1 van de 13
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
werkzaamh. aan sloop CX Break 1983.(ik ben uitgesloopt)
guzziman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Gepost: 05 oktober 2008 08:54 PM

Hallo CX vrienden,

Mijn CX break heeft een druppelende benzineleiding ergens t.h.v. de rechterzijde achterbank. Weet iemand hoe ik het restant van de benzine in de tank het beste kan aftappen? De auto staat voorlopig in de garage.

Groetjes,

Jan

Profiel  
 
RikvdS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 05 oktober 2008 09:00 PM
  [ # 1 ]

Als ik het mij goed kan herinneren zit er aan de voorkant van je benzinetank in het midden een bout. Als je die losdraait zal de benzine rijkelijk naar buiten vloeien Wink
Succes!

Groetjes, Rik.

Profiel  
 
guzziman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Gepost: 14 december 2008 03:08 PM
  [ # 2 ]

Benzineleiding vervangen

Ik heb de break gestart, maar zodra de motor loopt lekt er toch wel rijkelijk veel benzine weg. Je kunt het geen “druppelen” noemen. Het lekt ter hoogte van de achterste kriksteun, maar het euvel zit dus ergens tussen de tank en het punt waar de leiding onder de auto horizontaal naar voren gaat lopen. Ik zie wel een rubber deel wat poreus is, maar ik heb het vermoeden dat dit om de metalen benzineleiding heen zit of bestaat de leiding uit zowel metalen als rubbere stukken.
Heeft iemand het antwoord voor mij. Het moet natuurlijk gerepareerd worden, maar is dat een klus wat nog te doen is in je eigen garage met de auto slechts 45 cm van de grond. Elke tip voor een tijdelijke oplossing is uiteraart zeer welkom.

Jan

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 14 december 2008 03:17 PM
  [ # 3 ]

Ja gut, zonder een brug is het een heel gepiel, maar het kan wel. Gewoon twee van die kleine poten er onder en als je er onder kan komen kan je het lek vermoedelijk wel vinden. Aftappen idd dmv die centrale bout en dan daar gaan kijken waar het lek vandaan komt. Lekke deel zal in de meeste gevallen wel een slang zijn, dus met wat gates benzineslang vervangen.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
guzziman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Gepost: 14 december 2008 03:35 PM
  [ # 4 ]

Het is dus te wel te doen.
Maar hoe ziet het eerste deel er vanaf de tank uit?
Kan iemand dat beschrijven? Is het 1 deel of zijn het meerdere kortere delen. Wat is rubber en wat is metaal?

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 14 december 2008 03:37 PM
  [ # 5 ]

Bij een Carb weet ik ‘t niet uit m’n hoofd. Maar er moet hier wel iemand zwerven die voldoende in de Douvrins thuis is om je dat zo te vertellen.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 14 december 2008 04:20 PM
  [ # 6 ]

Volgens mij zijn alle uitvoeringen hetzelfde:

aan de tank zitten korte stalen ‘tuutjes’, waar middels rubberen leidingen of sokjes de rest van de leidingen zit.
Dus: tank/ tuutjes -> staal (oud) of kunststof (nieuw), leidingen daarna rubberen brandstofleiding of in het geval van de vulleiding een rubberen mof/ bocht, en daarna stalen leidingen onder de rechterkant van de carrosserie door naar de motorruimte alwaar het weer overgaat in rubberen brandstofleiding.

Toch?!?

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 14 december 2008 04:49 PM
  [ # 7 ]

De rubber leidingen vanaf de tank zitten wel in een hoek en met een ty-rap vast op de metalen vervolgleiding.

Profiel  
 
guzziman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Gepost: 21 december 2008 05:18 PM
  [ # 8 ]

Bedankt voor de uitleg, ik begrijp nu hoe het moet zitten.
Maar ik blijf doorvragen.

Gisteren werd mij namelijk verteld dat de breaks een luikje zouden hebben in de kofferruimte waardoor je makkelijker bij de benzineslang kunt die aan de tank bevestigd zit.
Ik vind dit luikje niet terug.

De auto was af fabriek oorspronkelijk een familiale. Waren die misschien niet voorzien van zo’n luikje?

Dan heb ik dus pech en wordt het vervangen van de slang waarschijnlijk een lastiger karweitje.

