Ik heb ‘t zo allemaal eens gelezen en ik ben er van overtuigd dat het opgelost gaat worden, Bram. Immers, toen je de wagen kocht was-ie OK en je weet waar inmiddels aan gesleuteld is. Het zal wel een paar euri gaan kosten, maar volgens mij heb je daar geen andere BX voor(en je wilt toch niks anders, haha).
Volgens mij komt het wel goed. Soms is het simpeler dan het lijkt
(Ik had bij mijn vorige auto, een Galant, ook aanhoudend een benzinelucht om de auto heen, bleek een poreuze vulpijp te zijn. Heeft wel een jaar gekost voordat ik er achter was….)
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Bassman schreef:Ik heb ‘t zo allemaal eens gelezen en ik ben er van overtuigd dat het opgelost gaat worden, Bram.
Immers, toen je de wagen kocht was-ie OK en je weet waar inmiddels aan gesleuteld is.
Het zal wel een paar euri gaan kosten, maar volgens mij heb je daar geen andere BX voor(en je wilt toch niks anders, haha).
Als het een *paar euri* zou zijn….heb ik daar geen probleem mee, maar dat zullen we wel zien als ik Renard gesproken heb.
En eens zien of zij het wel kunnen vinden….hoe eerder ik bij hun langs kan komen hoe liever het me is.
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Ik vind het toch wel heel erg “toevallig” dat je deze problemen hebt na het vervangen van de wasthermostaat. Een second opinion lijkt me geen slecht idee. Misschien wil Van der Laan in Abbenes er wel een keertje naar kijken? Is geen specifieke dieselspecialist, maar wel heel erg goed met Citroen’s in het algemeen, en vanuit Haarlem best te doen. Ik vind het de beste Citroen-garage die ik tot nu toe ben tegengekomen. Verwacht geen showroom met mooi gepoetste occasions, maar een echte werkplaats waar de monteurs lekker zwarte klauwen hebben van het sleutelen!!
winnetou schreef:Ik vind het toch wel heel erg “toevallig” dat je deze problemen hebt na het vervangen van de wasthermostaat. Een second opinion lijkt me geen slecht idee. Misschien wil Van der Laan in Abbenes er wel een keertje naar kijken? Is geen specifieke dieselspecialist, maar wel heel erg goed met Citroen’s in het algemeen, en vanuit Haarlem best te doen. Ik vind het de beste Citroen-garage die ik tot nu toe ben tegengekomen. Verwacht geen showroom met mooi gepoetste occasions, maar een echte werkplaats waar de monteurs lekker zwarte klauwen hebben van het sleutelen!!
Ik heb al een afspraak met Renard gemaakt….daarvan weet ik dat het experts zijn in Citroen diesels.
En als die het ook niet kan vinden…..geef ik het op.
Een auto is wel om te rijden en niet om er steeds mee in garage’s te staan.
En dan…ik rijd er elke dag soms honderden km’s mee…...ik vraag me weleens in gemoede af, of ik niet beter naar iets veel jongers moet gaan uitkijken….een Xsara HDI (of TD) bijvoorbeeld….met ABS, 2 of 4 airbags, airco…enz.
Ik ben nu al anderhalf jaar aan het Klojen…...BX, dan weer een Xantia, weer BX….ik word er zogezegd Sch**tziek van.
Gelukkig leverden ze ook geld op met km. vergoedingen…..zodat financieel e.e.a. binnen de perken is gebleven.
Maar goed….laatste redmiddel is dus Renard….dat eerst maar even afwachten.
Wanneer?
René van Maren schreef:Wanneer?
Zaterdagmorgen a.s. om 10.00 uur.
Van een Xantia van midden jaren 90 moet je ook wel gelukkig kunnen worden en die kosten ook geen fortuin. Ff een andere stoel erin voor jou en je hebt een erg prettige kar!
Maar ik zou idd eerst maar eens afwachten of dit probleem opgelost kan worden, want het zou toch wel erg jammer zijn als je ‘m nu alweer weg moet doen.
