Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Mijn GTI bevalt prima, rijd hard genoeg en gaat strak door de bocht. De bochtensnelheid en de spoorvastheid is bij hoge snelheden beter als mijn vorige Deauville.
Wat mij echter opvalt is dat kleine oneffenheden in de weg wel te veel doorgegeven worden. Dit vind ik een beetje irritant, als ik namelijk rustig rij wil ik comfortabel vervoerd worden en niet steeds alle ribbels in de snelweg voelen. Mijn BX heeft echter Pirelli banden in tegen stelling tot standaard Michelin. De bandenmaat is 185/60R14, de Deauville had Michelin 165/70R14 wat een iets hogere wang in houd. De spanning van de Deauville moest altijd 1.8 zijn, die van de GTI 2.2.
Heeft iemand een idee hoe dit komt? Binnenkort ga ik nog naar Chyparse om een vering checkup uit te laten voeren, misschien dat dat helpt, maar dat denk ik zelf niet.
Re: BX GTI met Pirelli banden
easternnl schreef:Mijn GTI bevalt prima, rijd hard genoeg en gaat strak door de bocht. De bochtensnelheid en de spoorvastheid is bij hoge snelheden beter als mijn vorige Deauville.
Wat mij echter opvalt is dat kleine oneffenheden in de weg wel te veel doorgegeven worden. Dit vind ik een beetje irritant, als ik namelijk rustig rij wil ik comfortabel vervoerd worden en niet steeds alle ribbels in de snelweg voelen. Mijn BX heeft echter Pirelli banden in tegen stelling tot standaard Michelin. De bandenmaat is 185/60R14, de Deauville had Michelin 165/70R14 wat een iets hogere wang in houd. De spanning van de Deauville moest altijd 1.8 zijn, die van de GTI 2.2.
Heeft iemand een idee hoe dit komt? Binnenkort ga ik nog naar Chyparse om een vering checkup uit te laten voeren, misschien dat dat helpt, maar dat denk ik zelf niet.
Ik denk dat je met het laatste moet beginnen; bollen moeten goed op druk zijn anders voel je alles. Een paar stroeve veerpoten kunnen ook de sjeu er aardig af halen. Of de banden dan de hoofdrol spelen merk je dan wel weer.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
OK, gaan we doen! Alleen chyparse is alleen door de week open, en je moet ver van te voren een afspraak maken. Dus maar ff wat vrije dagen plannen en bellen, hopen dat het dan beter gaat worden!
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Hou er ook rekening mee dat Michelins over het algemeen vrij “soepele” banden zijn. Geen reden om die banden gelijk te vervangen (Pirelli maakt werkelijk uitstekende banden), maar het kan het gevoelde verschil verklaren. Daarbij zijn GTI’s van huis uit al wat stugger afgeveerd dan de lichter gemotoriseerde BX-en, met de 1400 als zachtst afgeveerde versies. En een Deauville is dus een 1400. Dus je hebt een overstap gemaakt van een van de soepelst geveerde BX-versies naar een behoorlijk stevig geveerde model. De GTI heeft daardoor overigens wel een enorm goede wegligging, je kunt er enorm mee hoeken (maar daar was je al achter gekomen)!!
De hoogte van de wang scheelt maar een heel klein beetje!
60% van 185 is 111, 70% van 165 is 115.
Het komt gewoon door het soort band.
De michelins zijn iets zachtere comfortabelere banden, wat echter inhoud dat de wegligging iets moet inleveren.
Dat zijn gewoon keuzes die je moet maken. Er zijn ook comfortabele sportbanden, maar die zijn gewoon erg duur. Als alternatief zou je bijv. 1400-bollen kunnen monteren.