Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Menno. schreef:Waar slaat dit op ??? ET geeft nooit onzinnige antwoorden !!!
ET ? Ik zie nergens een ET…
Maar ik geloof je meteen dat ET nooit onzinnige antwoorden geeft..
Eviltwin daarentegen is 3 x bezig Tilanus in een hoek te zetten…
Laten we één ding even duidelijk stellen.
Dit draadje gaat NIET over eviltwin
Ik heb enorme waardering voor zijn berichten, hoe hij er aan komt boeit écht niet, hij weet het blijkbaar gewoon.. Hij vult het bijna altijd uit met een prachtige onderbouwing. Aan zulke forummers heb je tenminste wat.
Ik vind het bijzonder lullig dat hij zo afgeschilderd word….. dit doen we gewoon niet.
We gaan nu weer gewoon verder over de 2.2
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
ambijajance schreef:Menno. schreef:Waar slaat dit op ??? ET geeft nooit onzinnige antwoorden !!!
ET ? Ik zie nergens een ET…
Maar ik geloof je meteen dat ET nooit onzinnige antwoorden geeft..Eviltwin daarentegen is 3 x bezig Tilanus in een hoek te zetten…
Tilanus wil ook gewoon maar helpen, maar zijn reacties zijn gewoon totaal off-topic, en dus niet relevant voor dit topic. Net als wij nu al een hele pagina hebben volgezet met off-topic rommel over ET zijn kennis en hoe hij eraan komt,...
Dus gewoon terug verder over het probleem met de 2.2 HDI.
Trouwens de vader van een vriend van me (citrofiel tot en met) heeft zo een C6 2.2 HDI en hij heeft er nu na 70.000 km geen enkel probleem mee. Blijkt dus toch geen gekend probleem te zijn. Ook de C8 van zijn vrouw met een 2.2 HDI en automaat heeft na 20.000 km totaal geen probleem met een turbo.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
De discussie aangaan met ET is altijd gevaarlijk hihi. Meestal heeft hij namelijk gelijk.
Collega van me rijdt een C5 2.2 HDI en ook geen enkel probleem na 80K.
Het regeneratieprobleem is volgens mijn dealer na een softwareupdate opgelost. Ik heb er zelf nooit last van gehad, maar veel snelweg kilometer (95% van mijn kilometers) doen sowieso weinig kwaad voor de FAP.
Probleem met de C6 valt in de categorie bad luck.
Domme vragen bestaan niet.
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
picassoke schreef:Tilanus wil ook gewoon maar helpen, maar zijn reacties zijn gewoon totaal off-topic, en dus niet relevant voor dit topic.
Ik wil hier nog wel een laatste ding over kwijt. Mijn eerst antwoord was zeker niet off-topic en vooralsnog heeft niemand mij hard kunnen bewijzen dat ik het niet bij het recht eind had. De TS heeft nog niet gemeld wat nou exact het probleem bleek te zijn. Het feit dat de dealer van plan is om een van de turbo’s te vervangen wil nog niet 100% zeggen dat dit ook meteen de oplossing is voor het probleem van de TS.
Waar ik op ageerde is het feit dat ET zonder echt goed mijn reply te lezen mij afserveerd. Hij weet immers ook niet zeker waar het aan ligt, dus wie kan er hier hard maken dat mijn reactie per definitie onjuist is? Onwaarschijnlijk ok, maar off topic? Dat vind ik vreemd.
Tenslotte; Ik twijfel geenszins aan de kennis van ET. Daarvoor zwerf ik hier al te lang rond. Hij weet zeker heel veel en heeft al vele forummers geholpen met zijn inzichten. Het ging mij in deze alleen om de manier waarop hij mij weg probeert te zetten.
Kennis is zeker niet zijn makke; begrijpend lezen wellicht wat meer….
Mooi betoog!