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 22 december 2008 01:31 AM
  [ # 9 ]

Breaks type 2 hebben inderdaad zo’n luikje, de type 1 breaks niet….
Spreek uit ervaring, bij onze Familiale ontbreekt hij ook. Succes met het demonteren van de tank, hopelijk zit er geen trekhaak op….

guzziman schreef:

Bedankt voor de uitleg, ik begrijp nu hoe het moet zitten.
Maar ik blijf doorvragen.

Gisteren werd mij namelijk verteld dat de breaks een luikje zouden hebben in de kofferruimte waardoor je makkelijker bij de benzineslang kunt die aan de tank bevestigd zit.
Ik vind dit luikje niet terug.

De auto was af fabriek oorspronkelijk een familiale. Waren die misschien niet voorzien van zo’n luikje?

Dan heb ik dus pech en wordt het vervangen van de slang waarschijnlijk een lastiger karweitje.

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
guzziman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Gepost: 22 december 2008 11:07 AM
  [ # 10 ]

Hoi Ernst,

Ik was gisteravond al verder gaan spitten op het forum en kwam toevallig in jouw topic ook het probleem met de tank en trekhaak tegen. Bij mij zit er ook een trekhaak op, dus ga ik die maar demonteren of ik zaag de dwarsbalk door. Die kan later wel weer worden bevestigd met bouten.
De benzineleiding moet worden vervangen, andere keus is er niet.

Jan

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 22 december 2008 02:20 PM
  [ # 11 ]

Ik adviseer je, als je de trekhaak gaat gebruiken, om toch eens een keer de boutverbinding bij het subframe te checken.
Soms zijn die slecht en ik heb zelfs gehoord van iemand, daar waren de boutkoppen erop gelast en was er geen boutverbinding..

guzziman schreef:

Hoi Ernst,

Ik was gisteravond al verder gaan spitten op het forum en kwam toevallig in jouw topic ook het probleem met de tank en trekhaak tegen. Bij mij zit er ook een trekhaak op, dus ga ik die maar demonteren of ik zaag de dwarsbalk door. Die kan later wel weer worden bevestigd met bouten.
De benzineleiding moet worden vervangen, andere keus is er niet.

Jan

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
guzziman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Gepost: 22 december 2008 02:51 PM
  [ # 12 ]

Bedankt voor de tip Ernst.

Ik zal er meteen naar kijken, ik moet er toch onder kruipen.
Het is nog maar de vraag of het ooit nog een rijdende break wordt.
Ik ga rustig verder, als de benzineslang is vernieuwd wil ik de auto bij een CX specialist aan een inspectie onderwerpen en kijken of het zinvol is door te gaan.

Jan

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 23 december 2008 12:01 AM
  [ # 13 ]

Toen ik een trekhaak op mijn GTi heb gezet heb ik er meteen nieuwe bouten ingezet, kan nooit kwaad.
Als de bouten goed loskomen, is de trekhaak er ook zo af. Nieuwe bouten met veerringen en kopervet weer terugzetten, dan blijven ze gangbaar.

guzziman schreef:

Bedankt voor de tip Ernst.

Ik zal er meteen naar kijken, ik moet er toch onder kruipen.
Het is nog maar de vraag of het ooit nog een rijdende break wordt.
Ik ga rustig verder, als de benzineslang is vernieuwd wil ik de auto bij een CX specialist aan een inspectie onderwerpen en kijken of het zinvol is door te gaan.

Jan

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
guzziman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Gepost: 24 december 2008 03:35 PM
  [ # 14 ]

De trekhaak ging gemakkelijk los. Zit er net 25 jaar onder, kan dan toch ook niet anders.
Tijdens de komende vier vrije dagen eens kijken of de tank net zo eenvoudig te demonteren is.

MODERATORS

Weet iemand onder de moderaters of ik zelf de titel van dit topic kan wijzigen?.

De zoekfunctie in het forum zoekt toch naar woorden in de tekst en niet (alleen) naar de woorden in het onderwerp.


Jan

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 24 december 2008 03:37 PM
  [ # 15 ]
guzziman schreef:

Weet iemand onder de moderaters of ik zelf de titel van dit topic kan wijzigen?

Wijzig je openingspost Wink

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
 
1 van de 13
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook