Totaal aantal Berichten: 546
- Berlingo Berlingo 1.9D WJY DW8
Groet aan allen,
Gisteravond: linker dimlicht defect, kan gebeuren.
Vanochtend: nieuwe koplamp H4 erin gefrommeld.
Wat een kl*te werk! Rechts ging eenvoudig.
Vraag: hoe demonteer je een koplampunit eigenlijk bij een berlingo 2 ??
Er zijn 2 Torx schroeven zichtbaar, maar na loshalen wil de unit er niet uit.
Citroen Berlingo 1.9D bestel uit 2004 nieuw, nu 290k km, en eigenlijk probleemloos..
Citroen Berlingo 1.6i Een ouwe Subaru Forester is toch beter…
Totaal aantal Berichten: 15697
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Geen idee, ik heb het tot hiertoe nog altijd weten te redden met wat gevloek en gesteun Het is inderdaad een enorm gekloot om die linkergloeilamp er uit te krijgen. Vooral het draaideksel is een onding. Kleine tip, zet eerst even een duidelijk zichtbare streep over de draaidop, om de positie te kunnen bepalen bij het terugplaatsen, dan ben je met een kleine draaibeweging klaar.
de bumper moet deels gedemonteerd worden want er zit een torx schoef achter de bumper
Nothing moves you like a CITROEN
Al opgemerkt dat iedereen die trager rijdt dan jijzelf een idioot is en iedereen die harder rijdt een gevaarlijke gek !
Dat is toch belachelijk!
Bij die japanners die ik had draai je er 3 M8 boutjes uit en dan is de koplamp unit los.
Hoe moet je de bumper dan losmaken?
O jee, dat heb ik al eens ergens gezien: ook overal verborgen schroeven?
Graddus: er is al een pootje van de draaidop afgebroken, hij wilde niet loskomen..
Citroen Berlingo 1.9D bestel uit 2004 nieuw, nu 290k km, en eigenlijk probleemloos..
- 2CV 2CV6 Spécial
- GS/GSA Special
Beleid jongen, beleid. Met beleid neuk je een boerenmeid. Maar zonder gekkigheid. Het is gewoon een bajonetsluiting en doordat je er maar net met je vlakke hand tussen kunt is het inderdaad knap lastig om daar kracht op te zetten.
Hm dat was een beetje off topic.
Ik heb een Haynes Berlingo manual besteld via Ebay.
Dankzij de kredietcrisis kost die nog maar 22 euri!
Als het beter weer wordt zal ik de boel eens uit elkaar halen.
Ik houd u op de hoogte..
Het lampje in de koplamp verwisselen kan toch hoop ik wel zonder al te veel problemen? Bij mijn Berlingo uit 1999 is dat binnen 5 minuten gepiept maar een Berlingo 2..? Is dat het type met grote koplampen zoals op de foto bij mijn naam? En is dat zoveel werk dat daarvoor de bumper er af moet?
Haal maar in, de brandweer knipt je er wel uit
- 2CV 2CV6 Spécial
- GS/GSA Special
Nee, de bumper hoeft er daarvoor niet af, maar het is wel een gepiel om het lampje er in te krijgen, het kost je wel wat wat vel van je handen
ik dacht dat je de grill er voor moest verwijderen om de koplamp los te krijgen daaronder zit een schroef onder de bumper kan ik me niet herinneren?
een gewone lamp vervangen is nog “redelijk” gemakkelijk veel gevloek en gevoel in de vingers hebben :d maar probeer daar maar eens een xenon lamp in te krijgen.
Zou je de kleine van uw geburen gaan kidnappen :p hehe
voor de rest is het wel redelijk te doen en natuurlijk oefening baard kunst
grtz
bumper afnemen om een lampje te vervangen
als je het dekseltje van de koplamp er nog niet af kunt krijgen, dan zou ik ook van de bumper afblijven…
want dan zie ik het niet goed komen…
nene niet om het lampje te vervangen daar geraak je zo aan zonder iets te demonteren maar is wel een heel werkje (plaatsgebrek).
Maar de bumper is ivm de hele koplamp te vervangen
Dag Jakkerma en andere Berlingo-ten
‘t Is inderdaad pezierig de voorbumper (deels) te moeten losmaken om de onderste schroef van de koplamp los te kunnen schroeven.
Kijk even 3 blz. terug naar mijn reactie op ‘Bevestigingspunten voorbumper Berlingo 2007 of vraagbaak’/Fast Girl waarin ik (op 21 juli 2008 op de 2de pagina) uitleg hoe de voorbumper losgemaakt wordt (en waarna je makkelijk de linker koplamp in handen hebt).
Ik vermoed wel dat je niet persé de hele binnenste moddekap demonteren moet, maar dat het voorste horizontaal stuk voor het voorwiel voldoende is OM nadien met het arm aan binnen te gaan om de onderste schroef van de koplamp los te kunnen schroeven.
Veel plezier er mee, maar ... dat is momenteel toch geen werkje om buiten op de grond liggend uit te voeren.
Hou je ons op de hoogte?
HAUG
17-12-2008
Berlingo Fresh 1.6 HDi 55KW/75PK (van 02/2006)
Gewoon doen zonder dat je de koplamp eraf schroeft. Kost een beetje tijd en gepiel maar het moet lukken. Normaal word de bumper er ook niet voor gedemonteerd. Ruimte maken door andere dingen weg te halen die zich achter de koplamp bevinden kan wel, maar trek niet zomaar leidingen los…. Ik weet niet precies wat er zich achter die lamp bevindt.
‘t Is of den duvel ermee speelt: van mijn andere Berlingo is de linker koplamp ook stuk!!
Ergens op dit forum stond het advies: draai de afsluitdop los,
merk met Tipp-ex of rode nagellak van moeders de positie van de dop
en haal hem er dan pas af.
Dan weet je precies de stand als je hem terugzet.
En het werkt! Dit keer zonder brokken.
Zonder advocaat van de duivel te willen spelen maar lampen gaan niet veel van elkaar stuk, binnenkort dus rechts. ops:
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Rechts gaat een stuk makkelijker omdat het elektronicakastje hier niet zit. Zeker als je rechtshandig bent wink