10 van de 31
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
   
Robinrossie’s bx progress
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 17 december 2008 09:05 PM
  [ # 136 ]

Hoe staan je achter wielen? staan die in de hoogste stand recht onder de BX, of staan ze naar binnen? /—-\

Niet altijd, maar vaak duidt dit op versleten ADAL’s.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
robinrossie
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 851
Geregistreerd: 03-11-2007

Gepost: 21 december 2008 01:55 PM
  [ # 137 ]

Ik heb eventjes foto’s gemaakt van de achterwielen.

Links:

Rechts:

Is dit een vervanging waardig ik zou zo zeggen van niet maar ik ben geen expert hierin wat vinden jullie?

Verder wil ik het lampje van het koelvloeistofniveau graag werkend hebben. Wat ik nu al heb gedaan is lampje vervangen, sensor vervangen, kastje waar de kabels van de sensor ingaan vervangen, Kontaktspray op de stekkers gedaan ik weet niet wat het nu nog kan zijn iemand enig idee.

Ik zie wel dit stekkertje los liggen heeft dit er iets mee te maken of waar moet het komen te zitten?

Het komt van dezelfde bundel af als waar de dynamo stekker uitkomt en een stekkertje naar iets onder de olievulpijp.

En het ecu lampje wil ook maar heel soms branden waar zit de ecu eigelijk zodat ik daar even alle stekkertje met contactspray in kan spuiten.
Het is een hele hoop nu maar hopen dat iemand het weet?

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 21 december 2008 02:00 PM
  [ # 138 ]
robinrossie schreef:

En het ecu lampje wil ook maar heel soms branden waar zit de ecu eigelijk zodat ik daar even alle stekkertje met contactspray in kan spuiten.
Het is een hele hoop nu maar hopen dat iemand het weet?

Ik weet niet of dat bij elke BX zo is, maar bij een GTi zit die onder de bijrijders stoel Wink

Vaak zijn het de stekker van de sensoren enzo die voor problemen veroorzaken, niet van de ECU zelf.

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 21 december 2008 02:01 PM
  [ # 139 ]

Trouwens een slecht eplaats voor die ECU vind ik. Ik heb al schrik als er iemand achter die bijrijdersstoel zit :S

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 21 december 2008 03:24 PM
  [ # 140 ]

Trouwens een slecht eplaats voor die ECU vind ik. Ik heb al schrik als er iemand achter die bijrijdersstoel zit :S

Mooie plaats toch? Lekker warm en droog en schoon…

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 21 december 2008 03:27 PM
  [ # 141 ]
Harm schreef:

Trouwens een slecht eplaats voor die ECU vind ik. Ik heb al schrik als er iemand achter die bijrijdersstoel zit :S

Mooie plaats toch? Lekker warm en droog en schoon…

Precies ik zie het probleem ook niet Wink

Achterpassagier kan daar met zijn voeten volgens mij nooit bij.

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 21 december 2008 04:08 PM
  [ # 142 ]
Harm schreef:

Trouwens een slecht eplaats voor die ECU vind ik. Ik heb al schrik als er iemand achter die bijrijdersstoel zit :S

Mooie plaats toch? Lekker warm en droog en schoon…

Neen? Want daar heb ik schrik voor. Dat ik rij en dat opeens alles uitvalt omdat er iemand met zijn voet een stekkertje heeft uitgetrokken.

Als dat niet kan gebeuren dan inderdaad: mooie plaats Very Happy

(bij mij hangt die trouwens niet vast maar ligt die daar gewoon Wink )

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 21 december 2008 04:10 PM
  [ # 143 ]

Er zit maar één stekker op de computer, een enorm grote. Die zit vastgeklikt en krijg je niet zomaar los. Het is natuurlijk niet handig als de computer maar zo’n beetje loszit, dan krijgt ie misschien wel klappen te verduren…

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 21 december 2008 04:24 PM
  [ # 144 ]

komt mee op het to-do-lijstje Smile ECU vastzetten Very Happy

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 21 december 2008 04:25 PM
  [ # 145 ]

Dat ding zit helemaal onder de stoel Wink
Je moet eerst de stoel demonteren om erbij te kunnen.

Dan zitten de stekkers ook nog eens met klemmen vast Wink

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 21 december 2008 04:38 PM
  [ # 146 ]

En half onder de vloerbedekking volgens mij.

Profiel  
 
robinrossie
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 851
Geregistreerd: 03-11-2007

Gepost: 22 december 2008 12:15 PM
  [ # 147 ]

Weet iemand de antwoorden op mij vragen?

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 22 december 2008 12:36 PM
  [ # 148 ]

Dat losse blauwe stekkertje is voor een oliedruk meter, zoals in de GTI zit. Dit kabeltje zit standaard in de kabelboom als ik me niet vergis. Dat hij niet aangesloten is klopt dus.

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
citrus
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 14-05-2004

Gepost: 22 december 2008 01:13 PM
  [ # 149 ]

Ik zie wel dit stekkertje los liggen heeft dit er iets mee te maken of waar moet het komen te zitten?

Bij mijn tzi zit hetzelfde stekkertje aan niets aangesloten en hangt er maar een beetje bij.
Geeft verder geen storingen denk ik maar ik ben wel benieuwd naar de functie.

EDIT vanwege

Dat losse blauwe stekkertje is voor een oliedruk meter, zoals in de GTI zit. Dit kabeltje zit standaard in de kabelboom als ik me niet vergis. Dat hij niet aangesloten is klopt dus.

is duidelijk

Profiel  
 
robinrossie
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 851
Geregistreerd: 03-11-2007

Gepost: 03 januari 2009 01:24 AM
  [ # 150 ]

De bx heeft een grote beurt gehad.

Dus de bx is een paar nieuwe onderdelen rijker en ik armer Laughing.
Bij de grote beurt bleek dat er een bougie los zat dus wij dachten dat dat de tik in de motor wel kon veroorzaken maar na het vastdraaien doet die het nog.
De garage hoort het geluid niet maar ik hoor het toch echt en vertrouw het voor geen meter het is echt een heel ‘‘lichte’’ tik ik weet niet wat ik hier nu mee aan moet ik zit te denken dat het de kleppen misschien toch zijn de riemen liggen strak de uitlaat is nergens lek voor dus welke mogelijkheden blijven er nog meer over.

Verder begint de bx ook steeds meer te ‘‘bokken’’ als die het koud heeft.
Ik voel elke keer heel kleine schokjes en dan in een keer een grote schok het lijkt net of de motor even stopt ofzo het is echt een schok en dan meteen is het weer normaal ik snap dat dit zo moeilijk op te lossen is zonder horen en zien maar zijn er standaard dingen die ik nu eens na moet gaan kijken.

Profiel  
 
 
10 van de 31
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook