2 van de 43
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Gais zijn GTi’tje -> Einde.
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 december 2008 10:21 PM
  [ # 16 ]
Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 19 december 2008 10:27 PM
  [ # 17 ]

Ik zou er niet aan beginnen. De blokken met carbs geven wel een heerlijk geluidje, en hebben bergen koppel ook onderin. Maar die dingen zijn een ramp om af te stellen. Bovendien gaan de rubbers die voor de afdichting tussen spruitstuk en carb zitten vaak lekker waardoor je vermogen heerlijk inkakt en het ding voor geen meter meer loopt. Ik zou het lekker bij stortokerinjectie laten. Dat is rap zat!

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 20 december 2008 01:04 AM
  [ # 18 ]
PrutsyLJ schreef:
Gais schreef:

Oja, sport carbs op een vuile gti, doen of niet? (kan aan een setje komen Wink)

Ik zou er niet aan beginnen. De blokken met carbs geven wel een heerlijk geluidje, en hebben bergen koppel ook onderin. Maar die dingen zijn een ramp om af te stellen. Bovendien gaan de rubbers die voor de afdichting tussen spruitstuk en carb zitten vaak lekker waardoor je vermogen heerlijk inkakt en het ding voor geen meter meer loopt. Ik zou het lekker bij stortokerinjectie laten. Dat is rap zat!

idem

Inderdaad, die carbs zijn een afstel-ramp met veel randellende.
Dat is die van de GT al. Ik heb nog een exemplaar dat goed is kunnen bemachtigen, maar als die de geest geeft ga ik over op injectie - hetgeen me brengt op de vraag of jij toevallig nog een inlaatspruitstuk en luchtweger van een vuile GTI hebt. In dat geval heb ik interesse.

Profiel  
 
Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 20 december 2008 01:51 PM
  [ # 19 ]

Afgezien daarvan, hoe loopt zo’n blok op sportcarbs? Is het (bij een goede set) gewoon erop schroeven en gaan of komt de afstelling van de sproeiers niet overeen? Carburateurs zelf ben ik niet zo bang voor, heb daar al genoeg ervaring mee met mijn motor’s.

Ik heb er trouwens nog een compleet blok bij met injectie maar ik wil eerst mijn eigen auto goed lopend hebben voordat ik iets weg doe.

Profiel  
 
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1761
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 20 december 2008 03:18 PM
  [ # 20 ]
Gais schreef:

Afgezien daarvan, hoe loopt zo’n blok op sportcarbs? Is het (bij een goede set) gewoon erop schroeven en gaan of komt de afstelling van de sproeiers niet overeen? Carburateurs zelf ben ik niet zo bang voor, heb daar al genoeg ervaring mee met mijn motor’s.

Het is een constante kwestie van afstellen, want ze zijn zeer gevoelig, en moeten dan ook meerdere keren bijgesteld worden. Dit is inclusief synchroon stellen (misschien nog wel het makkelijkste deel), waarvoor je simpelweg specifiek gereedschap nodig hebt. Daarnaast is het niet te vergelijken met brommer-carburateurs -met alle respect-, zelfs voor de meest doorgewinterde auto-carb-knutselaar is dit geen eitje?!

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 20 december 2008 03:22 PM
  [ # 21 ]
oudelut schreef:

zelfs voor de meest doorgewinterde auto-carb-knutselaar is dit geen eitje?!

Is ook.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 20 december 2008 05:02 PM
  [ # 22 ]

Mooie uitdaging toch? Razz

Ik wil jullie goedgemeende advies niet in de wind slaan want wat ik hier op dit forum heb gelezen bevestigd wel dat het technische nivo hoog ligt. Maar aan de andere kant, wat ik vaak zie is de meeste problemen niet opgelost worden uit onkunde (en ook de angst om er wat aan te durven doen) Dat het lastige carbs zijn geloof ik zo, maar er zijn genoeg blokken die er wel goed op lopen dus waarom zou ik het niet ook gewoon proberen met mijn BX?
Daarnaast hou ik gewoon van carburateurs en hun nukken, dat is een van de redenen dat ik een vuile gti wilde Wink

Maar mijn eerste prioriteit is gewoon rijden en kijken hoe de auto zich gedraagt, ombouwen naar carbs is meer iets voor later.

Oja, ter voorbereiding nog een goede garagekrik en assteunen gekocht. Nog twee nachtjes slapen Rolling Eyes Zal wel een hele toer worden om de auto in zijn laagste stand achter het huis te krijgen.

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 20 december 2008 07:15 PM
  [ # 23 ]

ik zou deze GTI lekker een vuile GTI laten, en gewoon een bx sport erbij kopen Laughing veel leuker toch?  Laughing  Rolling Eyes

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 20 december 2008 11:06 PM
  [ # 24 ]
McDean schreef:

ik zou deze GTI lekker een vuile GTI laten, en gewoon een bx sport erbij kopen Laughing veel leuker toch?  Laughing  Rolling Eyes

In eerste instantie wilde ik ook een Sport, helaas zijn deze wat duurder en vaak ook rotter. Plan was om deze GTI om te bouwen naar Sport specificaties maar dat idee heb ik voorlopig maar even laten varen.
En een tweede auto zit er voorlopig niet in (alhoewel, die heb ik eigenlijk al al is die niet in mijn bezit Razz)

Maar goed, eerste doel is gewoon een rijdende auto te hebben die betrouwbaar is. Deze GTI zal grootendeels origineel blijven, hooguit dus carbs erop en misschien een 16v/sport onderstel maar eerst de GTI bollen afwachten.
Oja, heb er wel een setje 16v skirts bij Twisted Evil

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 20 december 2008 11:11 PM
  [ # 25 ]

Laat ze allemaal maar lekker lullen Wink

Gewoon doen waar je zelf zin in hebt.

En ik had het wel geweten met die carbs!  Cool

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 21 december 2008 02:32 PM
  [ # 26 ]

16v of sport onderstel? waarvoor?  Rolling Eyes
Alleen de mk2 heeft dikkere stabu stangen….  Rolling Eyes

Je kan natuurlijk ook net als ik een 1400 uit 1990 ombouwen tot sport, geen rotterij! En ook niet bijzonder om te moeten bewaren Laughing

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 22 december 2008 07:48 PM
  [ # 27 ]

Zow, de GTI staat in zijn nieuwe omgeving. Alles verliep soepeltjes en zelfs het op en afladen van de BX in de laagste stand was geen punt.
Gelijk maar op bokjes gezet en eens onder de auto gekropen om eens te kijken hoe het daarmee staat. Kort samengevat, viel heel niet tegen. Her en der wel roest maar eigenlijk maar 1 nieuw gat tegengekomen.

Voorste subframe is redelijk recent gecoat (beetje bronskleurig?) Benzineleidingen zijn wel flink aangetast, daar neem ik geen risico en ga ik vervangen. Hoge druk leidingen naar achter toe zijn voor het grootste deel goed tot zeer goed (gecoate leidingen) alleen net voor het achterste subframe zijn ze wel allemaal vrij verroest. Nog even kijken wat ik daarmee ga doen.

Voor de rest was eigenlijk de grootste tegenvaller het gat in de linkerdorpel, helemaal achterin kon ik een gat lospulken waar je zo een paar vingers in kwijt kunt. Voor de APK zou ik er eigenlijk alleen een plaatje in willen lassen en tzt de complete dorpel doen (zit ook een deukje in en aan de voorkant is er al wat aan geklust)

Technisch ziet het er verder voor zover ik nu kan beoordelen goed uit, grootste klus is de bak verwisselen en de motorruimte weer volbouwen. Oja, moet in ieder geval wel twee leidingen vervangen die van de vijfde bol afkomen.

En nog een leuke bijkomstigheid, de lm velgen komen van een 16v.

BasisBIX schreef:

Gewoon doen waar je zelf zin in hebt.

Doe ik toch wel Wink

McDean schreef:

16v of sport onderstel? waarvoor?  Rolling Eyes
Alleen de mk2 heeft dikkere stabu stangen….  Rolling Eyes

Je kan natuurlijk ook net als ik een 1400 uit 1990 ombouwen tot sport, geen rotterij! En ook niet bijzonder om te moeten bewaren Laughing

Dat scheelt, hoef ik alleen andere bollen en/of mk2 stabi stangen als ik strakker wil sturen.

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 22 december 2008 08:21 PM
  [ # 28 ]

je kan natuurlijk ook een voorveerpootbrug maken,  Wink

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 23 december 2008 10:13 PM
  [ # 29 ]

Die stond ook al op mijn lijstje Wink

Valt toch wel vies tegen, sleutelen aan een BX terwijl ik nog nooit aan een straatauto heb gesleuteld. Alles vies en moeilijk bereikbaar.
Maar goed, de automaat ligt nu (eindelijk) naast de auto. Morgen wat onderdeeltjes bestellen en weer verder klussen, zal nog wel wat moeilijkheden tegenkomen maar ik heb nog goede hoop dat ik vrij snel kan rijden. Retourleidingen zien er voor zover ook goed uit, alleen bij de linkerveerpoot is er eentje gescheurd (waar de nippel eindigt) Misschien gebeurt bij het eruit halen van de versnellingsbak want de leiding mankeert niks aan.

Wat betreft het buiten sleutelen, met dit weer geen enkel probleem. Dikke trui aan, overal aan, sjaal om en muts op mijn hoofd en verder niet koud gehad. Zal later deze week wel anders worden Sad

Zal zometeen nog even een foto maken van haar nieuwe slaapplaats.
Hebben jullie trouwens nog tips om mijn interieur schimmelvrij te houden? Auto heeft al een tijd stilgestaan (wel met een open raam) maar ben bang dat het nu weleens heel hard kan gaan met dit vochtige weer.

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 24 december 2008 09:18 AM
  [ # 30 ]

Straks gewoon goed schoonmaken!

Met rijden ben je er wel snel vanaf omdat je dan de kachel gaat gebruiken wordt de vochtigheid minder.

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
 
2 van de 43
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook