Totaal aantal Berichten: 339
Geregistreerd: 10-04-2007
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDI 110 FAP Dynamic
- C3 SX 1.4 HDI
picassoke schreef:remblokken worden maar vervangen tot 20.000 km.
Ik heb de mijne ook moeten betalen, al vond ik wel dat ze me dan mochten verwitigen.
Het was 140 euro ofzo, had ik dat geweten had ik ze laten piepen.
Weet je nog wat je tegen mij gezegd hebt?
Welke dealer is het, want dat mag ook wel geweten worden, zodat andere mensen er zeker niet bijgaan.
Dit zijn Uw Woorden,2 dagen geleden
onderhoud 30000 km 96.75
pakkingring 0.82
oliefilter 13.95
2 pollenfilters 22.31
5.5 ltr olie 54.95
1 ltr koelvloeistof 2.52
milieuheffing 3.40
klein materiaal 3.39
BTW 37.57
totaal 235.30 euro.
C4 Grand Picasso 2.0i 16V EB6V Exclusive
Blue Oriental juli 2007
http://www.mijnalbum.nl/Album-8DOCB6AL-Foto
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
johan20 schreef:picassoke schreef:remblokken worden maar vervangen tot 20.000 km.
Ik heb de mijne ook moeten betalen, al vond ik wel dat ze me dan mochten verwitigen.
Het was 140 euro ofzo, had ik dat geweten had ik ze laten piepen.Weet je nog wat je tegen mij gezegd hebt?
Welke dealer is het, want dat mag ook wel geweten worden, zodat andere mensen er zeker niet bijgaan.
Dit zijn Uw Woorden,2 dagen geleden
Klopt.
En naast het feit dat ik best tevreden ben van de service tot hier toe.
Perfecte aflevering, men heeft voor alles gezorgd (nummerplaat, verzekering), en de lage prijs voor onderhoud.
Dus de dealer is best ok, al vind ik dit toch een minpunt.
Het is garage degyndt in ninove.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
picassoke schreef:remblokken worden maar vervangen tot 20.000 km.
Ik heb de mijne ook moeten betalen, al vond ik wel dat ze me dan mochten verwitigen.
Het was 140 euro ofzo, had ik dat geweten had ik ze laten piepen.
De dealer wilde me een aanbieding doen: de blokken moest ik betalen, het arbied zou gratis zijjn. Kosten voor mij zouden dan 100 euro zijn…. Ik laat ze wel piepen tot ze versleten zijn. Tenzij Citroen alsnog aanbied ze gratis te laten vervangen. Ik ga in ieder geval een klachtenbrief schrijven naar aanleiding van wat ik in dit topic lees! Ik vind het een beetje flauw om een 20000 km grens te stellen als de eerste beurt pas bij 30000 km moet.
Rijdend sinds 11 juni 2007 een C4 Grand Picasso Exclusive. Maar al op 15 januari 2007 besteld.
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
mistral schreef:picassoke schreef:remblokken worden maar vervangen tot 20.000 km.
Ik heb de mijne ook moeten betalen, al vond ik wel dat ze me dan mochten verwitigen.
Het was 140 euro ofzo, had ik dat geweten had ik ze laten piepen.De dealer wilde me een aanbieding doen: de blokken moest ik betalen, het arbied zou gratis zijjn. Kosten voor mij zouden dan 100 euro zijn…. Ik laat ze wel piepen tot ze versleten zijn. Tenzij Citroen alsnog aanbied ze gratis te laten vervangen. Ik ga in ieder geval een klachtenbrief schrijven naar aanleiding van wat ik in dit topic lees! Ik vind het een beetje flauw om een 20000 km grens te stellen als de eerste beurt pas bij 30000 km moet.
Idd volledig mee eens, en had ik geweten dat ik het zou moeten betalen dan had ik ze zeker ook laten piepen.
Ik rij op een dag mss max 2 keer achteruit. Dus een beetje gepiep maakt me dan niet zoveel uit.
En het is me zeker geen 140 euro waard, dus ik blijf van mening dat men dealer me had moeten verwittigen ivm de kostprijs.
Zeker omdat ik vroeg of het opgelost kon worden door de blokken te schaven ofzo. Ik heb zeker niet aangegeven een vervanging uit te voeren.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
mistral schreef:picassoke schreef:remblokken worden maar vervangen tot 20.000 km.
Ik heb de mijne ook moeten betalen, al vond ik wel dat ze me dan mochten verwitigen.
Het was 140 euro ofzo, had ik dat geweten had ik ze laten piepen.De dealer wilde me een aanbieding doen: de blokken moest ik betalen, het arbied zou gratis zijjn. Kosten voor mij zouden dan 100 euro zijn…. Ik laat ze wel piepen tot ze versleten zijn. Tenzij Citroen alsnog aanbied ze gratis te laten vervangen. Ik ga in ieder geval een klachtenbrief schrijven naar aanleiding van wat ik in dit topic lees! Ik vind het een beetje flauw om een 20000 km grens te stellen als de eerste beurt pas bij 30000 km moet.
Idd volledig mee eens, en had ik geweten dat ik het zou moeten betalen dan had ik ze zeker ook laten piepen.
Ik rij op een dag mss max 2 keer achteruit. Dus een beetje gepiep maakt me dan niet zoveel uit.
En het is me zeker geen 140 euro waard, dus ik blijf van mening dat men dealer me had moeten verwittigen ivm de kostprijs.
Zeker omdat ik vroeg of het opgelost kon worden door de blokken te schaven ofzo. Ik heb zeker niet aangegeven een vervanging uit te voeren.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Piepende blokjes? bijschaven aan de haakse zijkantjes van de voering en invetten met kopervet op de contactvlakken van het ijzer van het blokje. Hooguit halfuurtje werk en het enige wat het je kost is de moeite om de krik te heffen en een klein beetje kopervet. Moet je wel weten waar je mee bezig bent natuurlijk.
