Ja Hansdj, de temperatuur meter heb je helemaal gelijk aan. In mijn privé Opel Astra Cabrio zit niet alleen een temperatuur meter voor het water maar ook voor de olie. En waarom ook niet, kost helemaal niets en geeft wel goed weer wat de temp van je motor is.
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
Totaal aantal Berichten: 1712
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
In combinatie met de navidrive is het mogelijk.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Moet je er niet bijkrijgen als je dure opties besteld, moet er gewoon standaard inzitten, net zoals een stuur
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
picassoke schreef:
In combinatie met de navidrive is het mogelijk.
Interessante info, kan je hier iets meer over zeggen want ik mis een temperatuurmeter ook wel
ex-owner : C4 Grand Picasso 1.6 HDi Exclusive (Gris Fer) - MAR/2008 -> OKT-2009 66.000 km
Op de een of andere manier kan je dit instellen, maar vraag me niet hoe.
Ik heb dit op planete-citroen gelezen.
De olietemperatuur kan je ook laten weergeven, maar dan moet je zelf nog even prutsen met een kabel aan te sluiten. Maar de temperatuur van het water is geen enkel probleem.
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
DIt is bij een C4 met RT3:
http://www.planete-citroen.com/forum/showthread.php?t=47378&highlight=supplémentaire+affichage
Hier staat een foto van in een C4P
http://www.planete-citroen.com/forum/showthread.php?t=58950&highlight=navidrive+temperature&page=4
Maar ik ben eens een topic tegengekomen waar er meer info over staat.
Ik ga even de vraag posten.
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
aleven schreef:Zijwindgevoeligheid is minder dan de C5, stabiliteit bij hoge snelheden is veel beter dan de C5.
Hansdj schreef:Extreem zijwind gevoelig….................als ik dit van te voren zelf had gevoeld was mijn keus zeker niet op de C4 gevallen
Casee schreef:Vergeleken met de C5 (mijn vorige auto) een zeer matige wegligging (besturing, zijwindgevoeligheid)
Ik vraag me toch af of dit nu een kwestie van ervaren (gevoel) is, of dat de C4 toch wel erg zijwindgevoelig is t.o.v. o.a. de C5 en andere auto’s.
Windkracht 5 of meer en ik heb het gevoel dat ik over de weg dweil. Bandenspanning verhogen of verlagen helpt niets helaas.
Eén van de redenen dat ik na deze geen Grand C4 Picasso meer zal kopen.
Grand C4 Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat sinds 20-9-2007 (Privérijder)
Mazda CX-5 2.0 TS-plus automaat AWD sinds 7-11-2012 (nog steeds Privérijder)
Bandenspanning heeft wel degelijk invloed. De fabrieksinstelingen qua luchtdruk waren in het begin zo slecht dat ik het zelfs een beetje angstig vond om rond te rijden met veel wind. Na verhoging is dat een stuk beter geworden.
Dan zal ik er toch maar weer eens een beetje bijpompen. Kijken of het helpt.
Nadeel is dan weer dat de wagen springeriger wordt.
Dus op betonnaden en in bochten met oneffenheden durft hij wel eens eens sprong maken.
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Is stuk?
Je hoeft niet elk bericht te quoten hoor!
Ik ben erg benieuwd naar een link cq topic waar staat hoe je je temp. meter kan activeren.
Volgens dealer absoluut onmogelijk, ook na mijn vraag, bij een C4 berline zit het “standaard op het instrumentenpaneel”
Citroën Grand C4 Picasso 2.0 EB6V Ambiance ....LPG Icare…bluetooth geleverd 4 Juli 2008.
inmiddels al weer 180000km gereden.
02-06-2008 geproduceerd in Spanje de dame gaat terug naar de leasemaatschappij, en wij gaan verder in een Volkswagen
Rene van Maren schreef:Is stuk?
Je hoeft niet elk bericht te quoten hoor!
Hoe bedoelt u…. :
Picassoke, je antwoord met hogere bandenspanning en de springerigheid ben ik wel heel benieuwd naar. Als de auto stabieler op de weg ligt (wat volgens mij het geval is bij hogere bandenspanning) zou dan toch ook een positieve uitwerking op springerigheid moeten hebben ?
Kun je dat uitleggen ?