Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
Ik kan me herinneren dat het een keer eerder voorbij is gekomen op het forum, maar ik krijg het niet teruggevonden… Vandaar hier de vraag.
Wijkt een voorbumper van een smalspoor série 1 af van die van een breedspoor série 1?
Ik wil tzt mijn bumpers gaan vervangen door nieuwe exemplaren (heb de achterbumper al bijna compleet nieuwoud! Nu de voorbumper nog) en moet dus eigenlijk weten of ik op moet passen bij het zoeken/kopen of dat ik gerust iedere bumper mee kan nemen die ik tegenkom.
Ik ga er eigenlijk vanuit dat er wel verschil inzit, maar kan iemand dat bevestigen/ontkrachtigen?
Iemand?
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Er zit afaik enkel verschil in de zijstukken van de voorbumper. Kijk maar eens op de site van CX-basis. Daar staan verschillende zijstukken voor smal en breedspoor. Het middenstuk is hetzelfde.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
bedankt voor de tip! Als ik het zo even gauw bekijk, zit dat verschil in de rubberen rand die erop zit… Als deze er niet opzit, is het smalspoor en als deze er wel opzit is het breedspoor (althans volgens CX-basis).
Overigens wel heftige prijzen die ze vragen voor bumpers en delen ervan. Maar goed, ik heb mijn eigen kanalen om eraan te te komen
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik meen mij te herinneren dat het metalen deel wel degelijk een andere breedte heeft van een smalspoor en een breedspoor… permutaties is de rubberen delen staan daar dacht ik los van.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
De metalen zijstukken van een breedspoor zijn idd. breder dan van een smalspoor.
En niet zo’n klein beetje ook!
Ze zijn bijna 3-4 cm breder
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90

Totaal aantal Berichten: 139
- CX 2200 super c-matic
- CX 2400 IE Prestige Automatic RHD
Verschil in breedte weet ik eigenlijk niet, maar rubber stukken op de hoeken hebben alleen te maken met de uitvoering: nivo pallas had ze wel, daaronder niet. Qua middendeel voorbumper: de oudere versies van de type 1 hebben een smalle rubberstrip boven de kentekenplaat, de latere een groter rubber deel rondom de kentekenplaat. Dientengevolge ook minder of meer gaten voorzien in de bumper.
‘k heb groene vingers!! En sinds kort ook rooie.
bleudelta schreef:
Qua middendeel voorbumper: de oudere versies van de type 1 hebben een smalle rubberstrip boven de kentekenplaat, de latere een groter rubber deel rondom de kentekenplaat. Dientengevolge ook minder of meer gaten voorzien in de bumper.
En ook tussen de grote “kentekenplaatrubbers” zit nog verschil.
Bij de ene kan er wel gewoon een normaal formaat plaat tussen (CX 20 uit ‘85 bv.).
En ik heb ze ook wel eens gezien, dat kon je de bovenhoeken van de kentekenplaat niet omdat het stootrubber daaroverheen zat
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ik heb daar een keer een foto van gemaakt voor in een ander topic.
garagestmarien schreef:Ik heb daar een keer een foto van gemaakt voor in een ander topic.
Nou je het zegt ja
Dat topic kan ik me nog wel vaag herinneren
Was dacht ik ook zo’n “open deuren” topic