Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Vandaag de nieuwe verwarmingsslangen van Chevronics binnengekregen. Het ziet er wel goed uit. Ze sluiten heel goed aan, maar nog steeds last van een beetje uitlaatstank. Ben toch van plan de nu nog goede, maar heel licht geroeste keienvanger te laten stralen en in de expoxy te zetten. Als die eraf is kan ik volgens mij mooi bij de uitlaat en spruitstukken om te kijken wat er lekt.
Ook de sierstrips die er half afhingen maar helemaal verwijderd. Met de föhn ging dat heel mooi. Het is nu een net basis-GSje.
Hier wat plaatjes:
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
mooi exemplaar zeg! komt zo uit de showroom?
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Zonder stootstrips ziet het er aanzienlijk beter uit!
Btw, leuk kenteken, zie ik nu pas.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Vandaag eindelijk weer eens wat aan de GS kunnen doen. En wel nieuwe velgen gemonteerd. Dat wil zeggen; ik heb de velgen die erop zaten laten stralen en poedercoaten en vandaag erop gezet. Het resultaat is erg mooi. Wat knapt een auto daar toch altijd van op. Hier wat plaatjes:
Ook nog even een nieuw, schoon luchtfilter gemonteerd. Nieuwe bollen en LHM heb ik ook al in huis, maar daar wacht ik nog even mee totdat de witte dame op de brug kan. Dat werkt bij het vervangen van bollen en het oplossen van de uitlaatlekkage wel fijner
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Mooi!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Ziet er erg mooi uit , knapt vaak erg op als je de velgen mooi maakt.
Persoonlijk vind ik het plaklood aan de buitenzijde erg storend , kan prima aan de binnenzijde van de velg.
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Het plaklood zit aan de binnenkant en aan de buitenkant. Geen idee waarom. Ik vind het zelf niet zo erg. Het is al een enorme verbetering ten opzichte van de oude velgen. En de rest van de auto is niet perfect, maar gewoon netjes.
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)
Toe maar! Ziet er zeer goed uit! Poedercoaten niet waar? Welke RAL kleur heb je er op laten zetten?
De loodjes kunnen zowel aan de buitenkant als de binnenkant van de velg zitten. Het hangt er maar helemaal vanaf waar ze nodig zijn. Nodig om het wiel uitgebalanceerd (dus zonder trillingen welke veroorzaakt worden door een slechte verdeling van de rond draaiende massa) rond te laten draaien. Naast binnen of buiten is ook de exacte positie van het lood rond de velgrand omtrek erg belangrijk. Maar als je een goede ronde velg hebt en je de band monteert zoals het hoort (doet geen hond), dan heb je nauwelijks lood nodig.
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Inderdaad gepoedercoat. Ik heb het via de Amivereniging laten doen. Die besteden het uit bij een bedrijf in Hilversum. Ik weet de ralkleur niet, maar de poedercoater doet veel velgen voor A-typen dus ik neem aan dat het klopt en gewoon de standaardkleur (AC 140 geloof ik?) is. Wat het ral-equivalent daarvan is durf ik niet te zeggen.
De velgen zien er heel netje rond en zonder rare deuken uit. Dat er dan toch nog wat lood op moet, tsja. Ik hoop dat ik straks in het voorjaar veel trillingsvrije ritjes zal kunnen maken!
Nog twee vragen:
- Er zit wat speling op de stuurinrichting, en dan niet aan de wielkant, maar aan de stuurhuiskant van de stuurstang. Dus waar de stang in die grote rubberen hoes verdwijnt, daar voel ik wat speling. Kan dat afgesteld worden of vervangen?
- Aan de binnenkant van mijn kofferdeksel zit aan de bovenkant een soort purschuim. Hoort dat daar te zitten? Vast niet toch? De vraag is; hoe krijg ik het eruit, want ik heb altijd begrepen dat het vocht vasthoudt.
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)
Wat die stuurspeling betreft: Ik denk dat de binnenste stuurkogel (die zit in de rubberhoes) wat slijtage speling heeft, deze is te vervangen. Volgens mij is dit 1 geheel met de spoorstang en zit deze in de hoes aan het stuurhuis geschroefd. Om te vervangen moet je de hoes dus los nemen en met een bako (hoe schrijf je dat???) de kogel los draaien.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Mach2 schreef:Nog twee vragen:
- Er zit wat speling op de stuurinrichting, en dan niet aan de wielkant, maar aan de stuurhuiskant van de stuurstang. Dus waar de stang in die grote rubberen hoes verdwijnt, daar voel ik wat speling. Kan dat afgesteld worden of vervangen?
- Aan de binnenkant van mijn kofferdeksel zit aan de bovenkant een soort purschuim. Hoort dat daar te zitten? Vast niet toch? De vraag is; hoe krijg ik het eruit, want ik heb altijd begrepen dat het vocht vasthoudt.
Er zit aan het stuurhuis kant een stuurkogel die je vervangen kan.
Het purschuim hoort in de achterklep , is vanaf nieuw al zo , hoe raar het ook is.
Wat het balanceren betreft , je kunt de velg prima balanceren met al het lood aan de binnenzijde van de velg. Dus aan de binnenste rand en aan de binnenkant van de velg , flenszijde.
Maar als je dat niet stoort lekker laten zitten.
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
De GS heeft de hele winter binnengestaan, maar heeft de afgelopen (droge) dagen eindelijk een paar keer het daglicht gezien bij een ritje. Wat rijdt dat toch fijn! Ik heb de veerbollen voor vervangen (achter moet nog, maar dat doe ik als de GS op de brug kan, binnenkort) en het lijkt wel nog wat soepeler te gaan. Wel vind ik de accumulator flink tikken/ratelen. Ik vraag me af of dat normaal is. Het zou kunnen dat die accubol ook defect is. Ook maar vervangen of kan het ook nog iets anders zijn?
Enfin. Natuurlijk ook wat plaatjes gemaakt. En een filmpje, maar dat komt later…
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
De accumulator zit gemakkelijk bereikbaar: Boven op het blok. Gewoon ff eraf draaien en controleren dus (moet 62 bar hebben).
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Ja ik weet waar ie zit. Ok, dan ga ik dat even laten checken bij Gert de Jong in Aalsmeer, vlakbij mijn stallingsplek. Ik heb me laten vertellen dat die bollen gewoon standaard hetzelfde (62) zijn voor vele Citroen modellen? Dan hebben ze die vast ook op voorraad mocht ie overleden zijn.
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Van DS (nieuw type), GS, CX, BX zijn die allemaal hetzelfde.
Citroen!