Harm schreef:
Maarre… Ricolt met een Chic?
Het hok wat Tony te koop had.
(volgens mij is hij zijn eigen sloop aan het beginnen)
Totaal aantal Berichten: 11791
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Ik vind mezelf terug in dezelfde twijfel - maar inderdaad, op lange ritten is een 16v-stuur erg lekker (heb ik in de Break). Daar staat tegenover dat ik wel altijd heb gevonden dat een 1-spaaksstuur, dus hier een schrijftafel, erg bij een bollenbak hoort (welke dan ook). Ik denk dat ik op de sloop inderdaad een tweede hoepel ga halen. Ik moet toch weer heen binnenkort…
Ik heb wel eens begrepen dat de zwarte chevrons alleen op de laatste bouwjaren zaten? (nog zoiets: rode of zwarte chevrons?? Twijfel!)
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Ja Harm, zo’n leren ZX stuur met rode biesjes is het straks qua sturen Maar een schrijftafel blijft het mooist, dat zeker.
Harm schreef:Hadden de schone gti’s niet gewoon altijd een 4-spaaks stuur? Ik weet dat mijn vuile gti dat niet had, maar dacht eigenlijk dat ‘t bij de latere gti’s wel standaard was.
Bij mijn weten niet. Ik heb er een schrijftafel inzitten. En regelmatig een schone GTi gezien met een schrijftafel. Ik heb nog nooit met een 16v stuur gestuurd, maar in die tijd dat ik mijn rijbewijs heb is dat ook niet zo vreemd.
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Naar mijn idee was het ook niet standaard
Wat ik alleen nog afvraag of het een orginele optie was, of dat alles achteraf erin gezet is
zijn er ook chic/16v sturen in het bruin?
ik heb een schrijftafel stuur maar ben nu wel erg benieuwd naar zo een ander stuur. maar ik heb bruin intrieur dus als ik er een in zet wil ik wel een bruine
Thiezz schreef:zijn er ook chic/16v sturen in het bruin?
ik heb een schrijftafel stuur maar ben nu wel erg benieuwd naar zo een ander stuur. maar ik heb bruin intrieur dus als ik er een in zet wil ik wel een bruine
Nee, de Chic/16V sturen zijn er alleen maar in het zwart geweest
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Arjan Verkade schreef:Naar mijn idee was het ook niet standaard
Wat ik alleen nog afvraag of het een orginele optie was, of dat alles achteraf erin gezet is
Mijn BX GTI had ook een spaakstuur, volgens mij is modeljaar 1992 voor alle GTi’s met een hoop extra: stuurtje, lichtmetalenvelgen etc. Bij de eerdere versies was dat niet.
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De velgen zijn standaard bij een GTi met kat
Vanaf 1989 a 1990 is dat ongeveer.
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
In mijn originele citroen documentatie staat dat, maar wellicht hebben ze een foutje gemaakt.
http://www.citroensite.nl/publicaties/bx-in-de-dynamique-1992.html
Even downloaden en pagina 2 lezen.
easternnl schreef:Arjan Verkade schreef:Naar mijn idee was het ook niet standaard
Wat ik alleen nog afvraag of het een orginele optie was, of dat alles achteraf erin gezet is
Mijn BX GTI had ook een spaakstuur, volgens mij is modeljaar 1992 voor alle GTi’s met een hoop extra: stuurtje, lichtmetalenvelgen etc. Bij de eerdere versies was dat niet.
Mijn GTi is op kenteken van juli 1992. Schrijftafelstuur en orginele GTi-wieldoppen type 3 (dat zijn dus die mooie) zelf heb ik de lichtmetalen velgen eronder gelegd. Maar omdat mijn GTi een beetje een vreemde is, want hij is gebouwd op 16mei1990 zou het kunnen dat hij daarvoor die dingen niet standaard heeft….
Waar denk je dat die folder het over heeft? Over auto’s die in 92 gebouwd zijn of die in 92 op kenteken gezet zijn? Ongelofeloos wat een nutteloze dingen kraam jij af en toe uit.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
PrutsyLJ schreef:Waar denk je dat die folder het over heeft? Over auto’s die in 92 gebouwd zijn of die in 92 op kenteken gezet zijn? Ongelofeloos wat een nutteloze dingen kraam jij af en toe uit.
Rofl inderdaad LJ
Nog een vraag voor autofan: Als ik mijn belgische mk2 in 2009 invoer moet ik dan ook naar boekjes zoeken over de bx uit 2009?
Alvast bedankt voor het goede advies man!
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Autofan schreef:easternnl schreef:Arjan Verkade schreef:Naar mijn idee was het ook niet standaard
Wat ik alleen nog afvraag of het een orginele optie was, of dat alles achteraf erin gezet is
Mijn BX GTI had ook een spaakstuur, volgens mij is modeljaar 1992 voor alle GTi’s met een hoop extra: stuurtje, lichtmetalenvelgen etc. Bij de eerdere versies was dat niet.
Mijn GTi is op kenteken van juli 1992. Schrijftafelstuur en orginele GTi-wieldoppen type 3 (dat zijn dus die mooie) zelf heb ik de lichtmetalen velgen eronder gelegd. Maar omdat mijn GTi een beetje een vreemde is, want hij is gebouwd op 16mei1990 zou het kunnen dat hij daarvoor die dingen niet standaard heeft….
Zit er een kat onder? Dan is het een type 3 dan horen er velgen onder.
Die zijn er in de 300.000 km die die gereden heeft vast eens onder vandaan gesleuteld
Totaal aantal Berichten: 11791
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Ik ga de proef op de som nemen, qua wat is aangenaam. Ik was weer eens op de sloop, en heb daar voor een paar centen een schrijftafelstuur gescoord (uit een dooie TZi). Ik heb al 10k gedraaid met een spakenstuur en vroeg me ook aldoor al af wat ik wilde. Eerste indruk, zonder te rijden: het schrijftafelstuur is mooier en geeft meer ruimte-effect met zichtbare stengeltjes etc. Plus, het is wel érg Citroën!
Qua rijden gaan we het merken zometeen!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!