7 van de 7
« Eerste  < Vorige 5 6 7

Schakelstangetje. pag 7
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6168

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 17 december 2008 06:33 PM
  [ # 91 ]
patje74 schreef:
Hilko16TZI schreef:

Het is leergeld en ik vind het echt heel sneu voor je, maar dit gebeurt je niet nog eens, lijkt me.

Leergeld? Moet je leren geen enkele garagist te vertrouwen?

Ik zeg niet dat je geen enkele garagist kunt vertrouwen. Die waar ik heenga vertrouw ik blindelings, maar ik weet ook dat ie eerlijk is en je niet in de zeik neemt. Maar dat terzijde.
Dus leergeld ja. Je zult de eerste niet zijn die tenminste de oude onderdelen wil zien voordat ie de rekening betaalt. En verder no-offence en ik ga ook geen garage zwartmaken, zeker niet in het algemeen. Maar feit is wel dat je dit wel vaker hoort.
Daarom: vertrouwen is goed, controle is beter.

Overigens hoop ik wel dat de TS genoegdoening krijgt. Of in ieder geval z’n geld terug.

Profiel  

Assitch
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 413

Gepost: 17 december 2008 11:18 PM
  [ # 92 ]

nou leuk gerepareerd…... en hoe lang leeft die lintkabel nog. maw wanneer verwacht je de eerste storing aan de achterverlichting???

frotkezen!

de citroen-liefhebber

Profiel  

Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2777

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 18 december 2008 09:49 PM
  [ # 93 ]

Dat een garagebedrijf je belazerd, allee. Je zult niet de eerste zijn waarbij gezegd wordt dat alle lampjes, het luchtfiltertje en de olie zijn vervangen terwijl dat helemaal niet zo is…
Maar dat ze dat flikken bij een cruciaal onderdeel van het remsysteem, daar word ik érg pissed van. Zijn ze nu helemaal zot geworden zeg!
Verkeersveiligheid, daar is de APK nota bene voor bedoeld en dat lapt deze garage aan z’n laars! Voor hetzelfde geld trap je er bij een noodstop doorheen! Je zult niet de eerste zijn die zo het leven laat.
Ik zou het op die toer gooien. Ze spelen met je leven. Aanpakken die prutsers!

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  

citrus
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 132

Gepost: 19 december 2008 01:59 AM
  [ # 94 ]

Ondanks dat het al donker was toen ik ging nakijken of de remleiding wel goed was vervangen heb ik met mijn zaklampje goed geconstateerd dat deze niet is vervangen. Onder de tectyl heb ik echter toen niet het volgende gezien.

Want ik heb inmiddels vernomen dat deze garage onder een remslang de retourslang verstaat.Confused: En die is dan ook vervangen zo zag ik de volgende dag.
Er mag dan wel Citroën op de deur staan daar, maar ik vind het een groot verschil. Rem-slang of Retour-leiding. Maar dan kun je blijven discussieren met een monteur.
Maar goed. Als de retour van de veerpoot wegens haarscheurtjes vervangen diende te worden is het toch fijn dat dit gedaan is. Ook nog een gedeelte terug ontvangen van de kosten.

De geleerde les. Vraag altijd om een keuringsrapoort bij afkeurpunten.
Want dan is de auto officieël afgekeurd en weet je wat er aan de hand is. Nu was de eerste APK alleen op basis van de deskundigheid van de monteur die na reparatie dan met de auto naar een officieël keuingsstation rijdt voor de echte APK.
Kan er een nieuwe discussie op gang komen over de eerste apk na afkeur. Is dat een APK of een APK-advies?

En de volgende keer neem ik die afspraken kaart van de rdw mee.

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 19 december 2008 04:18 AM
  [ # 95 ]

Maar goed. Als de retour van de veerpoot wegens haarscheurtjes vervangen diende te worden is het toch fijn dat dit gedaan is. Ook nog een gedeelte terug ontvangen van de kosten.

Meestal breken ze af. Als je ze voor die tijd al vervangt voor een APK wordt je gewoon opgelicht; dat hebben ze namelijk allemaal. Zelfs een breuk is voor zover ik weet helemaal geen APK-afkeur.

Een half uur tijd is ook wel weer behoorlijk gerekend voor een stom retourslangetje. Meja, ze moeten het ding ook bestellen etc.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

citrus
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 19 december 2008 09:20 AM
  [ # 96 ]

Dan wil je niet weten wat ze voor het slangetje met klem rekenen.
34,50.
Ik heb dezelfde slang en klem bij de dealer eerder voor 22 euro gehaald. En het is dan inderdaad een klusje van niks met passend gereedschap. Ach je, Er mag best wat verdient worden. Daar werken ze voor.

Maar de frustratie neemt langzaam af.
Smile

Profiel  

citrus
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 22 december 2008 01:25 PM
  [ # 97 ]

Schakelstangetje

Ik heb vandaag een nieuw schakelstangetje opgehaald om een oude versleten stang te vervangen. Deze was zo versleten dat één uiteinde alleen door de zwaartekracht nog bleef zitten. Sad

Maar wat schetst mijn verbazing bij vergelijk van de stangetjes.

Ze zijn elkaars spiegelbeeld.

De draai is dus net anders.

Voordat ik deze nu vastklik ( want loshalen is dan weer wat moeilijker ) zou ik graag weten welke nu de goede stang / stand is.

De monteur vertelde namelijk dat de stang standaard al is de goede stand staat. Ik kan hem dan wel aanpassen naar voorbeeld van de oude als dat de juiste stand is natuulijk.

Profiel  

PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3107

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 22 december 2008 01:29 PM
  [ # 98 ]

Gewoon de schuine kant aan de andere kant vastklikken als je begrijpt wat ik bedoel.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  

b.rozema
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 410

Gepost: 22 december 2008 08:51 PM
  [ # 99 ]

als de schakelpook en de schakelarm op de bak beide in de middenstand staan moet het stangetje precies op de kogel of als de kogels moeren hebben precies in de gaten passen.

Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.

Profiel  

citrus
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 22 december 2008 09:20 PM
  [ # 100 ]

Maakt het dan niet uit dat de oude stang naar links is gedraaid en de nieuwe stang naar rechts is gedraaid?  Want het is echt een verschil van ongeveer 80 graden.
Lijkt me dat dit bij het schakelen problemen gaat geven.

In de vraagbaak zie ik overigens dat de nieuwe stang lijkt op de afgebeelde stang. Ik ga bij daglicht nog eens kijken.

Profiel  

b.rozema
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 410

Gepost: 22 december 2008 09:38 PM
  [ # 101 ]

Zo te zien op de foto zit er een contramoertje op, als je die losdraait kun je het kopje draaien zo als je wilt. een halve slag maakt niets uit als ie er maar met alles in de middenstand er maar tussen past.

Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.

Profiel  

citrus
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 24 december 2008 09:17 AM
  [ # 102 ]

Ik heb de nieuwe stang aangepast naar het voorbeeld van de oude en gemonteerd. De andere stand zal voor een ander model zijn geweest.

Volgend mij gaat het schakelen nu zelfs ietsjes beter.
Ik ga nog na of de pook nog goed is afgesteld want het voelt af en toe wat stroef naar de eerste en tweede versnelling.

Overigens kom ik er dan bij het monteren onder de motorkap achter dat de versnelling met de hand kan worden geschakeld zonder te koppelen. Confused:

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 24 december 2008 09:21 AM
  [ # 103 ]
citrus schreef:

Overigens kom ik er dan bij het monteren onder de motorkap achter dat de versnelling met de hand kan worden geschakeld zonder te koppelen. Confused:

dat kan inderdaad als de auto uit staat Wink

Wat koste dat stangetje eigenlijk?

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

citrus
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 24 december 2008 03:50 PM
  [ # 104 ]

dat kan inderdaad als de auto uit staat

Very Happy Dat scheelt.

Dat stangetje koste dan 45 euro maar zat dan wel in een citroen zakje.

het gaat dan om de bovenste stang.

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 24 december 2008 04:22 PM
  [ # 105 ]

Duur zakje.

Profiel  

7 van de 7
« Eerste  < Vorige 5 6 7

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook