Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
nu dit weer
Omdat mjin ZX niet toestaat dat ik eens per maand niets doe aan hem behalve rijden, het volgende:
Kortsluiting in de groep F8: waar me radio + binnenverlichting, + klokje + ontvanger van elektrische deurvergrendeling op zit. En ik gok dat het probleem ook in de laatstgenoemde zit.
Wat is er gebeurd? Op een ochtend open ik de deur met me AB. Deur ontgrendelde wel, maar ik hoorde de motortjes van de deurvergrendeling niet! Vervolgens zet ik de auto op contact: begint me alarm sirene te loeien. Ik dacht altijd dat deze stuk was, maar kennelijk niet, of half, want het volume was erg laag! (10mtr van de auto was het geluid niet meer te horen). Als de motor loopt, blijft die sirene loeien. Nooit langer dan 30sec. Met tussenpozen van soms 1 minuut dan weer 10 minuten, niet consistent dus!
Ook doet in ene de startonderbreker weer mee. Deze was voor deze grap altijd uitschakelt van deelname.
Een nieuwe zekering erin draaien hielp! Auto stond een uur stil en daarna werkte alles weer. Dus ik weer rijden en na 2 min, sprong de zekering weer.
Daarna weer een nieuwe geprobeerd, maar die sprong er direct weer uit. Er zit dus (duidelijk) kortsluiting in, soms wel soms niet, dus ergens een los contact, massa die kontakt maakt met de plus.
NB: de centrale deurvergrendeling heeft vanaf dag 1 dat hij in mijn bezit is een rariteit gehad: af en toe (soms 2 weken niet, dan weer 1x per 5 min.) schoot de deurvergrendeling soms extra aan / uit (terwijl die motor al liep) De stand van de sloten bleef ongewijzigd, maar de motoren waren duidelijk te horen…Dit gebeurde ook wel eens als de auto niet in beweging was (bij een stoplicht bijvoorbeeld) dus dit concludeerde ik niet als zijnde een los contact.
NB2: als ik over een kuil rijd, springt het ledje van me alarm (onder het klokje) dus af en toe aan (maar niet op volle sterkte) en knippert daarbij als een stroboscoop. Dit dus ondanks dat de zekering van die groep eruit ligt…
Weet iemand waar de ontvanger van de infrarood AB zit? Ik moet daar maar beginnen. Die lostrekken, nieuwe zekering erin draaien en kijken of ie het dan wel houdt…
Diegeen die me de gouden tip geeft kan rekenen op een appeltaart
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
De ontvanger is dat zwarte ding bij je achteruitkijk spiegel tenminste als je het fabrieks alarm hebt. de sirene kun je in de motorruimte uitschakelen met je contact sleutel.Deze zit achter je linker koplamp als je voor de auto staat
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Op zich wist ik dat al, toch bedankt
Bevalt je 16v nog steeds?
De unit waarmee je met je contactsleutel de sirene uitzet, had ik na 1x gebruiken los in mijn handen. Die trok ik dus zo los. Al lang voordat dit probleem optrad overigens.
En de vraag over die ontvanger buig ik iets bij:
Stuurt de ontvanger rechtstreeks de 3(??) motortjes aan om uiteindelijk te vergrendelen? Voor mijn gevoel zit hier nog iets tussen… Sowieso 3x relais denk ik… En mocht er dus nog iets tussen zitten: waar bevindt die unit zich dan?
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
Ja de 16v bevalt nog steeds goed beste aankoop sinds jaren
ik denk dat het relais bij het motortje zit in het linker portier waarom denk ik dat als je de deuren wild sluiten met de sleutel vanaf het rechter portier gaan de deuren niet op slot(teminste bij mij niet)
groeten Robert
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Ik ga 2 dingen doen:
-Ontvanger (naast binnenspiegel) loskoppelen en zekering er opnieuw in stoppen en kijken of ie het houdt (mocht ie het dan houden zit de sluiting daar vermoedelijk in)
-Complete multipin-koppeling die aan de deur vast zit los trekken en nieuwe zekering erin stoppen en kijken of ie het houdt…
Optie 1 zou bij nader inzien het voor de hand liggenst zijn, mede omdat me dakraam bij zeer zware neerslag lekt (wellicht via me antenne voet) ! En recht daaronder zit die infrarood unit! Water komt dan uit het klepje naast de elektrische dakraambediening gedrupt in snelle bochten…. Recht onder de infrarood unit…
Heb het dakraam al een keer helemaal schoongemaakt en ingevet. Maar moet nu maar busje wegvocht erin leegspuiten ofzo.
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
Wat ook nog zo kunnen dat de motortjes zwaar lopen(even inspuiten met wd40 ofzo).De motortjes trekken dan teveel spanning en klapt je zekering eruit
meschien zit het in je voedingskast. die zit in je dash. maar ik zou eerst even naar die 2 punten kijken die je zelf al aangaf. alleen als ik het zo bekijk zitten er geen ralais tussen
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
jaimieberkhout schreef:meschien zit het in je voedingskast. die zit in je dash.
Wat bedoel je met voedingskast? Wat voedt dat ding dan? Kortsluiting in me zekerkast? Bedoel je dat?
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
manta400 schreef:Wat ook nog zo kunnen dat de motortjes zwaar lopen(even inspuiten met wd40 ofzo).De motortjes trekken dan teveel spanning en klapt je zekering eruit
Zijn trage zekeringen denk ik. Dus dan zal dat wel niet gebeuren.. Bij snelle zekeringen heb je wel gelijk
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
die kast voed je…
-schuifdak
-electrische ramen
-centrale vergrendeling
-electrische buitenspeugels
hij zit achter je zekeringenkast tegen het schot tussen je motor en dash.
er zitten volgensmij een paar relais op ook
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Ik ga tzt eens kijken. Maar vooralsnog werken de spiegels/elek dak nog… Maar goed, betekent niet dat er niet iets mis kan zijn….Thanks!
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
Voor ik het vergeet. Ik dacht dat je alarm er ook op zat.
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Die zit op F8 volgens het zekeringen tabelletje
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
Naja je kan ff kijken he natuurlijk. maar ik zou toch eerst naar de deuren en ontvanger kijken. Omdat je deuren heel makelijk los te maken zijn en het bij je ontvanger lekt. Maar het is een heel simpel systheem dus ik denk dat je t probleem zo vind.
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Het kan volgens haynes aan 2 dingen liggen heb ik een beetje geschat
-electronic control unit (zit tegen de handrem aan gemonteerd)
-remote receiver unit (bij je spiegel, het zwarte ‘oog’)
Op zich is kortsluiting in het zwarte oog het meest voor de hand liggend, maar aan de andere kant… kortsluiting zou die receiver minder snel kunnen slopen, en eerder de kortsluiting IN de electronic control unit kunnen veroorzaken… Zo’n sensor zit nl. veel simpeler in elkaar en kan wel kapot, maar sensors gaan pas bij een hele hoge stroomwaarde stuk, boven de waarde van de zekering, denk ik… Denken…
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002