Veel succes ermee!
Animal triste post coitum
Serge schreef:Van een Xantia van midden jaren 90 moet je ook wel gelukkig kunnen worden en die kosten ook geen fortuin. Ff een andere stoel erin voor jou en je hebt een erg prettige kar!
Sterker nog….daar rijd ik al een paar dagen mee….met de Xantia-D uit 95 van mijn zoon.
(met toestemming hoor)
Maar dat *effe* een andere stoel erin kun je wel vergeten….er zitten gordelspanners in en een luxe BX stoel erin zetten, gaat allemaal niet zo gemakkelijk., dat heb ik ooit op het XCnl forum al eens ter sprake gebracht.
Overigens zul je verder van mij geen kwaad woord horen, hoor….over de Xantia.
Jammer alleen dat ze ruim 200 kilo zwaarder zijn dan een BX…...deze TD had ik ruim een jaar geleden :
(de linker Xantia TD was die van mij, naast de witte van Renz…en rechts de (ex) 93’er Xantia TD van Maarten
Munneke…beiden in de kleur Gris-gabion)
Achteraf bezien….moet ik sommigen van dat Xantia-forum gelijk geven, dat ik hem beter had kunnen houden….die 94’er Xantia-TD kocht ik met al 371.000 km op de teller (voor 1500 euro), maar had al ABS, 1 airbag…schuifkanteldak…enz…. en er was werkelijk NIKS mis mee, qua techniek dan.
Zou er dan geen type 2 XM stoel in een Xant passen? Zit absoluut niet verkeerd iig! Je zit idd wel een schaaltje of 2/3 hoger qua wb met zo’n auto, maar elke keer op zoek naar een ander BX diesel en die weer helemaal tip top maken na aanschaf, kost ook een bom duiten. Als je zoveel km maakt is het gewoon wel een risico om met zo’n oud model rond te rijden (zeg ik, tussen de 40 en 50dkm per jaar, met een XM uit ‘92 die 430dkm op het klokkie heeft ).
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Bram, ik weet echt niks van technische zaken etc (gelukkig andere wel)
maar ik vroeg me toch 2 dingen af, ten eerste ruik je die lucht ook erg sterk als je buiten de auto staat als die stationair draait? ik vroeg het me af ik dacht als die dan erg staat te stinken dan komt het toch wel naar binnen.
en ik dacht misschien door het dakraampje (lekkage of rubbers ofzo)
nouja misschien slaat het nergens op ik vroeg het me af ops:
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
ja zeg we hebben het nou wel de hele tijd dat het vervelend is voor bram dat die auto stinkt.. maar wie weet vind die bx bram zelf ook wel niet zo lekker ruiken hoor :56
:schater :rens
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Serge schreef:Zou er dan geen type 2 XM stoel in een Xant passen? Zit absoluut niet verkeerd iig! Je zit idd wel een schaaltje of 2/3 hoger qua wb met zo’n auto, maar elke keer op zoek naar een ander BX diesel en die weer helemaal tip top maken na aanschaf, kost ook een bom duiten. Als je zoveel km maakt is het gewoon wel een risico om met zo’n oud model rond te rijden (zeg ik, tussen de 40 en 50dkm per jaar, met een XM uit ‘92 die 430dkm op het klokkie heeft ).
Ik heb nog ander nieuws :
Vanwege mijn ziekte Bechterew, heb ik al 3 extra spiegels in de auto zitten (verplicht, staan op mijn rijbewijs aangegeven).....en ik heb bij het CBR (afdeling Vorderingen) onlangs een verzoek ingediend om de draagplicht voor de gordel op te heffen.
Als ik namelijk een kruispunt nader waar een weg van schuin links (achter) komt….dan moet ik hem in z’n vrij zetten en schuivend op de stoel met mijn hele lichaam naar links kijken, dan weer recht zitten en oversteken.
Met een gordel om je lichaam gaat dat dus niet.
Nu heeft iemand mij *ingefluisterd* dat de kans bestaat dat ik die ontheffing wel zal krijgen, maar dat ik dan alleen nog in een auto mag rijden MET (minimaal) een Airbag voor de bestuurder ....ik verwacht elk moment een beslissing daarover.
Als dat zo is…..zal ik zeker naar een andere auto moeten gaan kijken….ik had het daar toevallig vanavond met Erik al over….tijdens onze Mini-meeting.
Dat zou dan een 5-deurs Xsara (of ZX) moeten worden…maar dat is weer geen HP Citroen.
Nou ja…ik houd jullie wel op de hoogte.
erik wijngaarden schreef:ja zeg we hebben het nou wel de hele tijd dat het vervelend is voor bram dat die auto stinkt.. maar wie weet vind die bx bram zelf ook wel niet zo lekker ruiken hoor :56
HH-waard weet nu ook hoe een Panter-light sigaar ruikt, hè Erik ?
Bram schreef:Serge schreef:Zou er dan geen type 2 XM stoel in een Xant passen? Zit absoluut niet verkeerd iig! Je zit idd wel een schaaltje of 2/3 hoger qua wb met zo’n auto, maar elke keer op zoek naar een ander BX diesel en die weer helemaal tip top maken na aanschaf, kost ook een bom duiten. Als je zoveel km maakt is het gewoon wel een risico om met zo’n oud model rond te rijden (zeg ik, tussen de 40 en 50dkm per jaar, met een XM uit ‘92 die 430dkm op het klokkie heeft ).
Ik heb nog ander nieuws :
Vanwege mijn ziekte Bechterew, heb ik al 3 extra spiegels in de auto zitten (verplicht, staan op mijn rijbewijs aangegeven).....en ik heb bij het CBR (afdeling Vorderingen) onlangs een verzoek ingediend om de draagplicht voor de gordel op te heffen.
Als ik namelijk een kruispunt nader waar een weg van schuin links (achter) komt….dan moet ik hem in z’n vrij zetten en schuivend op de stoel met mijn hele lichaam naar links kijken, dan weer recht zitten en oversteken.
Met een gordel om je lichaam gaat dat dus niet.Nu heeft iemand mij *ingefluisterd* dat de kans bestaat dat ik die ontheffing wel zal krijgen, maar dat ik dan alleen nog in een auto mag rijden MET (minimaal) een Airbag voor de bestuurder ....ik verwacht elk moment een beslissing daarover.
Als dat zo is…..zal ik zeker naar een andere auto moeten gaan kijken….ik had het daar toevallig vanavond met Erik al over….tijdens onze Mini-meeting.
Dat zou dan een 5-deurs Xsara (of ZX) moeten worden…maar dat is weer geen HP Citroen.
Nou ja…ik houd jullie wel op de hoogte.erik wijngaarden schreef:ja zeg we hebben het nou wel de hele tijd dat het vervelend is voor bram dat die auto stinkt.. maar wie weet vind die bx bram zelf ook wel niet zo lekker ruiken hoor :56
HH-waard weet nu ook hoe een Panter-light sigaar ruikt, hè Erik ?
Vervelend zo’n ziekte. Maar dat airbag verhaal kan alleen maar een broodje Gorilla, Chympansee of Oerang Oetan wezen want het hebben van airbags zonder het daarbij dragen van gordels nutteloos of zelfs veel gevaarlijker dan het niet hebben van airbags. De werking van een airbag heeft alles met het op het juiste moment op de juiste plek landen te maken; de klap van een airbag op de verkeerde plek of het verkeerde moment (die ontstaat door het niet dragen van gordels) kan mensen zelfs zwaar verwonden.
Door beide beveiligingsmiddelen te combineren blijft het letsel bij een ongeval doorgaans beperkt. Zonder gordel werkt de airbag echter minder goed, omdat uit botsproeven is gebleken, dat de inzittende dan met zo’n grote kracht in de airbag gedrukt wordt, dat de airbag knapt en nutteloos wordt.
Ich bin ein Breaker
Ik dacht dat je die ontheffing al had?