Xsara Picasso 2.0 HDI verstuivers??
PrutserXXL
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 01-10-2007

Gepost: 09 december 2008 11:00 AM

Hai,
Ik rijd nu al een tijdje met mijn picasso 2.0 HDI uit 2001 en heb afgelopen zomervakantie een uitlaat van mijn voorganger onder mijn auto gekregen. Dus heel de bodemplaat eronderuit krassen en deuken in het chassis en uitlaatpijp en katalysator ingedeukt. Maar omdat ik op de heenweg was naar Italie ben ik nadat de Adac er naar gekeken heeft doorgereden. Daar heb ik ook flink aantal kilometers gereden paar keer naar Rome enzo je weet het wel. Maar op een gegeven moment ging de motor schokken en liep stationair onregelmatig. Omdat ik absoluut geen verstand heb van autotechniek heb ik mijn vaste garage gebeld en die heeft gezegd dat ik maar niet te hard moest rijden en na de vakantie gelijk naar hem toe moest komen om, aangezien hij sowieso gerepareerd moest worden was ik dat al van plan. Maar de dag na aankomst in Nederland wil ik mijn auto starten om hem naar de garage te brengen en wil de start motor niet meer aanslaan dus heb ik me laten slepen. 3 weken later doet hij het eindelijk weer en er was iets met de sensoren in de auto en dat was dus gemaakt, inderdaad reed de auto weer perfect en liep als een zonnetje.

Nu heb ik echter de problemen weer met het stationair lopen en schokken/inhouden bij het rijden, ben gelijk terug gegaan naar de garage en de computer even uitlaten lezen met de lexia3. Hij gaf diverse elektrische storingen zoals “plus kabel” en “dynamo storing” . Ook waren de drukken van de verstuivers schrikbarend verschillend. Nu verzekerde de garage mij dat als het erger zou worden ik de verstuivers moet laten vervangen/ controleren op lekkage. Nou het is dus wel erger
Nou moet ik nog wel het volgende bekennen:
Nog niet zo lang geleden heb ik 3 keer een lege accu gehad en heb toen maar de accu vervangen (gelijk voor een zwaardere dan origineel) bleek trouwens dat dit de fabrieksoriginele was, na 7 jaar mag dat wel… Misschien dat hier de stroom storingen van of komt het toch door het volgende: Ik heb er een carputer ingebouwd, 1 mono versterker voor mn subwoofer en een 4 kanaals versterker voor de deurspeakers alles heb ik netjes aangesloten met goede massa’s en extra plus kabel naar van de accu naar een verdeelblok. Nu heb ik als remote de sigaretten aansteker gebruikt :p en dat geeft naar mijn mening geen storing omtrent die stomme data kabels.

Graag zou ik willen weten of iemand mij kan vertellen (aangezien ik hier al vaak zat wijzer ben geworden) wat wel of niet de mogelijke oorzaken zou kunnen zijn voordat ik naar de garage ga. Ik wil hem namelijk niet vals beschuldigen dat hij een fout heeft gemaakt met de reparatie na de zomer..

Profiel  
 
PrutserXXL
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 01-10-2007

Gepost: 17 december 2008 02:13 PM
  [ # 1 ]

Hey, nou ik heb de garage ernaar laten kijken en hij heeft de computer gereset dus gelukkig geen dure verstuivers vervangen en hij doet het nu weer redelijk..

nu vraag ik me af hoe dit komt heb het volgende zelf bedacht:

- Een aardelus in mn installatie
- Als er teveel stroom gevraagd wordt door de installatie daalt de boordspanning waardoor de sensoren te weinig volt/ampere geven waardoor de inspuitcomp denkt dat er eentje lek is?
- Te vaak in een te laag toerental rijd??? (hier kwam de garage ook mee)

de eerste is gauw opgelost maar moeilijk gevonden
de tweede is op te lossen met een dikkere condensator die de klappen op vangt?
de derde is beetje raar? Ik kan toch schakelen naar zn drie bij 40km/u?

Een antwoord zou echt top zijn?

Profiel  
 
nitRon
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 02-07-2007

Gepost: 17 december 2008 02:51 PM
  [ # 2 ]

Re: Xsara Picasso 2.0 HDI verstuivers??

PrutserXXL schreef:

Hai,
Ik rijd nu al een tijdje met mijn picasso 2.0 HDI uit 2001 en heb afgelopen zomervakantie een uitlaat van mijn voorganger onder mijn auto gekregen. Dus heel de bodemplaat eronderuit krassen en deuken in het chassis en uitlaatpijp en katalysator ingedeukt. Maar omdat ik op de heenweg was naar Italie ben ik nadat de Adac er naar gekeken heeft doorgereden. Daar heb ik ook flink aantal kilometers gereden paar keer naar Rome enzo je weet het wel. Maar op een gegeven moment ging de motor schokken en liep stationair onregelmatig. Omdat ik absoluut geen verstand heb van autotechniek heb ik mijn vaste garage gebeld en die heeft gezegd dat ik maar niet te hard moest rijden en na de vakantie gelijk naar hem toe moest komen om, aangezien hij sowieso gerepareerd moest worden was ik dat al van plan. Maar de dag na aankomst in Nederland wil ik mijn auto starten om hem naar de garage te brengen en wil de start motor niet meer aanslaan dus heb ik me laten slepen. 3 weken later doet hij het eindelijk weer en er was iets met de sensoren in de auto en dat was dus gemaakt, inderdaad reed de auto weer perfect en liep als een zonnetje.

