2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
16 TRS type 1,zal ik het doen?
Sep
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005

- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 03 juni 2005 10:38 AM
  [ # 16 ]

Het is alleen maar goed dat er zoveel tevreden typeI rijders zijn! en inderdaad ze hebben misschien alleen wat meer zorg nodig maarja dat kan bij een type II ook het geval zijn.

ik bedoelde daar niks mee, er zullen genoeg mensen zijn net als wouter bijvoorbeeld die veel KM rijden in een mooie bx I. maar ik keek rationeel naar de zaak dus… wat is nu verstandiger een goeie gti of een “onbekende” trs.

Profiel  
 
deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2121
Geregistreerd: 11-11-2004

- BX Chic
Gepost: 03 juni 2005 11:27 AM
  [ # 17 ]

Ik ben zelf ook helemaal weg van type 1’s. Eigenlijk is dat pas gekomen nadat ik mijn type3 gekocht heb. BXen vind ik al 10 jaar (ja echt) de mooiste auto’s ter wereld.

Type1 spreekt mij zo aan, aangezien er in mijn geboortejaar veel type1’s geboren zijn. Het lijkt me super om een type 1 uit 1983 te hebben. Ik zou die met liefde restaureren, en er met liefde in rijden. Het zou nog fantastischer zijn om een te hebben die op mijn exacte geboortedatum gemaakt is, maar die zal ik waarschijnlijk nooit vinden.

Maar, type1, daar is het allemaal mee begonnen. ZO is de BX geintroduceerd. Er zijn zoveel mensen die op DIE BX verliefd zijn geworden. ‘n type1 is een stuk historie.

Ik zou dus absoluut een type1 kopen, maar (in het begin) niet als primaire auto. Eerst in perfecte staat terugbrengen, en dan pas als primaire auto gebruiken.

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 03 juni 2005 02:38 PM
  [ # 18 ]

Tsja Tinus…. de vraag is eigenlijk: hoeveel €€€‘s heb je te besteden? Als je het je kunt veroorloven om die type 1 te onderhouden lijkt het me ook geen bezwaar om er daadwerkelijk dagelijks mee te rijden. Om die reden heb ik zelf ook maar 1 auto: van stilstaan worden de meeste auto’s gewoon minder! En bovendien: je koopt toch geen lekker rijdende BX om ‘m dan stil te laten staan? Als je voor die type 1 BX gaat moet je er ook lekker mee gaan rijden, worden ze alleen maar beter van.

Maar bedenk ook het volgende: je hebt nu wel een erg lekker rijdende en goed onderhouden GTI. En ik vind de GTI van de normale types toch wel een van de meest lekkere BX-en die er krijgen waren. Persoonlijk geef ik niet zoveel om automaten (heb er overigens ook niets op tegen hoor), maar het maakt je GTI inderdaad wel iets bijzonders.

Conclusie: ik kan echt niet voor jou beslissen, het hangt er vooral vanaf hoeveel waarde je eraan hecht om in een type 1 te kunnen rijden, maar ik zou zelf lekker met de GTI doorgaan.  Wink

Profiel  
 
BXsport1986
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 373
Geregistreerd: 22-05-2005

Gepost: 05 juni 2005 11:54 AM
  [ # 19 ]

Tja, type I. Ik zwicht er ook voor. Ooit had ik een Sport, ook type I. En dat rijdt geweldig maar gaat maar kapot…. Ze zijn te oud aan het worden en alles gaat continu kapot. Dus je kan er wel dagelijks mee rijden maar hou dan wel rekening met hoge kosten om hem rijdend te houden. Ik zou zelf verstandig zijn en je GTi houden. Dat is meer een dagelijks gebruik auto. Zo’n oude type I moet je eigenlijk als erbij hebben. Zie jij je al door de pekel rijden van de winter??? Ai…. Crying or Very sad

Maar kan je hem niet kopen en stallen? Heb je hem alvast en als je geld heb keur je hem en heb je er twee. Wanneer je weinig kilometers rijdt is zon ding ook veel goedkoper. Want houd er rekening mee dat je veeeeeel geld moet invetsteren om zon oude dame rijdend te houden.

Wat SamBXSPORT zegt klopt wel, er rijden genoeg mensen ook dagelijks met een DS. Geweldig! Maar voor dat geld kunnen ze waarschijnlijk ook een nieuwe BMW 3serie rijden ofzo! Confused Die invetseren zich bont en blauw… Houd daar rekening mee!

To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!

In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 06 juni 2005 04:16 AM
  [ # 20 ]

Hmm, leuke discussie Laughing

Tsja, type 1…. wat zal ik er eens over zeggen…
Ik heb vandaag weer 300 km in mijn Digit gereden, en het is toch een hele ervaring hoor. Elke keer weer.

Op zich zou een goed onderhouden type 1 net zo goed zijn als een type 2/3. Vooral als er al veel vervangen is, zoals LHM-leidingen onder de auto.

Trouwens, Tinus, die 16TRS met airco laat ik maar zitten, ik ga voorlopig lekker met de Digit aan de slag. Airco lijkt me heel gaaf, maar daar ruil ik mijn Digit echt niet voor in.

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 06 juni 2005 01:41 PM
  [ # 21 ]
XBXG schreef:

...Op zich zou een goed onderhouden type 1 net zo goed zijn als een type 2/3. Vooral als er al veel vervangen is, zoals LHM-leidingen onder de auto.

Precies. En als je er regelmatig mee rijdt krijg je ook veel meer feeling met de auto, je gaat ‘r steeds beter aanvoelen en leert haar zwakke punten kennen. Vandaar dat ik zo’n type 1 dan ook eerder voor dagelijks gebruik zou inzetten dan als sporadisch vervoer. Je zou natuurlijk wel de GTI als winterauto erbij kunnen houden en de type 1 BX ‘s winters op stal kunnen houden. Maar dat vind ik dan weer zonde van de GTI…. Eigenlijk moet je dan een leuke pekelwagen ernaast hebben die verder geen klassieke waarde heeft. En de BX 16 TRS voor vervoer in lente, zomer en herfst. Met airco aan boord moet het heerlijk zomervervoer zijn!!  Smile

Maar nogmaals, kijk eerder of het onderhoud kan bekostigen, en toegang tot een sleutelruimte is eigenlijk ook wel een must. Als je het van je laatste spaarcentjes moet gaan doen zou ik echt lekker doorgaan met de GTI!!

Profiel  
 
TinusTussengas
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 494
Geregistreerd: 24-03-2005

Gepost: 06 juni 2005 04:56 PM
  [ # 22 ]

Ja…het zijn idd mijn laatste (of eerste) spaarcentjes. Ik denk dat ik gewoon lekker,veilig,in mijn GTi blijf tuffen. Die wagen bevalt prima en ik weet wat ik heb. Bovendien moet ik toch eens echt serieus gaan sparen,zodatik flink wat geld achter de hand heb. De kans dat ik tegen die tijd een Type 1 BX koop is dan wel klein,want als ik voldoende euroën heb ga ik toch voor een CX denk ik. Maar okay.. da’s een heel ander verhaal. Dus Wouter,mocht je je nog bedenken Wink ... De TRS is voor jou Smile Iedereen bedankt voor het meedenken. Exclamation

Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX

Profiel  
 
BXsport1986
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 373
Geregistreerd: 22-05-2005

Gepost: 06 juni 2005 05:01 PM
  [ # 23 ]
TinusTussengas schreef:

Ja…het zijn idd mijn laatste (of eerste) spaarcentjes. Ik denk dat ik gewoon lekker,veilig,in mijn GTi blijf tuffen. Die wagen bevalt prima en ik weet wat ik heb. Bovendien moet ik toch eens echt serieus gaan sparen,zodatik flink wat geld achter de hand heb. De kans dat ik tegen die tijd een Type 1 BX koop is dan wel klein,want als ik voldoende euroën heb ga ik toch voor een CX denk ik. Maar okay.. da’s een heel ander verhaal. Dus Wouter,mocht je je nog bedenken Wink ... De TRS is voor jou Smile Iedereen bedankt voor het meedenken. Exclamation

Zeer verstandig!! Weet niet of ik dat ook zal zijn als ik een mooie Sport tegenkom….. petje af!  :thumbsup

To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!

In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi

Profiel  
 
austria
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 460
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 08 juni 2005 03:03 AM
  [ # 24 ]

Wat denk je van deze BX type 1.
Ze zijn al zeldzaam in Nederland, maar met het stuur rechts natuurlijk helemaal.  Wink


http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=18174&item=4554187151&rd=1


Groet,

Bob

Profiel  
 
TinusTussengas
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 494
Geregistreerd: 24-03-2005

Gepost: 08 juni 2005 03:21 AM
  [ # 25 ]

Smile Jááá zo’n oude GT is erg gaaf. Wel een beetje jammer dat ze ronde klokken hebben i.p.v. zo’n draaischijf achter een vergrootglas. Hoewel die oude GT van Wouter (XBXG) had ik best willen hebben,zeker met die velgen eronder. Die velgen zitten nu onder Wouter’s Digit en zijn (naar mijn bescheiden mening) de mooiste BX velgen die ik ooit gezien heb.

Bedankt voor je tip Bob,maar ik heb besloten dat ik voorlopig nog maar lekker blijf cruisen in mijn GTi automatic.

Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook