Rene van Maren schreef:275 op een motor ops:
Welk computerspel was dat?
Han S schreef:djmoqua schreef:Han, definieer “verkeerd” eens.
Je bedoelt de verkeerde kant van de 150? Moet ik dat uitleggen of snap je het zelf wel?
Ja, ik snapte je wel, maar snap jij de “;-)”?
Op een lege snelweg heb ik met mijn Visa het gevoel dat ik aan de verkeerde kant van de 150 zit, in de stad niet. Daarbij wil ik fijntjes opmerken dat de top van mijn Prutteltje op 144 ligt.
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
Autofan schreef:Rene van Maren schreef:275 op een motor ops:
Welk computerspel was dat?
1021 in Crashday, maar daarbij bleef ik gas geven tot er een schans kwam (en ik vervolgens een monsterscore voor mijn stunt haalde). Iets meer dan 800 om hem vervolgens veilig tot bijna 0 terug te brengen, de U-turn te maken en op de terugweg hetzelfde bedrag te halen. Kan niet met alle auto’s in dat spel, er zijn er die boven de 400 loskomen (dan krijg je zo’n LeMans idee waarbij een Porsche (als ik me niet vergis) ineens een salto maakt).
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
Haha, computerspel?
Nee hoor, het enige wat ik nog weet dat het een snel geval was….
en nee, ik doe het noooooooit meer.
Rene van Maren schreef:Haha, computerspel?
Nee hoor, het enige wat ik nog weet dat het een snel geval was….
en nee, ik doe het noooooooit meer.
Het lijkt mij ook een niet te bevatten snelheid. Ik heb weleens een motorrijles gehad en ga daar ook zeker mee verder zodra ik het me kan veroorloven, maar je bent zo verschrikkelijk kwetsbaar.
Desalniettemin lijkt me dat een behoorlijk bizarre ervaring. Ik weet wel dat als ik ooit een motor koop, het een chopper wordt. Ik vertrouw mezelf geen snelle motor toe.
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
Het gevoel van kwetsbaarheid krijg je pas achteraf…. tot 180km/h valt het allemaal wel mee.. en eenmaal boven de 220 ontgaat je het gevoel voor snelheid. wel een beetje.
En als je het achteraf bekijkt is het gewoon DOM
Vandaar die ops:
oh, ik had nog een gewone spijkerbroek aan ook…..
Sja, slim is het niet.
Oei Rene, dat is inderdaad serieus ops:
Maargoed, je hebt het overleefd en hebt een mooi verhaal voor het nageslacht. Waar heb je dat ritje gedaan eigenlijk?
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
Vergeten
Rene van Maren schreef:Vergeten
It’s like a big blur ...
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
Een MV Agusta F4 gaat van 0 tot 200 km/u is 8 seconden en die is gewoon in de winkel te koop. Een racemotor uit de GP klasse heeft 250 pk uit minder dan 1 liter en gaat van 0 tot 200 in ongeveer 5.5 seconden.
Als je met zo’n machine op een afgesloten circuit zit en je geeft wat gas (volgas is alleen handig als je het echt beheerst) dan zit je zo boven de 200 en hij gaat echt ruim boven de 300 km/u.
Dat is wat anders dan een chopper, die minder goed stuurt als een F4, R1 of dergelijk. Niettemin haalde de Honda Magna met 1100 cc in begin jaren 80 al ver boven de 200 en dat was een chopper.
Motorrijden is onwijs koel en onwijs gevaarlijk.
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Rene van Maren schreef:Het gevoel van kwetsbaarheid krijg je pas achteraf…. tot 180km/h valt het allemaal wel mee.. en eenmaal boven de 220 ontgaat je het gevoel voor snelheid. wel een beetje.
En als je het achteraf bekijkt is het gewoon DOMVandaar die ops:
oh, ik had nog een gewone spijkerbroek aan ook…..
Sja, slim is het niet.
Eens
De verleiding is soms gewoon te groot voor bepaalde dingen
Aan motorrijden begin ik maar helemaal niet
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 05-10-2008
- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Wij hebben de 200 aangetikt met onze C5, gewoon hier in Nederland. Op internet heb ik gelezen dat de topsnelheid 208 is.
EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Dat is de reden dat ik niet aan een motorrijbewijs wil beginnen. Ik weet namelijk zeker dat als ik een motor heb die over de 250 gaat, ik het er ook mee ga rijden. En ik rij mezelf dan gegarandeerd dood, wat ik graag nog even wil uitstellen.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 347
Geregistreerd: 18-03-2004
- Ami 8 berline
- CX 20 Familiale
200 is tot nu toe wel de max geweest. Althans misschien nog wat meer maar boven die snelheid kijk ik niet meer op de tellers! ops:
Voor het eerst jaaaaaren geleden met een Fiat Croma turbo op de rondweg bij Hoofddorp! En een paar maanden geleden nog op de motort gewoon op de A27… Je wil toch weten of het lukt toch?
Verder hanteer ik de de maximaal 50km te hard regel! Of kijk ik te vaak blik op de weg, Wegmisbruikers e.d. ?
En om af te sluiten: “Rij nooit harder dan je bescherm kan vliegen!”
Met amicale groet,
Ami 8 berline, 1977, Bleu Myosotis.
Ami 6 club berline, 1969, wit met rood dak
C5 2.2hdi berline
Kijk ook eens op: www.amivereniging.nl
Totaal aantal Berichten: 7800
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
knäckor schreef:Dat is de reden dat ik niet aan een motorrijbewijs wil beginnen. Ik weet namelijk zeker dat als ik een motor heb die over de 250 gaat, ik het er ook mee ga rijden. En ik rij mezelf dan gegarandeerd dood, wat ik graag nog even wil uitstellen.
Same here. Nog nooit een auto gehad waarmee ik niet regelmatig even ‘aftopte’. Dat zal met een motor niet anders zijn.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!