Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Jazeker, ik moet als de BX is ingezakt/een deel is ingezakt steeds eerst naar de diagnosestand, zoals jij dat zo mooi zegt. Vervolgens laten zakken naar rijstand, en dan pas weg rijden.
Welgeteld 1 dag heeft het allemaal weer als vanouds gewerkt!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Hoogteregelaars kunnen ook behoorlijk zuigen, maar dat merk je nu zelf dus ook
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Dat veersysteem is echt fantastisch, zolang het naar behoren werkt.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Timo
Als ik jou was zou ik voordat ik het allemaal zou gaan fixen eerst nog even je bijschrift lezen. Je zegt ik wil een chic of 16 tzi. Schaf die dan zsm aan en verkoop deze.
Bovendien heb je al ook geen gezeur meer met de doorgezakte spoiler.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Nou nee, ik wil dit gewoon verholpen hebben.
Die spoiler interesseerd mij op dit moment vrij weinig.
Ik denk ik dat ik de tip van Mechuccio op ga volgen. Als ik zijn website zo eens doorlees, ziet dit er niet erg moeilijk uit.
Mechuccio, wat waren jou problemen toen je een revisiekitje kocht? En is dat probleem verholpen door dat kitje?
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Vreemd genoeg is het onderschrift opeens verdwenen
Arjan Verkade schreef:Vreemd genoeg is het onderschrift opeens verdwenen
ROFL idd. Ik zeg koop een mooiere bx timo.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Henk heeft vast nog wel een 16v’tje voor je
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Timo1990 schreef:
Mechuccio, wat waren jou problemen toen je een revisiekitje kocht? En is dat probleem verholpen door dat kitje?
Bij mij lekte de hoogteregelaar, eerst heb ik een andere geplaatst maar die begon na een tijd ook te lekken. Na het reviseren van de hoogteregelaar kwam de auto wel een stuk sneller omhoog moet ik zeggen. En nog steeds reageert achter een stuk sneller bij mij dan voor, in alle richtingen (ik heb mijn achterste hoogteregelaar gereviseerd bij de 16V) een extra revisiekitje heb ik nog liggen voor wanneer de voorste er ook de brui aan geeft.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Revisiekitje is alleen tegen lekkage, niet tegen vervuiling. Je moet het gewoon even wat tijd geven, dan komt het vaak vanzelf weer goed.
Ich bin ein Breaker
Je moet het gewoon even wat tijd geven, dan komt het vaak vanzelf weer goed.
Precies, zoals de huisarts altijd zegt: ‘t is vanzelf gekomen, gaat ook vanzelf weer weg.
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Dan wacht ik nog even geduldig af. Ik ben zeer benieuwd of het dan daadwerkelijk goed komt.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Timo1990 schreef:knäckor schreef:Ik ga binnenkort mijn voorste hoogteregelaar vervangen voor een schoon exemplaar, ik zal je laten weten of het veel werk is en of het veel verschil maakt.
Graag!
Ik heb het vandaag gedaan, de auto veert en reageert nu weer naar behoren, dat wel.
Maar het is zo’n pokkeklus dat ik het niet meer doe met ingebouwde motor.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Ik had op de website van Roel Tiemersma al gezien dat de voorste hoogteregelaar lekker verstopt zit. Boven het subframe, en achter/onder de motor. Ik kwam deze foto tegen op zijn website:
Met uitgebouwde motor kom je er inderdaad een stuk beter bij.
Maar bedankt voor je reactie!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Maar jij hebt geen stuurbekrachtiging en een hoop ruimte onder de kap.