Maar goed, Ik doe nog een poging, anders pakken we de good old hoover weer
Het topic gaat niet over ET, maar over de 2.2
Dat rijmt.
lekkere manier van rijmen heb jij ;
‘ie tie’ en ‘twie punt twie’ ok, dat rijmt, maar is geen algemeen geschaafd nederlandsch ( maar wel leuk)
just kidding
update van de TS
De motor is gecheckt bij drie verschiellende dealers. De foutmelding is permanent vanaf het moment dat ie verschijnt. Na ieder dealer bezoek verdween de melding om vervolgens na verloop van tijd weer terug te komen. De melding verschijnt meestal bij een gewone rit, niets bijzonders maar ineens dus die melding met uitval van de cruise contgrol in een geval. Een dealer heeft een leiding met ventiel vervangen maar dat blijkt dus uiteindelijk niet geholpen te hebben. Ik heb eenafsspraak voor vervanging van de turbo eind december (waarom dat zo lang moet duren is me ook niet helemaal duidelijk). De dealer houdt de auto dan voor drie dagen ivm expert bezoek van de importeur.
Ik kom met meer zodra ik weer iets te melden heb, tot zover dank voor de discussie( s).
groeten
Nico
Citroen C6 2.2 Lignage, Peugeot 404, Ducati 944
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Re: update van de TS
beinema schreef:Ik heb een afsspraak voor vervanging van de turbo eind december (waarom dat zo lang moet duren is me ook niet helemaal duidelijk). De dealer houdt de auto dan voor drie dagen ivm expert bezoek van de importeur.
groeten
Nico
Waarom dit zolang duurt,bewiijst enkel en alleen dat het een niet veel voorkomend geval is.moest dit een constant probleem zijn,zouden ze wel enkele turbo’s op stock hebben,bij de importeur.
Bij die van mij,ook geen enkel probleem met de turbo.
Daarom ook bij mij,een lichte twijfel of het wel de turbo is? Wat doet de dealer beslissen om meteen de turbo te vervangen??
Heeft hij aanwijzingen bij het uitlezen??
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Re: update van de TS
Blooper1963 schreef:beinema schreef:Ik heb een afsspraak voor vervanging van de turbo eind december (waarom dat zo lang moet duren is me ook niet helemaal duidelijk). De dealer houdt de auto dan voor drie dagen ivm expert bezoek van de importeur.
groeten
NicoWaarom dit zolang duurt,bewiijst enkel en alleen dat het een niet veel voorkomend geval is.moest dit een constant probleem zijn,zouden ze wel enkele turbo’s op stock hebben,bij de importeur.
Bij die van mij,ook geen enkel probleem met de turbo.
Daarom ook bij mij,een lichte twijfel of het wel de turbo is? Wat doet de dealer beslissen om meteen de turbo te vervangen??
Heeft hij aanwijzingen bij het uitlezen??
Mijn C5 2.2 nooit problemen gehad.
ET rules!
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Re: update van de TS
CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:
Mijn C5 2.2 nooit problemen gehad
Mijn XM 2,0i ook niet.
CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:
ET rules!
Don’t follow leaders, watch the parking meters…
HDI 2.2 turboproblemen
wat een topic ops: het antwoord of goed bedoelde adviezen heb ik nog niet gelezen
wel allerlei onzin over personen en hun kunnen, van personen waarvan hun auto de storing NIET heeft.
Ja daar rijdt de rest van Nederland ook in rond!
We wachten af op de reactie van de TS, want het is wel interressant.
Kijk ik weet het ook niet maar normaal is het zeker niet.
succes,
Rens
id19b 1970, gris d’anjou,zwart dak met schuifdak Coenen, aftermarket airco ( project console gevraagd!, zwart sky int.
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gelukkig voegt jouw post lekker veel toe hè!?
Turbo is vervangen !
Hallo allemaal, Na de auto dus tien (10) dagen te zijn kwijt geweest vandaag weer de eerste kiliometers gereden met de auto inclusief nieuwe turbo. Het eindejaar reces bleek niet zo’n lekkere keuze voor dit karweitje, personeels problemen, onderdeel beschikbaarheid en een trage goedkeuring van Citroen Belgie voor de reparatie zorgden voor een ietsje vertraging… Uiteindelijk lijkt het erop dat de regeling van de turbo het probleem was - mechanisch leek het ding in orde. Het afregelen van de turbo’s is blijkbaar dermate ingewikkeld dat het niet door dealers gedaan kanworden: vervangen van de unit is dan het enige alternatief. Het grapje koste (citroen garantie) ergens rond de 3500 euro dus men is niet over 1 nacht ijs gegaan. Dit was de tweede turbo die z in Belgie hebben vervangen overigens dus het komt niet al te vaak voor
greetz
Nico
Citroen C6 2.2 Lignage, Peugeot 404, Ducati 944