Waren de blokken misschien al half versleten?
Kan je het niet zelf? Niet doen.
Oja, een oliefilter kost normaal maar 5 euro. 5 liter olie kost ook maar 22 euro en dan nog steeds in een winkel (maken ze dus al winst).
Als je het niet zelf kan of niemand weet die het even voor je doet, moet je betalen
"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Onderhoud laat ik altijd bij de dealer doen.
En de prijs is best ok, 170 euro is echt niet veel.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Een jaar na de laatste post: net een Basis onderhoud laten doen bij 20.000 km. De onderhoudsindicator begon al bij 15000 te branden. Ik heb de dealer gevraagd waarom bij 15000 als in het onderhoudsboekje 30000 of 32 jaar staat: Het aantal keren starten wordt door de computer bijgehouden en als je veel korte stukjes rijdt en zo’n 15000 per jaar, dan wordt 1 x per jar of 15000 km geadviseerd, maar je bent dit niet verplicht.
Afijn voor 20000km had ik meer sympathie dan voor 15000. Kosten bijna ê300 incl. materialen en gratis wassen/stofzuigen (wat niet eens gedaan is). Ze zij minder dan een uur met de auto bezig geweest: SCHANDALIG om zoveel geld voor zo’n waarschijnlijk onnodige beurt te vragen.
Graag jullie reactie/ervaringen
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
Grijzemuis schreef:Piepende blokjes? bijschaven aan de haakse zijkantjes van de voering en invetten met kopervet op de contactvlakken van het ijzer van het blokje. Hooguit halfuurtje werk en het enige wat het je kost is de moeite om de krik te heffen en een klein beetje kopervet. Moet je wel weten waar je mee bezig bent natuurlijk.
Waren de blokken misschien al half versleten?
Kan je het niet zelf? Niet doen.Oja, een oliefilter kost normaal maar 5 euro. 5 liter olie kost ook maar 22 euro en dan nog steeds in een winkel (maken ze dus al winst).
Als je het niet zelf kan of niemand weet die het even voor je doet, moet je betalen
Waar haal je Olie, je hebt namelijk Olie en je hebt olie;0
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Totaal aantal Berichten: 205
Geregistreerd: 27-01-2008
- C3 Aircross 1.2 pure tech Origins
Kosten 1e 30.000 beurt 435 euro inclusief nieuwe wisbladen voor en achter (100 euro) en gasfilter (64 euro)
citroënmonteurtje schreef:
Waar haal je Olie, je hebt namelijk Olie en je hebt olie;0
Bij de Karwei, Valvoline olie. Wel even lezen dat je de juiste olie pakt voor jouw motor. En een semi-syntheet is goed genoeg. Ongeveer 4 of 5 liter jerrycan voor rond 20 euro.
Auto olie is goed te betalen. In mijn auto’s die ik gehad heb gooi ik Valvoline van de Karwei. Rest van het spul bij de Brezan of een dergelijke zaak.
Ga nu niet zeggen “o karwei pff” want het draait om de specificaties van de olie en het is een merk dus goed.
Een goed interieurfilter en een goed luchtfilter kan samen zo 50 euro zijn. Imitatie is het ietsje goedkoper.
Oliefilter 5 tot 10 euro.
Benzine/brandstof-filter ?
Een jerrycannetje ruitesproeiervloeistof en koelvloeistof aanschaffen is nooit verkeerd. Waarmee je kan bijvullen. Opvangbak voor de olie is ook niet weg.
Remvloeistof zelf doen kan lastig zijn, dus dat kan je uitbesteden.
Alle vloeistoffen checken, remmen checken, ruitewissers checken.
Een kale grote beurt die je zelf doet, 105 euro? Dan nog je remvloeistof laten doen.
Iemand die het echt niet zelf kan en er wel 80 euro voor over heeft om zijn auto weg te brengen voor een grote beurt..waarom niet. Stel dat er ook nog aan de remmen gesleuteld moet worden ben je voor 80 euro van dat geneuzel af.(of het komt er dik bovenop kan ook nog)
Alhoewel 170 gulden vroeger de prijs was voor een beurt maarja.
Je zou bijna zeggen dat je gek bent als je het nog zelf doet en alle troep hebt
"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
Merk maakt dus ECHT WEL UIT!. Een Valvoline olie heeft bij lange na niet alle adaptieven die een 5/w40 van Total ED hebben, de motor is ook niet gemaakt voor zulke olie, de voor schrift is er niet voor niks !
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 01-03-2005
- (Grand) C4 Picasso C4GP 1.8 16V Ligne Business
Inmiddels is de 30.000 Km beurt uitgevoerd. Kosten 295,- euros
2 maanden geleden alleen remvloeistof vervangen 84 euro.
Nu op naar de 60.000Km of 2010. Ben benieuwd wat die beurt gaat kosten?
Het blijft een lekker bolide ik kan er nog elke dag van genieten.
citroënmonteurtje schreef:Merk maakt dus ECHT WEL UIT!. Een Valvoline olie heeft bij lange na niet alle adaptieven die een 5/w40 van Total ED hebben, de motor is ook niet gemaakt voor zulke olie, de voor schrift is er niet voor niks !
Ja het blijven leuke theoriën. Echter studenten hebben over de jaren nogal eens een test gedaan met een motor om die zelfs met afgewerkte olie en hoge toeren nog 100000km te laten lopen. Dat is ze nog gelukt ook.
En dan gaan wij ons zorgen maken over een additiefje?
"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003