12 van de 17
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
   
2.1 TD uit ‘96 van Sjors, update! Nu koppeling weer kapot :(
sjorsh
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 342
Geregistreerd: 23-03-2008

- XM 2.0 16v op LPG G3
Gepost: 18 december 2008 09:49 PM
  [ # 166 ]

Nou het was niet alleen de multiriem, ook vastgelopen spanrol en het rubber van de krukaspoelie was ook einde verhaal of zoiets? In ieder geval moest er dus meer gebeuren dan alleen de multiriem. Gelukkig hadden ze een paar slopers staan bij Citrofiel en daar trekken ze de spanrol en krukaspoelie af, dat scheelt weer! Maar op deze manier blijf ik wel bezig met de dame.. Sad

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 18 december 2008 10:08 PM
  [ # 167 ]

Das nou de charme van een Citroën. broken :smt219 etc.

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 18 december 2008 10:16 PM
  [ # 168 ]

Ja, een dame met karakter zoals Harm zo treffend wist te zeggen…. lovecitro

Profiel  
 
sjorsh
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 342
Geregistreerd: 23-03-2008

- XM 2.0 16v op LPG G3
Gepost: 18 december 2008 10:56 PM
  [ # 169 ]

Tja.. Nou ja veel karakter dus.. Razz ik vraag me dan altijd af, ligt het aan m’n rijstijl? Doe ik iets verkeerd of heb ik gewoon een koppige auto? Ik rijd wel vaak “te hard”, 140 op de snelweg, tussen de 80 en 100 op provinciale weg. Maar ik rijd de wagen keurig warm, kom met koude motor niet boven de 2000 - 2500 toeren. Trap ‘m met warme motor soms wel door, maar niet boven de 4000 toeren en niet 100 keer achter elkaar.. Tja, ach, aan de andere kant, autorijden kost altijd geld, en een xm rijden misschien net wat meer. (ben ik nu wel achter;)) Maar als je dan weer lachend achter het stuur zit wanneer ze het weer goed doet..  points

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 18 december 2008 11:56 PM
  [ # 170 ]

een auto lijd niet zozeer van harder rijden dan van de wet mag hoor Laughing

Als jij de boel netjes warm rijd dan is er niks aan de hand. Zover ik weet is de td niet direct dol op constant topspeed rijden op de autobahn, geen enkele motor trouwens hoor.

Stevig rijden kan dus wel, malle pietje heeft/had ook een TD en die is echt geen paus.

Ik denk dat je gewoon achterstallig onderhoud voor de kiezen krijgt. Een d-riem die als enige is vervangen en obv kosten de spanrol etc moest nog maar ff blijven zitten.

Ik kies altijd voor preventief onderhoud. Soms overbodig, niet altijd het goedkoopste, maar… ik ben nog nooit sti% gevallen…

Profiel  
 
sjorsh
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 342
Geregistreerd: 23-03-2008

- XM 2.0 16v op LPG G3
Gepost: 19 december 2008 11:55 AM
  [ # 171 ]
gompy58 schreef:

een auto lijd niet zozeer van harder rijden dan van de wet mag hoor Laughing

...

Ghehe, waarom denk ik toch dat jij daar wellicht enige ervaring mee hebt Razz

Maar goed, ja ik hoop dat het hier ondertussen een beetje bij blijft.. Er is nu wel veel vervangen/gedaan en heb er nu al wel veel geld in zitten, veel meer dan eigenlijk de bedoeling was, maar denk dat dat voor wel meer mensen geldt die een Citroën rijden.. Wink

Profiel  
 
sjorsh
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 342
Geregistreerd: 23-03-2008

- XM 2.0 16v op LPG G3
Gepost: 21 december 2008 12:10 AM
  [ # 172 ]

Gisteravond kastje van Malle Pietje geprobeerd, codes:
21: Brake pressure switch
23: Steering wheel position sensor
24: Vehicle speed sensor
53: ECU powersupply

Voor 53 zou een extra massakabel naar het blok helpen, iemand ervaringen? Voor de rest.. Ik vermoed dat 24 komt door m’n haperende kilometerteller. Dat is weer gefixed. (hoop ik) Brake pressure switch en steering wheel position sensor blijven over, hoe repareer ik dat? Of gewoon wachten tot de storingen weer opduiken en dan gewoon weer resetten?

Zoals boven al geschreven is de kilomterteller gerepareerd, ben vrijdag even bij Rudmer86 geweest, hij had ‘t zelfde wel eens gehad met een TCT, kwestie van stekkertje los aan de bak los, contactspray et voilá! Stekkertje zit gewoon boven op de bak, heel simpel, best in het zicht zelfs, naast de koppelingskabel!

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 21 december 2008 01:01 AM
  [ # 173 ]

De stuurwielsensor zit ergens bij het stuur. Schijnt een kwestie te zijn van stuurwiel demonteren en sensor schoonmaken. Bij m’n break geeft die ook een storing, maar heb het nog niet verholpen.

Groet, Arjan

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 21 december 2008 03:10 AM
  [ # 174 ]
sjorsh schreef:

Gisteravond kastje van Malle Pietje geprobeerd, codes:


21: Brake pressure switch
bevind zich linksvoor op het subframe van de motor

23: Steering wheel position sensor
Daarin bevind zich een schijf met 28 gaatjes en een optische sensor, scchoonmaken

24: Vehicle speed sensor
Deze zit direct achter het schutbord op de tellerkabel

53: ECU powersupply
extra massakabel leggen is het proberen waard

Profiel  
 
sjorsh
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 342
Geregistreerd: 23-03-2008

- XM 2.0 16v op LPG G3
Gepost: 21 december 2008 11:52 AM
  [ # 175 ]

Aah, top Mark! Stuur uitslag sensor zit achter het stuur? Ik zal ‘s kijken of ik ze kan vinden..!

Arjen, mocht je van plan zijn dat binnenkort te proberen, met die sensor, ik wil wel even langs kachelen om het project gade te slaan Wink

Profiel  
 
dirkjec5
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 266
Geregistreerd: 06-04-2007

- C5 16hdi break
Gepost: 21 december 2008 01:58 PM
  [ # 176 ]

ik heb bij mijn 21td uit 95’ ook altijd terugkerende storing 24, er was mij gezegd dat hetr de achterste abs sensor was, maar daar mijn km teller ook altijd uitvalt zal ik ook eens naar die sensor moeten kijken.

xm 21td 95’

Profiel  
 
sjorsh
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 342
Geregistreerd: 23-03-2008

- XM 2.0 16v op LPG G3
Gepost: 21 december 2008 02:19 PM
  [ # 177 ]

Mijn abs werkt op dit moment ook even niet Razz dus misschien komt storing 24 toch wel door de abs. Morgen wordt het systeem gerepareerd als het goed is. Gaat bij mijn abs ook om een storing bij de sensoren achter trouwens.

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 21 december 2008 02:41 PM
  [ # 178 ]
gompy58 schreef:

een auto lijd niet zozeer van harder rijden dan van de wet mag hoor Laughing

Als jij de boel netjes warm rijd dan is er niks aan de hand. Zover ik weet is de td niet direct dol op constant topspeed rijden op de autobahn, geen enkele motor trouwens hoor.

Stevig rijden kan dus wel, malle pietje heeft/had ook een TD en die is echt geen paus.

Ik denk dat je gewoon achterstallig onderhoud voor de kiezen krijgt. Een d-riem die als enige is vervangen en obv kosten de spanrol etc moest nog maar ff blijven zitten.

Ik kies altijd voor preventief onderhoud. Soms overbodig, niet altijd het goedkoopste, maar… ik ben nog nooit sti% gevallen…

Laughing  halelujah

Stevig rijden kan heel goed zelfs, daarvoor is de motor krachtig genoeg. Maar inderdaad, eerst warmrijden, circa 20km laten opwarmen voordat je het gas erop gooit. Bovendien heb ik ook urenlang naar de wintersport 160 of 170 gereden, dat gaat prima, zolang je daarna de motor maar tijd gunt om af te koelen. Dus niet bij het tanken direct de motor uit.

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
sjorsh
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 342
Geregistreerd: 23-03-2008

- XM 2.0 16v op LPG G3
Gepost: 21 december 2008 07:04 PM
  [ # 179 ]

Hmm dan ligt het dus niet aan mij Razz Máár, nu is er weer wat anders aan de hand Sad Ik startte de dame vanmiddag (was geen echt koude start, ze had al eerder gelopen vandaag). Starten ging moeilijk en duurde vrij lang. Maar prima, ‘t blokje sloeg aan. Maar nu ratelt ze er over..!! Het is niet constant aanwezig, soms verdwijnt het en daarna komt het weer terug. Maakt niet uit welk toerental. Het lijkt een beetje alsof er iets schuurt of zo. Kan het niet omschrijven, het tikt en ratelt. Kan onder de motorkap niet ontdekken wat het is.. Sad Distributieriem kan dit volgens mij niet zijn. Het lijkt me eerder een lager oid waar iets tussen zit, maar ik heb geen idee wat en waar ik het moet zoeken! Sad Vind het in ieder geval niet prettig meer om te rijden nu.. Sad Heb vanochtend wel heel schakellui gereden, kan het daardoor komen? HELP!!  Wink

Ohja, ze moet morgenochtend voor de apk..

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 22 december 2008 11:01 AM
  [ # 180 ]
sjorsh schreef:

Gisteravond kastje van Malle Pietje geprobeerd, codes:
21: Brake pressure switch
23: Steering wheel position sensor
24: Vehicle speed sensor
53: ECU powersupply

Voor 53 zou een extra massakabel naar het blok helpen, iemand ervaringen? Voor de rest.. Ik vermoed dat 24 komt door m’n haperende kilometerteller. Dat is weer gefixed. (hoop ik) Brake pressure switch en steering wheel position sensor blijven over, hoe repareer ik dat? Of gewoon wachten tot de storingen weer opduiken en dan gewoon weer resetten?

Zoals boven al geschreven is de kilomterteller gerepareerd, ben vrijdag even bij Rudmer86 geweest, hij had ‘t zelfde wel eens gehad met een TCT, kwestie van stekkertje los aan de bak los, contactspray et voilá! Stekkertje zit gewoon boven op de bak, heel simpel, best in het zicht zelfs, naast de koppelingskabel!

Ik zou eerst maar eens een tijdje gaan rijden en bij het resetten even bijhouden welke storingen steeds terugkomen. Ik had een hele rits storingen bij de eerste keer resetten. Hiervan komt er maar eentje steeds terug. De anderen waren blijkbaar oude die al lang niet meer van toepassing waren, maar die nog wel in het geheugen stonden. Zo had ik ook storing 21 en 23, maar na die eerste keer heb ik ze nooit meer terug zien komen.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
 
12 van de 17
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook