2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Het schrijftafel- vs. het GTi-stuur
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 22 december 2008 12:02 AM
  [ # 16 ]
Harm schreef:

Maarre… Ricolt met een Chic?

Het hok wat Tony te koop had. Laughing

(volgens mij is hij zijn eigen sloop aan het beginnen)

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11791
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 22 december 2008 12:17 AM
  [ # 17 ]

Ik vind mezelf terug in dezelfde twijfel - maar inderdaad, op lange ritten is een 16v-stuur erg lekker (heb ik in de Break). Daar staat tegenover dat ik wel altijd heb gevonden dat een 1-spaaksstuur, dus hier een schrijftafel, erg bij een bollenbak hoort (welke dan ook). Ik denk dat ik op de sloop inderdaad een tweede hoepel ga halen. Ik moet toch weer heen binnenkort…

Ik heb wel eens begrepen dat de zwarte chevrons alleen op de laatste bouwjaren zaten? (nog zoiets: rode of zwarte chevrons?? Twijfel!)

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 22 december 2008 02:46 AM
  [ # 18 ]

Ja Harm, zo’n leren ZX stuur met rode biesjes is het straks qua sturen Smile Maar een schrijftafel blijft het mooist, dat zeker.

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 22 december 2008 09:17 AM
  [ # 19 ]
Harm schreef:

Hadden de schone gti’s niet gewoon altijd een 4-spaaks stuur? Ik weet dat mijn vuile gti dat niet had, maar dacht eigenlijk dat ‘t bij de latere gti’s wel standaard was.

Bij mijn weten niet. Ik heb er een schrijftafel inzitten. En regelmatig een schone GTi gezien met een schrijftafel. Ik heb nog nooit met een 16v stuur gestuurd, maar in die tijd dat ik mijn rijbewijs heb is dat ook niet zo vreemd.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 22 december 2008 08:22 PM
  [ # 20 ]

Naar mijn idee was het ook niet standaard Wink

Wat ik alleen nog afvraag of het een orginele optie was, of dat alles achteraf erin gezet is Wink

Profiel  
 
Thiezz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 497
Geregistreerd: 04-03-2008

Gepost: 22 december 2008 08:43 PM
  [ # 21 ]

zijn er ook chic/16v sturen in het bruin?

ik heb een schrijftafel stuur maar ben nu wel erg benieuwd naar zo een ander stuur. maar ik heb bruin intrieur dus als ik er een in zet wil ik wel een bruine Razz

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 22 december 2008 08:46 PM
  [ # 22 ]
Thiezz schreef:

zijn er ook chic/16v sturen in het bruin?

ik heb een schrijftafel stuur maar ben nu wel erg benieuwd naar zo een ander stuur. maar ik heb bruin intrieur dus als ik er een in zet wil ik wel een bruine Razz

Nee, de Chic/16V sturen zijn er alleen maar in het zwart geweest Wink

Profiel  
 
easternnl
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004

- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Gepost: 22 december 2008 10:30 PM
  [ # 23 ]
Arjan Verkade schreef:

Naar mijn idee was het ook niet standaard Wink

Wat ik alleen nog afvraag of het een orginele optie was, of dat alles achteraf erin gezet is Wink

Mijn BX GTI had ook een spaakstuur, volgens mij is modeljaar 1992 voor alle GTi’s met een hoop extra: stuurtje, lichtmetalenvelgen etc. Bij de eerdere versies was dat niet.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 22 december 2008 10:34 PM
  [ # 24 ]

De velgen zijn standaard bij een GTi met kat Wink
Vanaf 1989 a 1990 is dat ongeveer.

Profiel  
 
easternnl
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004

- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Gepost: 22 december 2008 10:42 PM
  [ # 25 ]

In mijn originele citroen documentatie staat dat, maar wellicht hebben ze een foutje gemaakt.

http://www.citroensite.nl/publicaties/bx-in-de-dynamique-1992.html

Even downloaden en pagina 2 lezen.

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 22 december 2008 11:07 PM
  [ # 26 ]
easternnl schreef:
Arjan Verkade schreef:

Naar mijn idee was het ook niet standaard Wink

Wat ik alleen nog afvraag of het een orginele optie was, of dat alles achteraf erin gezet is Wink

Mijn BX GTI had ook een spaakstuur, volgens mij is modeljaar 1992 voor alle GTi’s met een hoop extra: stuurtje, lichtmetalenvelgen etc. Bij de eerdere versies was dat niet.

Mijn GTi is op kenteken van juli 1992. Schrijftafelstuur en orginele GTi-wieldoppen type 3 (dat zijn dus die mooie) zelf heb ik de lichtmetalen velgen eronder gelegd. Maar omdat mijn GTi een beetje een vreemde is, want hij is gebouwd op 16mei1990 zou het kunnen dat hij daarvoor die dingen niet standaard heeft….

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 22 december 2008 11:12 PM
  [ # 27 ]

Waar denk je dat die folder het over heeft? Over auto’s die in 92 gebouwd zijn of die in 92 op kenteken gezet zijn? Ongelofeloos wat een nutteloze dingen kraam jij af en toe uit.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 974
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 22 december 2008 11:29 PM
  [ # 28 ]
PrutsyLJ schreef:

Waar denk je dat die folder het over heeft? Over auto’s die in 92 gebouwd zijn of die in 92 op kenteken gezet zijn? Ongelofeloos wat een nutteloze dingen kraam jij af en toe uit.

Rofl inderdaad LJ

Nog een vraag voor autofan: Als ik mijn belgische mk2 in 2009 invoer moet ik dan ook naar boekjes zoeken over de bx uit 2009?
Alvast bedankt voor het goede advies man! Wink

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 22 december 2008 11:35 PM
  [ # 29 ]
Autofan schreef:
easternnl schreef:
Arjan Verkade schreef:

Naar mijn idee was het ook niet standaard Wink

Wat ik alleen nog afvraag of het een orginele optie was, of dat alles achteraf erin gezet is Wink

Mijn BX GTI had ook een spaakstuur, volgens mij is modeljaar 1992 voor alle GTi’s met een hoop extra: stuurtje, lichtmetalenvelgen etc. Bij de eerdere versies was dat niet.

Mijn GTi is op kenteken van juli 1992. Schrijftafelstuur en orginele GTi-wieldoppen type 3 (dat zijn dus die mooie) zelf heb ik de lichtmetalen velgen eronder gelegd. Maar omdat mijn GTi een beetje een vreemde is, want hij is gebouwd op 16mei1990 zou het kunnen dat hij daarvoor die dingen niet standaard heeft….

Zit er een kat onder? Dan is het een type 3 dan horen er velgen onder.
Die zijn er in de 300.000 km die die gereden heeft vast eens onder vandaan gesleuteld Wink

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11791
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 22 december 2008 11:35 PM
  [ # 30 ]

Ik ga de proef op de som nemen, qua wat is aangenaam. Ik was weer eens op de sloop, en heb daar voor een paar centen een schrijftafelstuur gescoord (uit een dooie TZi). Ik heb al 10k gedraaid met een spakenstuur en vroeg me ook aldoor al af wat ik wilde. Eerste indruk, zonder te rijden: het schrijftafelstuur is mooier en geeft meer ruimte-effect met zichtbare stengeltjes etc. Plus, het is wel érg Citroën!

Qua rijden gaan we het merken zometeen!

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook