denk dat je gewoon achterstallig onderhoud voor de kiezen krijgt. Een d-riem die als enige is vervangen en obv kosten de spanrol etc moest nog maar ff blijven zitten.
Ik kies altijd voor preventief onderhoud. Soms overbodig, niet altijd het goedkoopste, maar… ik ben nog nooit sti% gevallen…
Stevig rijden kan heel goed zelfs, daarvoor is de motor krachtig genoeg. Maar inderdaad, eerst warmrijden, circa 20km laten opwarmen voordat je het gas erop gooit. Bovendien heb ik ook urenlang naar de wintersport 160 of 170 gereden, dat gaat prima, zolang je daarna de motor maar tijd gunt om af te koelen. Dus niet bij het tanken direct de motor uit.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_10395.jpeg)
Totaal aantal Berichten: 342
Geregistreerd: 23-03-2008
- XM 2.0 16v op LPG G3
Hmm dan ligt het dus niet aan mij Máár, nu is er weer wat anders aan de hand
Ik startte de dame vanmiddag (was geen echt koude start, ze had al eerder gelopen vandaag). Starten ging moeilijk en duurde vrij lang. Maar prima, ‘t blokje sloeg aan. Maar nu ratelt ze er over..!! Het is niet constant aanwezig, soms verdwijnt het en daarna komt het weer terug. Maakt niet uit welk toerental. Het lijkt een beetje alsof er iets schuurt of zo. Kan het niet omschrijven, het tikt en ratelt. Kan onder de motorkap niet ontdekken wat het is..
Distributieriem kan dit volgens mij niet zijn. Het lijkt me eerder een lager oid waar iets tussen zit, maar ik heb geen idee wat en waar ik het moet zoeken!
Vind het in ieder geval niet prettig meer om te rijden nu..
Heb vanochtend wel heel schakellui gereden, kan het daardoor komen? HELP!!
Ohja, ze moet morgenochtend voor de apk..
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_9675.jpg)
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
sjorsh schreef:Gisteravond kastje van Malle Pietje geprobeerd, codes:
21: Brake pressure switch
23: Steering wheel position sensor
24: Vehicle speed sensor
53: ECU powersupplyVoor 53 zou een extra massakabel naar het blok helpen, iemand ervaringen? Voor de rest.. Ik vermoed dat 24 komt door m’n haperende kilometerteller. Dat is weer gefixed. (hoop ik) Brake pressure switch en steering wheel position sensor blijven over, hoe repareer ik dat? Of gewoon wachten tot de storingen weer opduiken en dan gewoon weer resetten?
Zoals boven al geschreven is de kilomterteller gerepareerd, ben vrijdag even bij Rudmer86 geweest, hij had ‘t zelfde wel eens gehad met een TCT, kwestie van stekkertje los aan de bak los, contactspray et voilá! Stekkertje zit gewoon boven op de bak, heel simpel, best in het zicht zelfs, naast de koppelingskabel!
Ik zou eerst maar eens een tijdje gaan rijden en bij het resetten even bijhouden welke storingen steeds terugkomen. Ik had een hele rits storingen bij de eerste keer resetten. Hiervan komt er maar eentje steeds terug. De anderen waren blijkbaar oude die al lang niet meer van toepassing waren, maar die nog wel in het geheugen stonden. Zo had ik ook storing 21 en 23, maar na die eerste keer heb ik ze nooit meer terug zien komen.
Volg je hart, gebruik je hoofd.