Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Doen we dat toch.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Worden er ook aanpassingen aan de remmen gemaakt van the beast dan (los van de break schijven/klauwen achter?).
Ik wil nog wel een luchtrem. Dat lijkt me wel cool. Maar ja. Ik moet ook nog mijn hydraulische koppellingsbediening en hydractief I inbouwen, die staan ook nog op mijn verlanglijstje.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Is dat nodig dan? Die remmen?
Er komt wel een tweede hoogteregeling in, zodat de achterkant en de voorkant onafhankelijk van elkaar in hoogte verstelbaar zijn. Handig voor de verschillende manier van gebruik.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Als je 0-200-0 wilt optimaliseren is het wel een aandachtspuntje ja, remmen, lijkt me.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 25624
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
garagestmarien schreef:Is dat nodig dan? Die remmen?
Er komt wel een tweede hoogteregeling in, zodat de achterkant en de voorkant onafhankelijk van elkaar in hoogte verstelbaar zijn. Handig voor de verschillende manier van gebruik.
Oei! dat is makkelijk. Een extra stangetje naar beneden.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Met die electrisch verstelbare hoogteregeling nog makkelijker denk ik, gewoon eentje toevoegen.
Dat doet me denken, heeft iemand toevallig een schema van Hydractief I slingeren? Dat is wel handig voor de inbouw.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Goed, ik ben weer een paar stapjes verder. Ik heb heel precies de fabrieksmap voor de ontsteking de vems in gekopieerd…. en weet je wat… hij schokt nu bij ongeveer 2200 toeren… ik heb het er nog niet uit kunnen stellen… dat wordt nog even puzzellen.
In de tussentijd ook nog een kleine fase gehad waar ik vlammen uit de uitlaat had vanwege een probleem met het stationair mengsel en een probleem met de MAP sensor opgelost. We komen er wel… hij rijdt eigenlijk al erg lekker. Ik heb de wastegate een klein beetje dichtgeschroefd naar ongeveer 0.65 bar turbodruk max, alles daarboven mag de boost control solenoid gaan regelen.
Al met al begint het aardig te werken. Ik moet nog wel wat structureels oplossen aan de EGT… dat wordt weer een halve dag met de haakse boormachine vanaf een andere hoek een gat boren in het uitlaatspruitstuk en het oude gat dichtlassen, maar ook dat komt wel goed. Nog een draadjes trekken voor de toerenteller en dan ga ik de VEMS op zijn plek klussen en het dashboard terugbouwen denk ik. Ik voorzie een 2e incarnatie van de draadboom als de st. marien special ingebouwd gaat worden… maar vooralsnog ben ik met deze tamelijk rommelige draadboom tevreden.
Al dat getune kost wel sloten benzine. Gelukkig is het goedkoop op ‘t moment.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Met fabrieksmap bedoel je de orginele fabrieks instellingen die ook in de orginele injectie computer gehandteerd worden?
Dan is het wel opmerkelijk dat die dan ook weer precies bij die 2200 rpm schokt…
Jammer dat zo’n foutje in de software zit…
humor, dus niet de computer is de schuldige maar de map. Kunnen we die map niet wijzigen?
in frankrijk is de benzine goedkoper dan hier, misschien wind John het wel leuk als je daar bezig gaat
Ergens is het niet handig om een gat in je uitlaatspruitstuk dicht te lassen. Kans is groot op vulling naar de binnenruimte toe en dan krijg je dus extra onbedoelde wervelingen in theorie> Er liggen daar toch nog wel uitlaatspruitstukken?
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Spruitstukken zat… de oude er af krijgen zonder bouten af te breken zit in wat minder op te wachten…. ik heb nog een vraag uitstaan bij DP engineering of het mgoelijk is een sensor in te korten, dan zou het verplaatsen niet hoeven.
Op VEMS IRC adviseren ze ook veel meer graden bij 2200rpm en 60kpa, dus dat gaan we even proberen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Goed, nieuwe EGT en weer een andere brandstofdrukregelaar zijn onderweg. Ik heb ook een afspraak gemaakt met DP engineering om de CX op de rollerbank te zetten. Ik ben erg benieuwd naar het resultaat. In de tussentijd ga ik nog even wat normale klusjes doen, en hier en daar wat onhebbelijkheden er uit stellen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik heb bijna m’n motor opgeblazen omdat onze gezellige franse vrienden Jean en Pierre, er een wat aparte manier op na houden van het noteren van de drukmodificatie van de ontsteking.
Op L21-42, staat namelijk de druk onder 1 bar RECHTS van de middenlijn, niet van links naar rechts laag naar hoog. Ik vond al dat er iets raars aan de hand was… maar ik had de VEMS irc jongens nodig om het op te merken. Schijnbaar heb ik geluk dat ik de boel niet naar de filistijnen geholpen heb, als het tenminste nog heel is. Ik had altijd rekening gehouden met een motor vernielen, maar dit is wel een hele domme manier. Ding lijkt wel gelijk een heel stuk zuiniger te lopen nu…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
hoe merkte je dan dat je je motor bijna opblies? of is dat een constatering aan de hand van de verkeerd ingevoerde instellingen?
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Dat is een constatering aan de hand van de instellingen… en veel hoofdletters op VEMS irc…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Zo, hebben vandaag nog maar even de onderste motorsteun vervangen. Dat was ook de eerste keer voor me, en het gaat echt niet zonder de lange aandrijfas er uit te halen.
Maar goed, het is gelukt. De oude was compleet aan gort… (vijf losse stukken), en de nieuwe rijdt toch wel een stuk fijner.
Mijn nieuwe brandstofdrukregelaar en EGT sensor zijn ook binnengekomen, maar waar ik die EGT nu ga laten…. ik weet ‘t nog niet. Die oude opstelling gaat dus iig niet zo lekker.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!