Sinds enige tijd kun je een ruit van onze XM zo naar beneden en omhoog schuiven met de hand. Ik dacht even dat de ruit uit de geleiders zou zijn geraakt, maar volgens Carglass, die de ruit tijdelijk heeft vastgekit, is het raammechanisme defect. Ik heb zelf het deurpaneel losgemaakt, maar stuitte op allerlei isolatiemateriaal, dus daar ben ik maar afgebleven. Als je op de ruitbedieningsknop drukt, hoor je wel even wat, maar de ruit beweegt dan niet.
Heeft iemand hier ervaring mee? Eenvoudig te repareren? Wat kost het ongeveer?
Alvast bedankt.
Richard
(Utrecht)
Overigens hebben we ook last van een trillende schakelstang, die nogal irritant is. Wat kan ik daar zelf aan doen of is dat garagewerk? Ik ben slechts een beetje handig (behalve met elektronica).
Citroën XM 2.9 V6-24V Exclusive 1999 / 210.000 km (juni 2009)
Waarschijnlijk is je kabel gebroken, hoewel die nog niet zo oud is. Op de yahoo groep staat een uitgebreide beschrijving hoe deze te vervangen. Als je dit zelf doet kost dit een paar euro aan materiaal. Een nieuw mechanisme is een paar honderd euro. Ik heb zelf ook een keer de kabel vervangen. ‘t is een heel gepruts, maar wel te doen.
Je moet naar de Yahoo groep “XMNL-files”. (let op: niet naar de groep “XMNL”) Vervolgens ga je naar de sectie files en daar onder het kopje Mechanisch staat een Word document mbt de Serie 1. Hiermee kon ik de mijne (Serie2) goed repareren.
Groeten,
Iddo
hmms kabel…..het kan ook het ijzeren geraamte zijn aan de onderkant van het raam.
Dit heb ik eerder gehad met een BX…..door de loop der jaren was het stuk ijzer compleet weg geroest
en haal de isolatie er eens af
Citroen rolls better then a Rolls!!
Ook bij onze 205 was het het frame wat in bruin poeder onder in de deur lag. met een paar uurtjes knutselen (onderweg opgeschrikt door luid getoeter van Sasso) en 11 euro aan onderdeelkosten was het gefikst.
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Bij een serie 2 is het altijd de kabel die breekt, het is van italiaans pisbakkenstaal
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Bij Civer kostte het raammechanisme vervangen mij 75,- ex btw
‘t Is gerepareerd, maar niet goedkoop. E 420,—. Auw.
Citroën XM 2.9 V6-24V Exclusive 1999 / 210.000 km (juni 2009)
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Richard Kruizinga schreef:‘t Is gerepareerd, maar niet goedkoop. E 420,—. Auw.
toch niet alleen het raammechanisme vervangen?
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Nieuw ruitmechanisme kost ongeveer 250 euro, plus 2 uur werk….....
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
ah ok nieuw... had ik ff mazzel dat de mijne net voor een beurt sneuvelde…
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
tja, als ik een serie 2 had, zou ik toch proberen om er een serie 1 mechanisme in te bouwen….... Die dingen van een serie 2 gaan ALTIJD kapot, bij een serie 1 wil het plastic waar de ruit mee vast zit, kapot gaan door slijtage en gaat het raam scheef hangen.
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Past technisch helaas niet ivm de dwarsbalken in de portieren.
Ik vind 2 uur werk nogal veel. Ik ben niet superhandig en toch zat ie er bij mij met 30min in.
Domme vragen bestaan niet.