Xenon verlichting en meedraaiende koplampen
AvdW
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 30

Gepost: 14 november 2008 01:01 PM

Hoewel de koplampen wel meedraaien in het bochtenwerk, krijg ik sinds enkele weken op mijn display; ‘storing in de automatische koplampverstelling’. Het is voornamelijk tijdens het naar linksdraaien. Helaas kan de dealer er niet veel mee, omdat deze boodschap niet terug te vinden is in het logboek van de auto. Heeft iemand hier ervaring mee?

Grand Picasso C4 Exclusief - Automaat - Icare - Panoramisch dak - Pack detection 2 - Pack anti agression - Bluetooth handsfree tel. systeem. We rijden sinds 9-8-2007.

Profiel  

Caysee
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 386

Gepost: 14 november 2008 01:04 PM
  [ # 1 ]

Re: Xenon verlichting en meedraaiende koplampen

AvdW schreef:

Hoewel de koplampen wel meedraaien in het bochtenwerk, krijg ik sinds enkele weken op mijn display; ‘storing in de automatische koplampverstelling’. Het is voornamelijk tijdens het naar linksdraaien. Helaas kan de dealer er niet veel mee, omdat deze boodschap niet terug te vinden is in het logboek van de auto. Heeft iemand hier ervaring mee?

Bij mij kwam dit voor direct na het starten van de motor. Melding verdween als het contact weer uit en aan gezet was en opnieuw gestart.
Uiteindelijk is na bijna een jaar de komplete koplampunit vervangen en is de storingsmelding verdwenen.
De storing stond overigens wel vermeld in het logboek.

Grand C4 Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat sinds 20-9-2007 (Privérijder)
Mazda CX-5 2.0 TS-plus automaat AWD sinds 7-11-2012 (nog steeds Privérijder)

Profiel  

AvdW
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 30

Gepost: 19 december 2008 05:28 PM
  [ # 2 ]

Inmiddels heeft mijn dealer akkoord gekregen om de beide koplamp-units te vervangen. Ook dit punt zou dan zijn opgelost.

Grand Picasso C4 Exclusief - Automaat - Icare - Panoramisch dak - Pack detection 2 - Pack anti agression - Bluetooth handsfree tel. systeem. We rijden sinds 9-8-2007.

Profiel  

Gautier
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 43

Gepost: 16 juni 2009 11:38 PM
  [ # 3 ]

Bij mij ook een gevalletje ‘storing automatische koplampverstelling’. De melding kwam eerst om de haverklap om dan weer een tijdje te verdwijnen (en dan is-ie ook uit het logboek) Later bleef de storing langer ‘hangen’ en stond er ook wat in het logboek.

Na ruim een week aanklooien door de Citroën-dealer is het probleem uiteindelijk verholpen door de beide koplampen te vervangen !!! Dus net als bij AvdW en Caysee. Blijkbaar toch een zwak puntje bij dit type koplampen.

Sinds 1 juli 2008 rijd ik in een GC4P 2.0 HDIF Exclusive EB6V Blue Oriental, Pack HiFi + NaviDrive + Pack Detection 2 + trekhaak + USB box

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook