9 van de 9
« Eerste  < Vorige 7 8 9
   
De DS23H Pallas van Ted
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 18 december 2008 02:03 AM
  [ # 121 ]

Nog wat nazorg gepleegd door na de eerste paar lange ritten (ong. 300 km in totaal) te controleren of er geen speling op de achterwielen is ontstaan, of de wielen nog vrij draaien en of de lagers niet heet worden (door handen op de naaf te leggen waar de lagers zitten).
Alles bleek steeds perfect.

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 18 december 2008 11:34 PM
  [ # 122 ]

Ik ben zo trots als een aap met zeven ......
Ik heb nl net een motortakel gekocht.  Cool
Stond al jaren op het verlanglijstje en uiteindelijk is het ervan gekomen.
Eerste klus wordt het vervangen van mijn vliegwiel.
Doelstelling is dat in 1 dag voor elkaar te krijgen. Moet lukken met een goede planning. Ik heb sowieso wat tijd over want ik heb de komende twee weken verplicht vrij…. (ja, ja, bedrijf is inderdaad gelinkt aan de automotive industrie).

Reden is de volgende: bij de laatste klus had ik alles vernieuwd en goed aangepakt behalve het vliegwiel. Ik heb er een 2e handsje in gezet met een opgeschuurd (aanvankelijk verroest) frictievlak. Heb ik veel spijt van want mijn motor loopt onrustiger en de koppeling pakt niet zo fijn op: een beetje schokkend en lijkt net of ie af en toe blijft “plakken”.
Ik heb dus mijn oude vliegwiel op laten vlakken bij een revisiebedrijf en ga dit z.s.m. vervangen.

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 18 december 2008 11:36 PM
  [ # 123 ]

Ik heb sinds de koppelingwissel ongeveer 6000 km gereden. Is het nodig de koppelingsplaat al te vervangen?

Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 19 december 2008 06:09 AM
  [ # 124 ]
ted.kampen schreef:

Ik heb sinds de koppelingwissel ongeveer 6000 km gereden. Is het nodig de koppelingsplaat al te vervangen?

Bij 6000 normaal gesproken niet, die begint nèt in te lopen.
Bij 60000 zou je het kunnen overwegen, als je een érge pietlut bent.
Bij 120duizend zou ík het “preventief"doen…

  - Oscar -

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 19 december 2008 09:32 AM
  [ # 125 ]

nltecoko, bedankt voor antwoord maar ik vroeg het eigenlijk i.v.m. het feit dat de koppelingsplaat 6000 km op een schokkende manier aangrijpt met als oorzaak het frictievlak van het vliegwiel? Kan ie bv nu al
niet-egaal ingelopen zijn? En zo ja, komt dat vanzelf goed of is het toch veiliger een nieuwe plaat te monteren?

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 19 december 2008 10:47 AM
  [ # 126 ]

Veiliger om nieuw te monteren, voordat ie echt lekker zich heeft gevormd naar de frictievlakken ben je weer een hoop gejutter en tig-duizend kilometer verder. Maar als je hem eruit hebt kun je zelf wel zien hoe gehavend hij uit de strijd is gekomen….....

Als ie redelijk mooi glad/vlak is gebleven kun je hem gewoon weer monteren, als de groeven erin staan: vervangen…...

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25612
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 19 december 2008 11:18 AM
  [ # 127 ]

En even checken of de plaat niet slingert.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 13 januari 2009 11:16 PM
  [ # 128 ]

Deze kan ook op slot.
Ik ga uiteraard op zoek naar een nieuwe DS en ga daar uitgebreid de tijd voor nemen. Voorlopig beweeg ik me rond in een XM die ik ondertussen heb aangeschaft: ook geen straf en de XM gaat er zeker niet uit zodra ik een DS heb gekocht.

Ik heb nu een tweede en een derde neus gehad. Heel misschien ga ik wel voor een DS19 met 1e neus: een lang gekoesterde droom…

Profiel  
 
 
9 van de 9
« Eerste  < Vorige 7 8 9
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook