Ik blijf met problemen zitten waar ik niet uit kom
De garages lullen allemaal zo van breng hem maar dan gaan we gewoon ergens beginnen, ik heb dat nu enkele malen gedaan!
Ik ben ongeveer aan garagebezoeken 1500-2000 euro kwijt voor die klotebak en hij is nog klote….web heeft vorige keer een heel klein stukje gereden en die merkte niks.
Ik zat net met vrienden in de auto en die begonnen ook al te zeuren dat hij zo hobbelde….
Toen ik voor de deur aankwam en mijn koppeling intrapte gingen alle rode lampen branden…ik schrok me rot! was gelukkig alleen maar de motor afgeslagen…...
Heb er zo langzamerhand genoeg van…denk dat hij maar weggaat en mij vervoer in de bravo…dat ding doet het perfect! alleen die stugge vering kan ik niet aan wennen…
Ik ga nog wel het een en ander proberen maar het moet echt voor augustus goed zijn want zo ga ik er niet mee naar Italië
Dus 2 problemen…
1> het hikken van de motor.
2> als je de wagen in de hoogste stand zet en dan op je stoel gaat zitten schudden voel je het veren op alleen de banden (probeer maar)
Dát heb ik dus in de normale rijstand over een vlakke weg
De kont is boterzacht, maar hele kleine oneffenheden voel ik gewoon 3 keer….Het ligt niet aan de bollen….
Ik was er al bang voor
Dan maar weg met die bak..
Ben al ongeveer 1500 euro armer door
dat hobbelpaard…..
Ik zoek gewoon de gouden tip die ik “zelf"kan uitvoeren…
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
de veerbollen zijn goed? wel de juiste type’s gemonteerd zonder opgeboorde gaatjes? en heb je hydractief? zo ja is de derde bol ook al eens gecontroleerd cq vervangen? en dan zowel voor als achter. Als de twee xtra veerbollen niet goed zijn krijg je dit soort problemen. Verder is het belangrijk dat de hoogte juist is afgesteld, ook dat maakt een duidelijk verschil. 1cm verkeerd doet al een hele hoop.
Heb je hydractief en zijn de bollen ook al eens vervangen kan het nog zijn dat de klep van het hydractief systeem niet goed werkt.
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Oké daar gaan we
Ik heb 6 bollen
3 achter en drie voor ( geen hydractive)
Voor…nieuwe voorraadbol 62 bar
Voorbollen zijn bx1.4 bollen ( niet uitgeboord met gat 1,7mm) voor wat meer stoomboot effect…(met de originele gevulde bollen was het ook niet goed)
Achter 1 anti zink bol en twee Citroen comfortbollen ( niet uitgeboord)
Mijn LHM is vervangen door blauwe Glacial Blue
De storing was er daarvoor al! met een kapotte voorraadbol en lhmkoffie
Hoe bedoel je niet uitboren? en waarom niet? zou dat uitmaken dat hij over de korte hobbels niet veert???
Wagenhoogte is door Renard al eens gesteld op 17 centimeter
Ik weet niet of dat nog zo is…
De motor loopt ook niet meer zo lekker….
Hij slaat over….
nieuwe bougies
nieuwe kabels
bobine al vervangen (gebruikte)
Ik denk dat als je eens een keer bij Oldenhage langs moet gaan…..dat ze je dan meer kunnen vertellen.
Ik ken deze zaak als echte Citrofielen….en hebben goede monteurs.
En de koffie is er ook prima.
Bram schreef:En de koffie is er ook prima.
Oh, ja dat kan ik niet afslaan!
Kijk Bram, het is ongeveer hetzelfde als met die ruftbak van je….
Iedereen roept (garages) kom dan gaan we zoeken!!
Uren erna is er van alles vervangen (in mijn geval) en dan is het nog steeds hetzelfde! 1>poen is op (om de bekende reden)
2> vertrouwen raakt op in de auto
Eerst wisten we zeker dat het een aandrijfas was (renard) 2 aandrijfassen vervangen en nog steeds hetzelfde!
Toen wist Jan zeker dat het de banden waren…..
4 banden laten monteren en het maakte ook geen flikker uit…...
Motor was uitgelezen maar kon niks vinden….
Ik zoek dus tips/of mensen die er veel kijk op hebben en zeggen “kom we gaan samen zoeken”
Ik heb natuurlijk geen zin in hopeloos alles vervangen netzolang tot de oorzaak is gevonden…
Maar ik bedoelde ook eerst laten KIJKEN…en niet meteen repareren.
Advies en zo…..
Als ze het bij Oldenhage dan WEL gevonden hebben….en jij op dit forum de Loftrompet laat schallen over deze Garage….dan zijn er 2 blij
Maar laat Oldenhage er maar eens zelf op reageren.
Kijk als iemand alle moeite doet om de storing te vinden dan moet je ook degene het laten oplossen toch?
Dat is wel zo netjes!
Eerst maar eens de storing vinden voor de zomer
(nu eerst zzzzzzzzzzzz)
Bram schreef:Maar laat Oldenhage er maar eens zelf op reageren.
Ow, nu ik het allemaal nog eens een keer heb gelezen snap ik hem al
Heb ik het bij deze dan gedaan?
René van Maren schreef:Kijk als iemand alle moeite doet om de storing te vinden dan moet je ook degene het laten oplossen toch?
Dat is wel zo netjes!
Uiteraard !
Ik zie dat Menno ook al een goede indruk heeft van Oldenhage.
Re: Oldenhage
M&M schreef:Zo krijg ik nu korting Johan
Menno.
Jij???? IK
je bougie kabels ? welke, en welke bougiedoppen zitten erop?
sommige van die grote dubbelwandige isodoppen, willen wel eens doorslaan op de cilinderkop.
veelal bij lpi auto’s,maar soms ook bij benzine.
bij voorkeu dus die dunne dingen gebruiken.
dan je veerring.
ik zou zo zegge, vraag eens aan daffodil wat ie van zn xm vind, na het afgelopen sleutelweekend in het zuiden.
check hier op page 13 bijna onderaan zijn opmerking over de operatie veren XM..http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=162748&postdays=0&postorder=asc&start=180
ik kan roepen,ik kan gaan schelden, en ik kan dan nog meer roepen, maar je BOLLEN,,,liggen ten grondslag aan je klacht(voor zover ik uit te stukkie txt kan opmaken).
mischien is het wat om naar de volgende sleutelmeeting in Rooi te komen, welke spoedig zal komen.
greets van wupke
De ontsteking zijn lange dunne doppen…
De vering had ik na laten kijken bij Renard…
De achterbollen waren originele citroenbollen (comfort) en die hebben ze niet uitgeboord…. wel bijgevuld….
De koffie is vervangen door blauwe olie, en de voorbollen waren ook gevuld….hij veert nog perfect! mooie lange slagen, dus ik snap niet dat hij dan dat korte stuiteren doet bij richels en putdeksels.