Ik heb vandaag eindelijk mijn “nieuwe” SB achterscherm gespoten. Ik ben al een tijdje bezig met strakmaken, schuren, strakmaken, schuren, strakmaken, schuren enz. enz.
Vandaag dus eindelijk gespoten in de kleur met een aantal spuitbussen van motip…....ik ben alleen niet helemaal tevreden over het resultaat. Ik vind dat een spuitbus niet genoeg uitwaaierd voor grote oppervlakten. Ik heb wel vaker kleine delen gespoten naar tevredenheid maar voor grote dleen voldoet het gewoon niet.
Ik zit er nu aan te denken om een spuitbeker te kopen voor op de compressor. Wat voor spuitpistool hebben jullie en zijn jullie tevreden? Waar kan ik die het beste kopen en waar moet ik op letten?
Alvast bedankt.
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....
Ik heb een spuitbeker gekocht bij:
http://www.nieuwenhuisverf.nl/ in Delft. Ouderwetse zaak, die veel kennis heeft en je prima kan voorlichten.
Een prof spuit is overigens niet goedkoop ( 150-200 E dacht ik), maar echt iets heel anders dan zo’n Gamma ding.
Niet te ver van Nieuwkoop
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Ik heb een Walcom beker. De prijs weet ik niet meer, maar was i.i.g. niet goedkoop.
Heb ik destijds in een verfwinkel in Enschede gehaald; mensen met veel liefde en verstand van het vak.
Het verschil in resultaat met de beker die ik gratis bij mijn compressortje kreeg is wel levensgroot (Zoals Egbert ook al aangaf).
Met zo’n ding van een paar tientjes krijg je er ook echt wel verf op, maar je kunt er nagenoeg niks aan afstellen (sprayvorm e.d.). Daardoor is het een stuk lastiger om een fatsoenlijk resulaat te krijgen en ik denk onmogelijk om een perfect resultaat te krijgen (Maar dat lukt mij met de dure beker ook slechts zelden…)
spuitbeker
het lekkerste werkt een bovenbeker van een goed merk. Dat is goed in te stellen en geeft een mooi resultaat, zijn geld waard! Maar is voor ieder persoon weer anders.
denk ook aan de compressor, die moet ook genoeg volume kunnen leveren en olie vrij.
succes,
Rens
id19b 1970, gris d’anjou,zwart dak met schuifdak Coenen, aftermarket airco ( project console gevraagd!, zwart sky int.
Aanvulling op de vorige reactie:
De compressor moet genoeg volume kunnen leveren, olievrij zijn maar ook vooral condenswatervrij. Je kan watervangers voor op de compressor krijgen, zodat de lucht die je er mee blaast droog is. Erg belangrijk bij spuiten van verf.
we gaan rustig verder…..
Sjoerdvleugel schreef:Aanvulling op de vorige reactie:
De compressor moet genoeg volume kunnen leveren, olievrij zijn maar ook vooral condenswatervrij. Je kan watervangers voor op de compressor krijgen, zodat de lucht die je er mee blaast droog is. Erg belangrijk bij spuiten van verf.
Olievrij is de compressor niet maar dat wordt toch goed genoeg weggefilterd met zo een oliefilter? Of is dat niet genoeg?
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....
Voor je begint,
laat de compressor leeglopen met de schroef onderaan de tank, alles wat in de tank zou zitten komt er dan uit. Natuurlijk zoals eerder al vermeld, watervanger plaatsen.
suc6
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005
- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Ik zou zeggen een bovenbeker. Maar met een onderbeker heb ik geen ervaring. Wel spuit ik de grondverf (vuller, primer) met een Aldi of Gamma spuit en bewaar de goede (ik weet niet welk merk) voor lakspuiten. Mijn ervaring is dat je met grondverf een goede spuit snel laat slijten en niet goed schoonkrijgt. Ook kun je de afstelling laten voor wat ‘ie is.
Succes. Al het een beetje lukt, streelt het je ego enorm, dat zelf lak spuiten.