Nu heb ik echter de problemen weer met het stationair lopen en schokken/inhouden bij het rijden, ben gelijk terug gegaan naar de garage en de computer even uitlaten lezen met de lexia3. Hij gaf diverse elektrische storingen zoals “plus kabel” en “dynamo storing” . Ook waren de drukken van de verstuivers schrikbarend verschillend. Nu verzekerde de garage mij dat als het erger zou worden ik de verstuivers moet laten vervangen/ controleren op lekkage. Nou het is dus wel erger
Nou moet ik nog wel het volgende bekennen:
Nog niet zo lang geleden heb ik 3 keer een lege accu gehad en heb toen maar de accu vervangen (gelijk voor een zwaardere dan origineel) bleek trouwens dat dit de fabrieksoriginele was, na 7 jaar mag dat wel… Misschien dat hier de stroom storingen van of komt het toch door het volgende: Ik heb er een carputer ingebouwd, 1 mono versterker voor mn subwoofer en een 4 kanaals versterker voor de deurspeakers alles heb ik netjes aangesloten met goede massa’s en extra plus kabel naar van de accu naar een verdeelblok. Nu heb ik als remote de sigaretten aansteker gebruikt :p en dat geeft naar mijn mening geen storing omtrent die stomme data kabels.

Graag zou ik willen weten of iemand mij kan vertellen (aangezien ik hier al vaak zat wijzer ben geworden) wat wel of niet de mogelijke oorzaken zou kunnen zijn voordat ik naar de garage ga. Ik wil hem namelijk niet vals beschuldigen dat hij een fout heeft gemaakt met de reparatie na de zomer..

volgens mij zit je sigarettenaansteker ook aangesloten op het canbus net, en kan dit voor storingen zorgen in je bsi, wij hebben dat al gehad bij een c5 ook, met een geluidsinstalatie, en na een jaar werkte zen dashboard soms wel en soms niet, maar na lang zoeken kwam het toch door zoiets dusja… pas op met kabels bijtrekken in een canbus systeem, het zal nooit werken of blijven werken zonder problemen

Profiel  
 
PrutserXXL
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 01-10-2007

Gepost: 17 december 2008 03:32 PM
  [ # 3 ]

Re: Xsara Picasso 2.0 HDI verstuivers??

nitRon schreef:

volgens mij zit je sigarettenaansteker ook aangesloten op het canbus net, en kan dit voor storingen zorgen in je bsi, wij hebben dat al gehad bij een c5 ook, met een geluidsinstalatie, en na een jaar werkte zen dashboard soms wel en soms niet, maar na lang zoeken kwam het toch door zoiets dusja… pas op met kabels bijtrekken in een canbus systeem, het zal nooit werken of blijven werken zonder problemen

Dan zou ik een schakelrelais kunnen aansluiten? Toch raar want je moet bijvoorbeeld wel spullen op de sigarette aansteker kunnen aansluiten zonder dat dit storing geeft, maar zou goed kunnen natuurlijk dat een remote al genoeg storing geeft

Profiel  
 
nitRon
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 02-07-2007

Gepost: 17 december 2008 11:28 PM
  [ # 4 ]

Re: Xsara Picasso 2.0 HDI verstuivers??

PrutserXXL schreef:
nitRon schreef:

volgens mij zit je sigarettenaansteker ook aangesloten op het canbus net, en kan dit voor storingen zorgen in je bsi, wij hebben dat al gehad bij een c5 ook, met een geluidsinstalatie, en na een jaar werkte zen dashboard soms wel en soms niet, maar na lang zoeken kwam het toch door zoiets dusja… pas op met kabels bijtrekken in een canbus systeem, het zal nooit werken of blijven werken zonder problemen

Dan zou ik een schakelrelais kunnen aansluiten? Toch raar want je moet bijvoorbeeld wel spullen op de sigarette aansteker kunnen aansluiten zonder dat dit storing geeft, maar zou goed kunnen natuurlijk dat een remote al genoeg storing geeft

dat is dan weer iets anders, hij voorziet stroom en wat je ermee doet maakt niet uit, maar als je de bedrading gebruikt en er andere dingen bij aansluit gaan de boel niet meer juist functioneren, omdat 1 draad meerdere doeleinden heeft… dat is can bus namelijk versta je? wij hadden eens een c4 binnen, zen spiegel rechts werkte niet meer elektrisch, en zen temperatuur op zen dashboard, en hij kon zen rechterruit niet meer bedienen aan de passagier kant, maar wel aan de chauffeurs kant, blijkte dat er een fishe mis gestoken stak van de ruitmotor en de modulle, nou zou je ook denken wat kan dat nu te maken hebben met je temperatuur of je spiegel…. canbus is goed, als je er niet aan prutst, anders kan je de raarste dingen eerst meemaken Very Happy

Profiel  
 
PrutserXXL
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 01-10-2007

Gepost: 23 december 2008 01:51 PM
  [ # 5 ]

Ja maar dan nog, een sigaretten aansteker kan dan toch geen canbus zijn anders zou je je telefoon ook niet op kunnen laden?:S

Profiel  
 
nitRon
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 02-07-2007

Gepost: 23 december 2008 08:36 PM
  [ # 6 ]

.

PrutserXXL schreef:

Ja maar dan nog, een sigaretten aansteker kan dan toch geen canbus zijn anders zou je je telefoon ook niet op kunnen laden?:S

niet wat eruit komt, maar de draden die er naartoe lopen wel, staan inverbinding met al je componenten op de middenconsole….

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook