Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Misschien handig om een boek met een schema te kopen?
Autofan Geplaatst: 16 Dec 2008 17:53 Onderwerp:
————————————————————————————————————————
Nee, daar zal het bij mij niet aan liggen. Want die is eigenlijk nieuw. Ik heb wel een gereviseerde gehaald, maar daar kun je gewoon vanuit gaan dat die goed is. Aangezien het contactslot ook zwaar gaat, ligt het daar denk aan.
uhhm nou ik zou er geen geld op in zetten dat een nieuwe per definitie goed is.
ik had een nieuwe gereviseerde startmotor met relais heeft exact 1 week gewerkt en bleef deze ook hangen waarna er vervolgens weer een nieuwe gereviseerde ingegaan is.
hou dat wel ff in de gaten, ik had geluk dat alles gewoon garantie was.
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Ja ik heb ook garantie.
@ Arjan: Er staan schema’s op internet en die zoek ik er altijd bij. Ook heb ik de Haynes op mijn computer staan, maar daar begrijp ik weinig van omdat ik slecht ben in buitenlands
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Haynes staat toch altijd vol met plaatjes?
En het is gewoon Engels hoor, dat is de 2de voertaal hier in Nederland
Arjan Verkade schreef:Haynes staat toch altijd vol met plaatjes?
Ja volgens mij wel, maar ik heb er nog niet uitgebreid naar gekeken.
Arjan Verkade schreef:En het is gewoon Engels hoor, dat is de 2de voertaal hier in Nederland
Dat is dan ook mijn enige buitenlandse taal die ik redelijk kan verstaan/begrijpen/spreken. Maar als ik een tekst moet lezen, doe ik dat meestal heel snel, zonder dat ik er alles heel precies van begrijp. Als ik er echt meer van wil weten ga ik er meer moeite voor doen en pak ik er een woordenboek bij eventueel.
Vanavond krijg ik mijn contactslot binnen, als het goed is
Donderdagavond met zowat kokende motor gestaan. En ik moest nog naar huis. Dus ik een sleepje gehad naar huis, was niet zover dus bijremmen deed ik met mijn handrem en af en toe motor starten om op hoogte te komen. Mijn eerste gedachte was een koppakking. We konden niet goed zien en diagnose stellen, want het was pikdonker en dan red je het niet met een lampje alleen. Het voorraadvat werd in ieder geval leeggespuugd. Gister niets aan mijn auto gedaan, want ging er vanuit dat het de koppakking was. Na een paar tips van wat vrienden en m’n vader kon het ook nog de thermostaat zijn. Aangezien ik ‘s ochtends toch niets te doen heb tijdens mijn kranten lopen maar even alles op een rijtje gezet en tot de conclusie gekomen dat de thermostaat een goede boosdoener geweest kon zijn.
Dus net een nieuwe erin gezet en het lijkt erop dat het inderdaad de thermostaat was Dan hoeft de kop er gelukkig niet vanaf
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
oude thermostaat kan je gewoon even testen door hem in een pan te leggen en water in de pan te laten koken
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Ja weet ik maar bij demontage sneuvelde die oude door een beetje geklungel van mezelf. Hij zat een beetje vast en normaal gesproken kon ik die dingen er zo uithalen, maar dat lukte niet dus even een schroevendraaier als hefboom gebruikt.
hou je de meters op je dash niet inde gaten????
je kan zien waneer deze te warm dreigt te worden?
je had ook de verwarming van je kachel op vol kunnen zetten en de blower vol aan danzou de temp moeten zakken.
je hebt wel wat pech de laatste tijd he
is je startmotor al gemaakt?
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Ja meters houd ik in de gaten. Maar ik reed een stuk van 20 minuten dus net op temperatuur. En toen ik terug reed was ik gelijk gestopt toen ik mijn stoplampjes en kvs lamp zag branden. Vrienden van me reden achter me aan. Toen ik een parkeerplek zocht brande er nog niets en toen ik dus de motor uitzette en uit me raam keek zag ik het stomen.
Tsja, pech… Wat wil je met 3ton op de klok? Het is even doorbijten en soms beetje schelden, maar als ik erin rijd dan wint dat gevoel het toch van het gevoel van eraan moeten sleutelen Dus ik ben nog hartstikke tevreden met mijn auto
Startmotor doet het al, nu alleen nog mijn contactslot. Maar rijden kan ik al wel gelukkig. Oja en die slang die BO staat, maar die hebben we even noodreparatie gedaan.
is je hok nou al eens klaar?
zijn alle problemen weg met het nieuwe contactslot?
Nieuwe contactslot moet ik er nog inzetten Maar de problemen zijn nu niet meer teruggekomen. Volgens mij blijft hij alleen hangen als ik een paar keer achter elkaar start zonder de sleutel eruit te halen. Dat doe je alleen bijna nooit.
Het is trouwens geen hok
Nu zoek ik alleen nog een adresje waar ik orginele contactsleutels kan laten maken. Er zit 1 sleutel bij het contactslot, dus ik wil er minimaal 1 bijhebben.
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Bestellen bij de dealer
Ga ik dat 2 Januari even doen En daarna denk ik mijn contactslot monteren of nog eerder. Even kijken wanneer ik tijd heb. Zo’n haast heeft het naar mijn idee niet.
Kan je trouwens mijn gezocht-topic op slot doen?
De sleutels zijn niet te betalen bij de dealer,
op Ebay staan blanco’s die de ijzerhandel/sleutelboer op maat kan slijpen.
Ik wil ze ook nog, zullen we samen wat hier heen halen?