Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
djmoqua schreef:AX 1.1 carb is dezelfde motor als mijn Visa (uit ‘88). En inderdaad, topsnelheid kan best eng zijn. Ik gok dat die 160 van jou ongeveer 145 echte kilometers zijn geweest. De officiële topsnelheid van mijn Visa is 144, maar een AX is net iets lichter volgens mij.
Echt dus niet hé, een visa heeft géén TU-motor, een AX wél! De visamotor is van de 150 serie, dus helemaal anders.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Maurice van Mourik schreef:150 op de navigatie, met de visa diesel, wel kon de bestuurder in de Passat even niet veel meer zien toen ik plankgas gaf.
Ha, koekje van eigen deeg. Meestal zijn het die Duitse dieselhokken die alleen maar donkere rookwolken uitstoten.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
waterman771 schreef:djmoqua schreef:AX 1.1 carb is dezelfde motor als mijn Visa (uit ‘88). En inderdaad, topsnelheid kan best eng zijn. Ik gok dat die 160 van jou ongeveer 145 echte kilometers zijn geweest. De officiële topsnelheid van mijn Visa is 144, maar een AX is net iets lichter volgens mij.
Echt dus niet hé, een visa heeft géén TU-motor, een AX wél! De visamotor is van de 150 serie, dus helemaal anders.
Ook de laatste Visa’s niet? Of de eerste AX-en? Ik dacht altijd dat dat overlappend was. Waar staat dat “S6” dan eigenlijk voor?
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
S6 staat voor vuilheid Ax carb dus
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Mijn Visa is S6, bedoel ik.
<—
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
s6 betekent officieel “Beperkt Schoon” geen katalysator.
Bij de visa houdt het in dat de carburateur geregeld werd door een vacuumkastje dat je stationair toerental een seconde vasthield en dan terug liet zakken, volgens mij is de carb. ook een stukje geknepen waardoor je maar 50 of 53 pk hebt in plaats van 57 met de oude carb.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Maurice van Mourik schreef:s6 betekent officieel “Beperkt Schoon” geen katalysator.
Bij de visa houdt het in dat de carburateur geregeld werd door een vacuumkastje dat je stationair toerental een seconde vasthield en dan terug liet zakken, volgens mij is de carb. ook een stukje geknepen waardoor je maar 50 of 53 pk hebt in plaats van 57 met de oude carb.
Hrm ... okee. Dat stationair toerental herken ik wel, nu je het zo zegt. Dus als ik er een oude carb op zet (of aan deze ga lopen sleutelen) zou hij sneller moeten kunnen?
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
weegt niet op tegen de zoektocht die je moet gaan ondernemen…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Goed, zullen we weer ontopic gaan?
Ik heb weleens 130 gereden met een sterfniesbui (daihatsjoe) cuore. Die er overigens niet van hield om lange stukken snelweg te rijden, na 75 kilometer snelweg ofzo begon ze flink terug te lopen in snelheid en vermogen. Blij dat ik na een week mijn Visa weer terugkreeg toen.
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
Hoewel je in dit land nergens harder mag dan 120, vind ik toch 200km een soort van magische grens en er zijn wegen in Duitsland waar je dat kan en mag doen, of natuurlijk op een circuit.
Met een auto als bijvoorbeeld de XM vind ik het tot zo’n 185 a 190 km/u allemaal nog wel relaxed, maar boven de 200 wordt het toch echt wel spannend. En dan heb ik het dus over een XM, met een Jaguar ga je met 200 voor je gevoel een stuk harder, de wind brult als een orkaan om de auto en dat heb je met een XM niet.
Maar er zijn auto’s die 300km en sneller kunnen en er zijn zelfs auto’s die sneller als 400 kunnen. De makelaar bij mij om de hoek rijdt een Maserati en die haalt 280km/u.
Wat ik me dus afvraag: zijn hier ook mensen die harder zijn gegaan als 250km/u of zelfs harder als 300km/u ? (in een auto of met een motor, vliegtuigen doen niet mee)
275 op een motor ops:
Rene van Maren schreef:275 op een motor ops:
Kijk, dat snijdt hout! Het klinkt misschien patserig en ik besef dat zelfs 60km/u snel genoeg is om jezelf helemaal aan flarden te rijden, maar ik vind 160km/u echt niet zo snel als je met een goed sturende auto of motor rijdt. Het kan ook niet in het dagelijkse verkeer en je moet een snelheid aanhouden die goed matched met de rest van het verkeer. Maar als ik ‘s nachts op een snelweg rijd en ik zie dat er niemand voor me zit mag ik graag even aan de verkeerde kant van de 150 zitten.
Han, definieer “verkeerd” eens.
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
djmoqua schreef:Han, definieer “verkeerd” eens.
Je bedoelt de verkeerde kant van de 150? Moet ik dat uitleggen of snap je het zelf wel?
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Han S schreef:Wat ik me dus afvraag: zijn hier ook mensen die harder zijn gegaan als 250km/u of zelfs harder als 300km/u ? (in een auto of met een motor, vliegtuigen doen niet mee)
Ja hoor :
280 km/h met een Porsche 911 Turbo S4, op de E25 tussen Luik en Luxemburg, en 270 km/h met een Bmw-Alpina tussen Munchen en Frankfurt.
Mijn ervaring is dat het boven de 250 zo hard gaat dat je dit enkel nog op een lege (of vrijwel lege) snelweg kunt doen. Wél heel spannend, en in beide gevallen met een auto die zo’n snelheid absoluut aankan.
(moet er wel bijzeggen dat ik extra rijopleiding van ProDrive heb mogen volgen, speciaal voor het rijden met hoge snelheden. Deze opleiding is dezelfde die ook door mensen van het KLPD en de dienst Diplomatieke Beveiliging moet worden gevolgd.)
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste