Hoi Citroënfanaten,
Hopelijk kunnen jullie mij helpen bij een moeilijke keuze!
Ik ben namelijk toe aan een nieuwe en na veel wikken en wegen is het de C3 geworden.
Nu heb ik het probleem dat ik geen keuze kan maken tussen 2 motoren namelijk 1.4 HDI met 72 PK en de andere met 90PK.
De verkoper zegt dat ik namelijk genoeg heb in een C3 met 72 PK maar bij een testrit vond ik dit niet echt een overtuigende motor ( stond wel maar 600 km op de teller) Ik ben namelijk iemand die van redelijk doorrijden hou en snelheden tot 140 km/u schuw ik niet
Nu is de vraag: kan zo’n kleine HDI 72 pk er stevig de pas in houden op lange afstanden met lading of zou ik dan beter meteen naar een andere motor uitkijken?
Wie kan mij helpen met deze keuze
grtz
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
ik heb me met m’n 70pk versie nooit echt beklaagd, en die ging ook naar 160 zonder al te veel problemen hoor, heb natuurlijk nooit gereden met een straffere versie, maar de 70pk was voor mij genoeg
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Meer pks is altijd beter natuurlijk. Als je zelf die andere als langzaam vind en je kunt die grotere motor betalen zou ik dat maar doen.
Hoi hoi
Ik heb mijn keuze zojuist kunnen maken bij de plaatselijk dealer, het wordt de C3 met 1.4 HDI 16v (welgeteld 92 pk) exclusive.
De dealer heeft goed moeten zoeken want in België vindt je die blijkbaar niet zo vlot
maar bon binnen 3 a 4 weekjes kan ik rond tuffen
Ik zal in topic voorstellen wat foto’s dan plaatsen.
easternnl schreef:Meer pks is altijd beter natuurlijk.
tenzij je zuinig wilt rijden met de auto en weet dat je je slecht kunt beheersen….
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Ik dacht dat de 1.4 hdi van 92 pk niet meer gemaakt werd?
Dus het gaat om een 2e hands C3 als ik het goed begrijp?
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
C3driver schreef:Hoi hoi
Ik heb mijn keuze zojuist kunnen maken bij de plaatselijk dealer, het wordt de C3 met 1.4 HDI 16v (welgeteld 92 pk) exclusive.
De dealer heeft goed moeten zoeken want in België vindt je die blijkbaar niet zo vlotmaar bon binnen 3 a 4 weekjes kan ik rond tuffen
Ik zal in topic voorstellen wat foto’s dan plaatsen.
laat eens weten hoeveel sneller ie is dan de andere versie, de mijne ging tot 177 op teller
picassoke schreef:Ik dacht dat de 1.4 hdi van 92 pk niet meer gemaakt werd?
Dus het gaat om een 2e hands C3 als ik het goed begrijp?
neen hoor het is een exemplaar met 0 km op de teller( het is wel een stockmodel) , Mja ik dacht dat ook eerst maar in de cataloog staat nog steeds die versie dus hij wordt nog verkocht, alleen is er niet zoveel vraag naar die motorisatie.
hoeveel ie doet op de teller zal ik de eerste maand niet kunnen meedelen, in het begin kalm aan en eerst laten roderen.
Prima keuze.
110pk is nog beter overigens.
Ik vind 70pk (ook de benzinemotoren) te weinig voor een relatief zware auto als de C3.
Met 60-70pk gebeurt er merkbaar ‘niets!’ wanneer je het gaspedaal intrapt, hetgeen de prijs is voor de anti-luchtverontreinigingseisen.
De 1.4 92pk Hdi 16v Exclusive (2003) heb ik een half jaar geleden tweedehands gekocht.
Het is een zeer zuinige auto, die indien gewenst ook behoorlijk snel is.
Onder de ca. 2000tpm werkt de turbo niet mee en is hij wat traag, hetgeen waarschijnlijk de reden is om er nu de 1.6 liter motor in te monteren.
De 1.4 is gemaakt tot en met het vorige modeljaar.
Mijn auto met ruim 150.000km loopt gemakkelijk 190km/h op de teller, hetgeen in werkelijkheid ca. 185km/h is.
Meestal tank ik de ‘betere’ versie BP Diesel, waarop de motor stiller loopt.
C5 ph.1 1.8 16V Break (2001) 264.000km
Land Rover Lightweight 24V FFR (1982) 28.000km
Vroeger: BX ph.2 RD Break (1984) - AX ph.3 1.5D (1996) - Xsara ph.2 Coupé 2.0 HDi 90pk (2003) - C3 1.4 HDi 60pk (2003) - C5 ph.1 HDi 110pk Break (2003) - AX ph.2 1.1i - Xantia X1 1.9TD SX Break (1997) - Xantia X2 2.0 HDi 90pk Break (2000)
Ik heb vanaf maandag mijn C3 in ontvangst mogen nemen en ze rijdt fantastisch
Motor moet nog ingereden worden maar hangt nu al goed aan het gas! (beetje teveel vindt men vriendin )
De wagen is ook nogal overbeladen met electronica en hopelijk gaat die geen kuren tonen! ( ik heb al schrik voor de levensduur van die automatische inklapbare spiegels )
Ben dus zeer tevreden en hopelijk mag dat zo blijven, morgen zal ik een paar foto’s uploaden!
gegroet
over de spiegels zou ik me geen zorgen maken, heb ik nooit problemen gehad.
Alleszins veel plezier met je C3
mijn norm is altijd 10 kg per pk, dus een auto van 1050 kilo zou dus ruim 100 pk moeten hebben
(ik ga dan voor het gemak uit van een benzinemotor, bij een diesel ga je meer uit van het koppel)
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)