Totaal aantal Berichten: 11791
- Xantia TD SX
Cue een fijne reeks nagelnieuwe krachttermen… En maar weer even naar Franse Auto. ‘Nieuw’ spiegeltje zit er al weer op. Klusje van niks… Maar ik blijf dit dus irritant vinden: even stijlloos je spiegeltje d’r af gereden…
Derk
Die zijn BX dringend moet wassen ops:
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
- Xantia TD SX
Zijn gefixt:
- Toerenteller (dank voor het meedenken. Foto’s volgen.)
- Middenconsole verlichting (stekker van de print is wel suspect)
- Reservewiel naar onder de auto verkast (draadspindel van de sloop met veel kopervet)
- schrijftafelstuur (zie Knäckors topic daaromtrent)
Bij het wegslijpen van de oude draadspindel mooi wel de lintkabel van de achterlichten gemold. Alles is weer verbonden, maar dat wordt het volgende onderdeel om op de sloop te halen . Nu echter éérst de TZD van d’r rare dashboardfratsen af zien te helpen…
O ja. Nog even een foto van de Break erbij zetten: een fatsoenlijke prent van dat apparaat was er hier nog niet bij…
Break: 368K & counting.
TZD: 390K & counting.
Derk
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
- Xantia TD SX
De TZD heeft weer LICHT!
Het is namelijk rete-frustrerend dat als je het groot licht aanzet, alles uitvalt behalve stadslicht. Zeker als je ergens woont waar straatverlichting niet overal is doorgedrongen… Vandaag stekkers uit een Zoezoekie Zwift gerukt & in de TZD gehangen. Beter!!
Derk
Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
Penny Lane schreef:- schrijftafelstuur (zie Knäckors topic daaromtrent)
En, hoe ervaar jij het verschil in de 2 sturen?
Eveneens ben ik tevens ook.
- Xantia TD SX
Dat is een goeie, daar moet ik eindelijk even in je draadje over posten!...
Ik ervaar weinig verschil, maar voor iemand die lui achter het stuur zit is een schrijftafel wel heel prettig…
Derk
Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
Misschien ligt het dan toch aan mij
Eveneens ben ik tevens ook.
- Xantia TD SX
Nou, de TZD dieselt weer in relatieve stilte, nadat het midden/achterdeel van de pijp er onderuit gesukkeld was. Meteen het dwarse potje even ververst (steun lag er bijna af) en nu kan mijn vriendin ‘s ochtends weer starten zonder burengerucht te maken.
Nu heeft ze een week in een Suzuki Swift uit de vehicle pool van de baas gereden, maar… de BX bevalt beter, ondanks 15 jaar leeftijdsverschil !
Volgende punt: verse LHM in de Breek (denk ik, je weet nooit wat er tussendoor komt)
Derk
- Xantia TD SX
Neen dus. Laat nog maar even, die LHM, dat is nog tamelijk vers. Wat niet wegneemt dat de Breek weer op avontuur is geweest…
De DSuper is vroeger taxi geweest: dat betekent dat er thans 4 grote gaten in het dak zitten. Daar stond vroeger een taxibord. Gelukkig had forummer Serge een polyestherdak over, die we met de Breek uit de Zwevende Hemel hebben gehaald. Hoe ziet dat er nou uit, een BX Break met een DS-dak? Nou… ongeveer zo:
Merk op dat een DS-dak groter is dan een BX Breek dak
De Schone Slaapster staat mooi droog in de box, nog steeds geen schimmel en geen extra roest…
Overigens rijdt het vreemd met een sjorband voor je hoofd… Maar het is de moeite waard. Alleen al voor het esthetisch experiment!
Derk
Leuke brommer
McDean schreef:bolluh van 2 jaar oud vervangen?
Mijn bollen zitten er vanaf november ‘04 onder, dus dat is ook al bijna 4½ jaar, en ik merk wel dat de hele kraam wat stugger begint te worden..
knäckor schreef:Leuk, zo’n pookknop. Ik heb ook de lederen hoes gemonteerd:
hebbe hebbe hebbe…..
Neen dus. Laat nog maar even, die LHM, dat is nog tamelijk vers.
Hoezo kom je daar dan ineens achter?
Visueel moet je niet de bovenste LHM inspecteren maar de urrie die onderop in het vat zit.
Ich bin ein Breaker
- Xantia TD SX
karel schreef:Neen dus. Laat nog maar even, die LHM, dat is nog tamelijk vers.
Hoezo kom je daar dan ineens achter?
Visueel moet je niet de bovenste LHM inspecteren maar de urrie die onderop in het vat zit.
Vorige eigenaar gebeld. Desalnietteminniettegenstaande gaat er waarschijnlijk in maart bij de APK nieuwe op. Dan kan ik het gewoon jaarlijks bij de APK even laten meenemen. Ik doe 60K per jaar, dus dat is dan netjes volgens schema…
Wat heet trouwens vers. Maar het kan nog wel een klein poosje zitten, dat bedoel ik maar.
Derk
- Xantia TD SX
De Zwarte TZD mag er sinds gisteren weer een jaar tegenaan. Er moest wat gebeuren aan de massa van de achterlichten (een non-event, eigenlijk) en aan de rare restantschade voor bij de linkerkoplamp. Die kon niet meer genoeg naar rechts gesteld worden. Verder een wiellagertje achter. Meteen even laten doen: nieuwe KVS (was een soort koffie geworden). Ook is er nog opnieuw gecheckt waarom het stuurhuis zo nat was. Het probleem is niet boven water en het LHM-verlies is vrijwel nul. Zou de boel nog zo nat zijn van vóór het werk aan de octo?
Maar goed. De RDW heeft ‘r weer een jaartje gegund! Hiephoi!
Derk
- Xantia TD SX
Captain’s log, stardate 1234.5
Vandaag in Leek de techmeeting van de BXclub bezocht. Was leuk: gezichten bij forummers, BXen kijken en wat onderdelen gescoord voor de geplande nosejob op de Breek. Tevens APK/LHM afspraak gemaakt.
Honor roll (in willekeurige volgorde):
McDean - Tip-off
BX19trs - Bumper & knippers (in correcte kleur! Joepie!)
-niels- - rugleuningschaal
BasisBIX - Transport & spiegel
Duckservice Leek - Afspraak, locatie & spiegel
Organisatoren - organisatie
Aanwezigen - fun, informatie & onformatie
Derk