











































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Kijk dat is een zinnige tip!
Hoeveel Volt mag je dan verwachten als ze goed zijn?
Wissel- of gelijkstroom meten?
ik heb mijn auto ook net op contact gezet maar er knippert geen lampje zelfs niet flauw volgens mij had cx nog geen zelfdiagnose systeem
het is zelfs zo dat het abs lampje blijft branden tot dat de motor draait
dus tijdens contact gaat het lampje niet uit mischien dat het met een soort systeem druk heeft te maken(druksensor electr.) omdat
het lampje met lopende motor pas uit gaat












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Goed dat je het zegt
Na elke test dus de motor starten en even wachten.
Bij elke belangrijke test heb ik het nu ook wel met draaiende motor gedaan, ik wist ook nog niet zeker of dat nodig was
ik heb nog even in het schema gekeken maar de abs sensoren worden door de computer getest als de motor draait ,ik denk doormiddel van een weerstand meting . heb je ook nog gemeten met lopende motor
ik heb ooit zo iets meegemaakt bij een zx 16v ging het lampje ook spontaan aan bleek later een slechte massa in te zitten die je allleen kon merken als het systeem werd ingeschakeld dan wouden de kleppen gaan werken maar kregen te weinig stroom door de weerstand












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Wat moet ik precies meten met lopende motor?
wat ik begrepen had heb je de sensoren al gemeten op weerstand maar meet ook de voedingsspannig op de computer(54) en op de abs pomp(47) zelf je kunt namelijk onbelast wel 12v meten maar heb je dit ook met lopende motor gedaan.
ik bedoel ligt component 47 wel goed aan de massa of de 12v












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat heb ik nog niet met draaiende motor getest, alleen met contact aan.
Ik snap die stekker ook nog niet helemaal.
Als je naar de sensoren kijkt (146, 147, 148 en 149) dan komen niet alle nummer terug in de stekker.
Bij elke sensor komt er maar 1 van de 2 pinnen terug in de stekker…
Terwijl er wel een dubbele draad terug loopt naar de ABS unit.
Op een andere pagina staat ook dat je dan 2 pinnen moet meten, maar die zitten dus niet in de stekker…
Bij het blok heb ik nog niet gemeten of daar voeding op staat
als je het schema bekijkt dan kun je lezen blad 5 kolom 6
testen van de sensoren je moet bij elke sensor die je meet punt 1 in de stekker pakken vermoedelijk is dit een gezamelijke verbinding. vandaar dat je maar een draad kunt vinden per sensor












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Waar laat je je andere draad van ja ohmmeter dan? Das mij nog niet duidelijk
Ground?
Als ze allemaal het zelfde meten, lijkt het mij veel nuttiger om het met een oscilloscoop en opgekrikt wiel te bekijken.
volgens het schema
rechtsachter 149 nummer 4+1
linksachter 148 nummer 6+1
rechtsvoor 147 nummer 7+1
linksvoor 146 nummer 5+1
wil dit niet lukken dan hoor ik het wel dan moet ik bij mij de achterbank er maar is uit halen en na meten ik heb namelijk al even in mij vraagbaak gekeken maar vond hier weinig over ik heb nog wel een cx werkplaats boek op bestand staan hier staat een schema van het abs van de cx is iets afwijkendend met dit dan moet ik je dat mailen als je dat wilt
remco












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Oké 1 is dus de ground
Dan wordt het 4 en 5.
6 en 7 missen.
Dan moet ik daar de andere kant van pakken, dat wordt dus: 24 en 25.
Nu dat we het er zo over hebben heb ik wel weer zin om er verder aan te gaan… Alleen het is te donker na het werk.
En ik heb het liever ook iets wamer
hoi arjan
ik heb hier het schema nog eens bekeken en bovenstaande van mij klopt niet zelfs het schema paar paginas terug is vermoedelijk van bx is anders
4+5 146 linksvoor
11+21 147 rechtsvoor
24+26 149 rechtsachter
8+9 148 linksachter
tevens ging bij mij met lopende motor het lampje uit er zit een oliedruksignaal op van de motor(oliekannetje) dit is locatie 15 massa contact ik heb geprobeerd het schema van acrobat reader af te halen alleen lukt dit mij niet ik kan niet kopieren of plakken












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Vanmiddag langs EJ geweest en daar is het probleem gevonden. Het lag toch aan 1 van sensoren. Linksvoor is de sensor vervangen.
Na het vervangen deed het systeem het nog steeds niet. Na wat computers wisselen en relais bleek het dat we de relais verkeerd om aangesloten hadden
In de regen op de terugweg hebben de TRXen weinig grip dus even bewust getest of het systeem werkt, ik voelde trillingen in het pedaal dus dat lijkt goed te werken nu
Ik blijf het toch vreemd vinden dat ik eerder wel weerstand op de sensor had gemeten, maar goed het is verholpen daar gaat het om
De rest van de werkzaamheden van vandaag staan hier: link