4 van de 41
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Timo’s BX 16 TGi Progress
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 19 december 2008 08:44 PM
  [ # 46 ]

Die zit binnen 3 tellen op zijn plek.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 19 december 2008 08:54 PM
  [ # 47 ]
PrutsyLJ schreef:

Die zit binnen 3 tellen op zijn plek.

Op z’n plek wel ja Wink

Maar ik had de vorige keer vooral moeite met het loskrijgen van dat kloteding Confused

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 19 december 2008 08:55 PM
  [ # 48 ]

Die knip je gewoon door, en je besteld samen met de veerpootretour een nieuwe klem bij de dealert.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 19 december 2008 08:59 PM
  [ # 49 ]
PrutsyLJ schreef:

Die knip je gewoon door, en je besteld samen met de veerpootretour een nieuwe klem bij de dealert.

Ik had toen een setje slangetjes van een verse sloper.  (waar ze al een keer bij vervangen waren Wink )

Dus moest m’n oude klemmen wel gebruiken Rolling Eyes

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 19 december 2008 11:30 PM
  [ # 50 ]

Mooi klusje voor de kerstvakantie. Smile

Ik neem aan, dat die ‘uiteinden’ aan elkaar horen te zitten, dus dat die slang in een boog hoort te zitten?

EDIT: Ik weet het al. Wink

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 20 december 2008 12:54 AM
  [ # 51 ]

dat niet dus, hoop ik dat je al begrepen heb? Wink  is inderdaad een makkelijk klusje, succes!

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 20 december 2008 01:16 AM
  [ # 52 ]

Dat heb ik inderdaad begrepen. Wink

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 20 december 2008 02:15 PM
  [ # 53 ]
PrutsyLJ schreef:

Die knip je gewoon door, en je besteld samen met de veerpootretour een nieuwe klem bij de dealert.

Pardon?
Je maakt ‘m schoon en gebruikt ‘m gewoon opnieuw. Er is geen enkele reden die klem te vervangen. Je moet alleen even rustig kijken hoe ie geklemd zit.
Eén ding: VERBUIG ‘M NIET! Hij kan zonder verbuigen los, en zonder verbuigen vast.
Dat geldt zowel voor een oude als een nieuwe klem. Zodra je gaat buigen aan het uiteinde gaat ie niet meer goed dicht.

Nodig: een botte nijptang en wat remmenreiniger om de klem goed schoon te maken. De veerpoot moet ook goed schoon zijn als je de retour aanlegt.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 21 december 2008 04:37 PM
  [ # 54 ]

Timo heeft nieuwe lhm in zijn bx. Wat kwam daar een bruine derrie uit. Nu een frikandel speciaal!

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 21 december 2008 05:00 PM
  [ # 55 ]

Bij de Chic die ik gisteren heb opgehaald zal ik ook de LHM moeten verversen, omdat hij lekt heb ik hem stiekem gevuld met motorolie Smile

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 21 december 2008 05:47 PM
  [ # 56 ]

Zo, dat was een erg leerzaam en leuk dagje!

Vandaag kwam medeforummer MaartenH langs, om mij te helpen met de LHM verversen en te spoelen. Gezien de derrie die uit het vat kwam, was het hard nodig! De LHM was donkerbruin, en er lag wel wat drab onderin het vat.

Na het verversen, hebben we alle 4 de remmen doorgespoeld. Alle 4 de remnippels gingen behoorlijk makkelijk los. Dat was dus een meevaller! Wel ga ik voor de zekerheid van de week even 4 nieuwe nippels halen. Kosten toch geen drol.

Nog even een plaatje tijdens het spoelen:

Een paar foto’s tijdens de klus:

 

Paar foto’s van de BX GTi van MaartenH:

 

Wat een mooie BX is dat zeg! En dat leer, fantastisch! Als je ging zitten, wat zat dat heerlijk soepel zeg!

Tenslotte nog even als afsluiting in de snackbar geeindigd! Cool

MaartenH, nogmaals heel erg bedankt voor je hulp!!! very good

Verder was het slangetje van ongeveer 5 centimeter van de veiligheidsklep al sinds aankoop iets gescheurd, maar nu lagen er toch echt een paar druppels op het subframe.

(Foto is van de zomer gemaakt, toen het slangetje nog niet lekte!)

Ik ga morgen even langs de dealer om een nieuw slangetje te halen. Ik denk dat het beter is om even niet in de BX te rijden totdat dit slangetje gemaakt is?

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 21 december 2008 05:50 PM
  [ # 57 ]

Oohja, en het belangrijkste:

De voorkant komt weer automatisch omhoog vanuit de laagste stand! Cool
Ook komt de BX veel sneller omhoog, en reageerd veel sneller en soepel op de hoogte regelaar Very Happy

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 21 december 2008 05:56 PM
  [ # 58 ]

Dat slangetje zag er bij mij ooit ook zo uit… ik heb toen een van de pootjes van een veerpootretour opgeofferd om het te fixen.

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 21 december 2008 05:59 PM
  [ # 59 ]

En misschien 4 nieuwe remschijven Timo??

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 21 december 2008 07:11 PM
  [ # 60 ]
Timo1990 schreef:

Oohja, en het belangrijkste:

De voorkant komt weer automatisch omhoog vanuit de laagste stand! Cool
Ook komt de BX veel sneller omhoog, en reageerd veel sneller en soepel op de hoogte regelaar Very Happy

Zo is het ook Wink

LHM verversen hoort gewoon bij onderhoud van een HP geveerde Citroën.
Volgens mij is het officeel om de 2 jaar of zoveel km’s Wink

Toen ik mijn CX kocht duurde het ook vrij lang voordat die omhoog kwam. Na nieuwe LHM gaat dat veel vlotter. Dat is wel handig bij een CX want zo vlot als bij een BX gaat het meestal niet Wink

Ben benieuwd of je BX nu ook blijft staan, BXen willen nog wel eens na LHM ververssen aantal dagen recht blijven staan ipv in te zakken.
Meestal wordt dat na paar weken/maanden wel weer wat minder.

Profiel  
 
 
4 van de 41
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook