3 van de 41
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Timo’s BX 16 TGi Progress
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 18 december 2008 09:41 PM
  [ # 31 ]

De GSA zal gewoon meer interne lekkage hebben   Twisted Evil

Profiel  
 
r.hoefnagels
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 66
Geregistreerd: 23-02-2008

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 18 december 2008 10:47 PM
  [ # 32 ]

Over die voorvering: ik denk niet dat LHM verversen voldoende is. Ik heb al een poos precies hetzelfde aan mijn Progress. Afgelopen zomer daarom de LHM ververst en gespoeld.
Dat is een hele tijd beter gegaan, maar inmiddels is het euvel weer helemaal terug. Sterker nog, als de voorkant helemaal omlaag ligt moet ik de handle in de allerhoogste stand zetten en meteen daarna de voorzijde zelf omhoog trekken. Anders stijgt alleen nog de achterzijde Confused . Ziet er niet uit natuurlijk. Binnenkort toch maar eens de hoogteregelaar schoonmaken…

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 18 december 2008 10:54 PM
  [ # 33 ]

Je moet letterlijk je auto uit om je BX omhoog te helpen? Laughing

Als dat bij mij 2x gebeurt sta ik bij de garage, daar begin ik niet aan om dat elke dag te doen Wink
Kosten voor hoogteregelaar schoonmaken kan ook niet meer zijn als half uur werk, dat zijn ook de kosten niet.

Profiel  
 
r.hoefnagels
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 66
Geregistreerd: 23-02-2008

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 18 december 2008 10:58 PM
  [ # 34 ]

Ik schaam me, ik schaam me, ik schaam me diep Wink

Gelukkig ligt de snuit van mijn BX niet zo snel op de grond.

Edit: Hij gaat ook deze vakantie nog naar de garage.

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 18 december 2008 11:44 PM
  [ # 35 ]

De neus van mijn BX ligt dus ook helemaal niet snel op de grond, dus vaak kan ik wel zodra de achterkant omhoog is weg rijden. Maar zoals vandaag, stapte we met z’n 5en in de BX, nou dan ligt de neus wel op de grond. Laughing

Verder liet ik vandaag ook zien aan een paar klasgenoten wat het probleem was met het veersysteem. Auto in de laagste stand gezet, vervolgens naar rijstand gezet. Achter omhoog, voor bleef laag. Ik drukte een keer hard op de neus, en daar kwam voor. Shocked Heeel vreemd. Laughing

Die twee kleine gaatjes in de klep krijg ik wel dicht, dat is geen probleem. Maar ik wil zo graag een klepspoiler. Dat staat zo goed. Helemaal blij dat ik eindelijk de goede kleur gevonden had. Rolling Eyes

Nou kreeg ik een tip van BasisBIX dat er in rotterdam op een sloperij een Vert Triton 16 TGi stond met achterklepspoiler die niet doorgezakt was. Alleen kon de achterklep niet open, omdat er een auto op stond. Balen weer. Sad

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 19 december 2008 11:42 AM
  [ # 36 ]

Overigens gisteren ook nog even een stuk papier in het LHM vat gestoken om te kijken welke kleur de LHM was. Duidelijk bruin. Is wel aan vervangen toe, dus. Smile

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 19 december 2008 02:48 PM
  [ # 37 ]

Hmm.

Ik heb net even de 4 remnippels ingespoten met kruipolie, maar bij mijn rechtervoorwiel kwam ik opeens dit tegen:

Het voorwiel is er al vaker afgeweest, maar dit is mij nooit eerder opgevallen. Is dit nou gewoon domweg gebroken, of zijn dit gewoon loze leidingen?! Rolling Eyes Ik ben hier nu wel erg nieuwschierig naar. Mijn LHM peil is nog steeds het zelfde als altijd. Straat is ook nog altijd droog onder de BX.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 19 december 2008 02:56 PM
  [ # 38 ]

Dat is een stukkende veerpootretourleiding. Als hier geen LHM uitkomt betekend het dat je veerpoten nog in goede conditie zijn en er bijna geen LHM langs de poot lekt. Ik zou er echter wel een nieuwe opzetten. Die dingen kosten een tientje bij de dealer oid.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 19 december 2008 02:57 PM
  [ # 39 ]

Bedankt!

Mooi klusje voor in de kerstvakantie. Smile

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
citroenbxcx
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 771
Geregistreerd: 26-01-2005

- BX 1600 tzi automaat
Gepost: 19 december 2008 02:57 PM
  [ # 40 ]

Zijn dat niet je retourleidingen shock

Citroen Bx 1.6 TZI Automaat 1991 117.000km
Citroen Jumpy 2020 6700km
Citoen C5 exclusieve 2006 172.000
Peugeot 205 generation 1997 101.000km
Peugeot 205 xad bestel 295.000

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 19 december 2008 03:10 PM
  [ # 41 ]

Ja, zoals ik al zei: dat is een stukkende veerpootretourleiding.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 19 december 2008 03:18 PM
  [ # 42 ]

Die leiding heeft zelfs IK kunnen vervangen ;D Kosten: iets van een kleine 20 euro (inclusief clips)

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 19 december 2008 03:38 PM
  [ # 43 ]

voor een tijdelijke fix kan je 2 stukjes slang van een spuitbus gebruiken, 

zo’n knijpfles ruitenontdooier/schoonmaakmiddel zeg maar Wink

zit bij mij al 1,5 jaar Laughing

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 19 december 2008 03:42 PM
  [ # 44 ]
MaartenH schreef:

voor een tijdelijke fix kan je 2 stukjes slang van een spuitbus gebruiken, 

zo’n knijpfles ruitenontdooier/schoonmaakmiddel zeg maar Wink

zit bij mij al 1,5 jaar Laughing

Ik vind eigenlijk dat je voor 20,- euro toch niet moet gaan beginnen knutselen. Dan heb ik liever het originele (en wss betrouwbaardere) onderdeel Smile

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 19 december 2008 07:59 PM
  [ # 45 ]

En ze zitten vast met die ó zó fijne klem! Twisted Evil

Profiel  
 
 
3 van de 41
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook