hoe zit het nou met die opvolgers van de verschillende type’s citroens want is de C4 nou de (verre) opvolger van de BX of is dat de C5 ik dacht zelf dit:
DS - CX- XM - C6
GS/A - BX - xantia - C5
.... - ZX - Xsara - C4
klopt dit of niet
:
saxo - c2/c3
evasion - c8
Visa>>>Eng groot gat
Test
visa -> ax ?
Totaal aantal Berichten: 771
Geregistreerd: 26-01-2005
- BX 1600 tzi automaat
C15——berlingo
C35——Jumper
AX——- saxo
Citroen Bx 1.6 TZI Automaat 1991 117.000km
Citroen Jumpy 2020 6700km
Citoen C5 exclusieve 2006 172.000
Peugeot 205 generation 1997 101.000km
Peugeot 205 xad bestel 295.000
citroenbxcx schreef:C15——berlingo
C35——Jumper
AX——- saxo
AZU - AK - ACAdiane - C15 - Berlingo
H(Y) - C25&C35; - Jumper
Dyane - Visa - Saxo - C2/C3 (van die dyane-visa ben ik niet zeker)
BX ging toch over in ZX (goedkope modellen) en Xantia(duurdere modellen)?
Net zoals de XM niet echt een opvolger had (C5 komt na Xantia)
rocco schreef:citroenbxcx schreef:C15——berlingo
C35——Jumper
AX——- saxoAZU - AK - ACAdiane - C15 - Berlingo
H(Y) - C25&C35; - Jumper
Dyane - Visa - Saxo - C2/C3 (van die dyane-visa ben ik niet zeker)
Visa was de opvolger van de Ami 8 en na de Visa kwam de AX, die was je even vergeten
Groets Sam
SAMBXSPORT schreef:rocco schreef:citroenbxcx schreef:C15——berlingo
C35——Jumper
AX——- saxoAZU - AK - ACAdiane - C15 - Berlingo
H(Y) - C25&C35; - Jumper
Dyane - Visa - Saxo - C2/C3 (van die dyane-visa ben ik niet zeker)Visa was de opvolger van de Ami 8 en na de Visa kwam de AX, die was je even vergeten
Groets Sam
waar zat ik weer met mn gedachten… ops:
da’s een bijna omvergeeflijke fout
Totaal aantal Berichten: 27914
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
nu nog opvolger van de SM!
zouden ze het aandurven :
liefst dit jaar nog
en de LN en LNA…
Blueduck schreef:Hee tussen dyane en visa zat toch ook nog de axel??????
Nee, de Visa kwam in 1978 op de markt en de Axel pas in 1984.
La CX, elle est plus qu’une voiture.
Nog Citroën-loos. Op dit moment rijdend in mama’s Renault Mégane RN 1.4 16V (2000, Rouge Cérise). En tout cas, un véhicule français
Nu ik hier zo over nadenk,ga ik me voor het eerst afvragen hoe dat nu eigenlijk zat met die LN/LNA reeks tijdens het Visa tijdperk. Voor zover ik weet zijn beide modellen uitgerust met 2 cilinder motoren met electronische ontsteking (zelfde motor?) en is alleen de Visa ook als 4 cilinder geleverd. Als de LN/A reeks bedoelt was om het gaatje te dichten tussen een dyane of 2cv en een Visa,waarom dan een 2 cilninder Visa op de markt gooien? Of is die 2 cilnder Visa weer de opvolger van de LN/A reeks? En kan iemand mij het verschil uitleggen tussen een LN en LNA? Bij de GS/A is me dat wel duidelijk,maar hoewel ik vaak in een LNA van een vriend van me heb gereden,heb ik me verder nooit zo verdiept in dit model. ops:
Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Even uit het hoofd:
Verschil tussen LN en LNA is de motor. LN heeft de bekende 602 cc de eerste LNA’s de 652 cc uit de VISA Special/club. De LNA is later ook geleverd met de 1124 cc motor uit de VISA Super. De eerste LNA’s zijn van buiten bijna hetzelfde als de LN’s.Later heeft de LNA een facelift ondergaan. Dikkere bumpers, ander achterlichten etc.
De LN was het eerste model nadat Citroën deel uit ging maken van het PSA concern.
De VISA is in feite de opvolger van de Ami8. De LN is gewoon een stadsautootje En geen gaatjes dichter. LN was er al eerder dan de VISA.
Jeroen
Toch vind ik dat de Visa nooit geévenaard is. Zelfs in een C15 heb ik het
Visa-gevoel niet. Net als met de BX. De Xantia en zeker de XM zijn hele fijne / mooie auto’s, maar de BX is toch mijn favoriet. Ik wil nooit meer anders. Ik rij er over 50 jaar nog in denk ik.
Test
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Thijsvandebles schreef:Net als met de BX. De Xantia en zeker de XM zijn hele fijne / mooie auto’s, maar de BX is toch mijn favoriet. Ik wil nooit meer anders. Ik rij er over 50 jaar nog in denk ik.
Wil je even een rondje GS rijden!