Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Stel dat je een auto hebt met een slechte carrosserie, en een losse goede carrosserie. Dan moet er toch een mogelijkheid zijn om de auto te voorzien van de goede carrosserie, met behoud van het chassisnummer van de slechte carrosserie. Er vanuit gaande dat alle onderdelen en de motor van de oorspronkelijke auto overgezet worden op de goede carrosserie.
Hoe kan dit legaal gerealiseerd worden? Kan dit gewoon via de RDW geregeld worden?
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Zoek even op de RDW-site op “samengestelde voertuigen”, dan vind je het vast wel.
En inderdaad, als het goede koetsje nog bekend staat bij de RDW dan kan dat. Al zal je wel even langs moeten rijden voor een keuring.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dit gaat inderdaad via de RDW en douane. Jij zal, middels de papieren en aankoopnota moeten kunnen aantonen hoe jij aan de goede koets bent gekomen, een keuring en chassisnummer inslag moeten laten uitvoeren.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Dank voor de snelle antwoorden. Hebben jullie ook een idee wat voor bewijs je kan laten zien als je de andere koets tweedehands hebt gekocht?
Eveneens ben ik tevens ook.
Ik neem aan dat een kentekenbewijs op jouw naam moet voldoen?
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
knäckor schreef:Dank voor de snelle antwoorden. Hebben jullie ook een idee wat voor bewijs je kan laten zien als je de andere koets tweedehands hebt gekocht?
Ik neem aan dat je het dan hebt over een koets waar geen kenteken meer van voorhanden is?
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Nee, het gaat hier om 2 brave auto’s die op mijn naam op kenteken staan.
Eveneens ben ik tevens ook.
volgens de regels mag het niet, dat is omkatten. Verder zou ik als ik jou was gewoon de technische afdeling van de RDW eens bellen die kunnen je haarfijn vertellen wat wel en niet mag en ze zijn niet onaardig. Ik heb daar ook al vaker vragen gesteld waar ik dan heel netjes antwoord op kreeg.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Omkatten is als je het stiekem doet, ik wil juist volgens de regels mijn carrosserie vervangen. Ik zal de RDW eens bellen.
Eveneens ben ik tevens ook.
Maar hoezo bouw je niet gewoon alles van de ene auto naar de andere auto en laat je het kenteken van die goede carrosserie op de goede en laat je die slechte carrosserie afvoeren. Dat is toch een mindere papierwinkel? Want ze staan allebei nog op kenteken en op jou naam.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Omdat ik geen Chic uit ‘90 wil, ik wil een GTi uit ‘87!
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Precies scheelt gezeur met vermogen en er hoeft tenmiste geen kat onder te zitten
Ben benieuwd hoever je komt!
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Hmm, helaas zegt de vriendelijke meneer bij de RDW dat ‘legaal omkatten’ zoals hij het zelf benoemde, niet toegestaan is. Bij een voertuig met los chassis kan de carrosserie vervangen worden, bij voertuigen met zelfdragende carrosserie is dat niet mogelijk. Alleen met een nieuwe carrosserie zou het kunnen, dan krijgt de nieuwe carrosserie de indentiteit van de oude.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Dat meen je niet! Soms begrijp ze voor geen meter.
En ondertussen worden er Burtons, Le Patrons en andere tupperware-party’s aangeboden met een nieuw gegalvaniseerd chassis, een visa motor (of soms zelfs BMW-motorfiets-motoren), een plastic koets en een stel kentekenplaten van een eend (wat dan ook het enige authentieke is aan het hele schepsel). En dat mag dan weer wel…
Tsja… je kunt er nog eens een belletje aan wagen. Ik heb wel vaker tegenstrijdige informatie van diverse RDW-medewerkers tot mij gekregen. Succes!
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
*edit*
hier stond geen goede optie
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Sja, ik vind het ook een beetje een gek verhaal, ik kan er eigenlijk niet bij dat het niet mogelijk is. Per slot van rekening zou ik de auto vlak voor de vooruit af kunnen zagen, om vervolgens de oude voorkant en ‘nieuwe’ achterkant aan elkaar te kunnen lassen, dan is het een samengestelde auto en ben ik na een onderzoek en 80 euro klaar. Maar als je alleen het framenummer overzet is het niet mogelijk
En ik heb ook al zitten zwijmelen over het ‘stiekem’ doen, maar ik vind dat toch geen fijn gevoel. Als ik nu aangehouden wordt maak ik me nergens zorgen over, als ik met een dubieus voertuig rondrij krijg ik het al snel warm bij het zien van een politievoertuig.
Eveneens ben ik tevens ook.