Gais zijn GTi’tje, nu met foto’s.
Tijd voor wat foto’s.
Haar nieuwe plek:
Gister dus gedaan:
Leiding links en leiding rechts moeten vervangen worden, waarvoor zijn deze precies?
Op de vorige foto zie je ook vlak voor de carterpan een t-stuk zitten met een afgesneden slang, waar is deze van? Loop aan een kant naar het LHM vat.
Hier nog een plaatje van het geheel.
Beetje wazige foto van de vier lhm leidingen die naar achter lopen (zegmaar onder de bestuurders stoel langs) Foto vlak voor het achterste subframe genomen.
Benzineleiding:
Gat in de parafanbak, daaronder zit een of andere mat lijkt het wel?
Gaatje in de dorpel, lijkt vrij ernstig maar het is voor zover ik kan zien alleen plaatselijk.
En dit viel mij net op, poulies van de krukas en lhmpomp zijn anders en zitten niet in lijn, hoort niet zo neem ik aan?
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Dat lijkt ook geen orginele pomp te zijn.
Maar goed bezig hoor! er wordt er weer een goed onder handen genomen.
Blaf trouwens die dorpel voor je er mee aan de gang gaat helemaal vol met roestwerend spul, kan nooit kwaad.
En die leidingen moet je heel even kaal schuren, als het oppervlakkige roest is gewoon mooi schoon maken en in de tectyl oid zetten, dan kunnen ze nog tijden mee. Maar risico’s moet je er niet meer gaan lopen.
De leidingen die over de balk lopen die onder de versnellingsbak hangt zijn geloof ik van de stuurbekrachtiging als ik het me goed herinner.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Ramen dicht en een vochtvreter erin, ik had vorig jaar ook de ramen open laten staan ( auto staat binnen maar niet verwarmt) en was ook muffig, nu heb ik ze dicht gelaten en het lijkt beter zo, het scheelt in ieder geval een hoop stof.
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.
De leiding met de krul erin is de hd leiding en gaat naar de veiligheidsklep die zit op het subframe links. die andere is waarschijnlijk van de stuurbekrachtiging die heb ik niet dus dat weet ik niet zeker.
die vier leidingen zou ik maar vervangen, ziet er niet goed uit.
kijk ook even naar de chassisbalk onder de achterspatborden daar waar het bufferrubber zit die wil ook weleens roesten, zie mijn website.
de hydr pomp zit goed maar er horen twee poelies op de krukas te zitten een voor de pomp (kliene) en een voor de dynamo (groot) , ook moet er een spanrolletje op zitten om de pompriem te spannen.
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.
Totaal aantal Berichten: 11790
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Die drempel slobber je natuurlijk vol nádat de boel dicht gelast is. De meeste roestwerende middelen branden uitstékend!
Verder: dit wordt volgens mij ook weer een lekkere BX!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
De benzineleidingen worden gewoon vervangen, punt. Daar wil ik gewoon geen risico mee lopen.
Wat betreft de leidingen naar achter toe, ben even bij de citroendealer geweest maar kwa leidingwerk wordt het wel een prijzig geintje (en de helft kon die niet eens vinden in dat maffe systeem) Kreeg de tip om bij Eddy Vos langs te gaan met de leidingen en ze na te laten maken. Overweeg daarom ook om het achterste subframe eronderuit te zakken, kan ik gelijk de bodem roestvrij maken en weer beschermen (nu ik toch bezig ben )
Dorpel wordt uiteraard helemaal volgekliedert met het een of het ander (wat weet ik nog niet) Mocht ik de 16v skirts gaan monteren wil ik er wel zeker van zijn dat de boel niet uit het zicht wegrot.
Over die leidingen: daar zijn wel wat adresjes voor, die worden hier zo vast wel gepost.
Daar hoopte ik stiekem ook al op ops:
Overweeg ook om een compleet nieuwe koppeling te monteren.
Achterremmen wil ik eigenlijk ook nieuwe schijven en blokken op (laatste zijn iig op)
Gais schreef:
Overweeg ook om een compleet nieuwe koppeling te monteren.
Die staat voor 50 euro op Marktplaats. (Valeo)
En die kan ik eventueel voor je ophalen
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ik zit nu met dezelfde leidingen 1 is voor de stuurbekrachting en de anders is voor de andere vooor de veiligheidsklep, voor remmen en vering.
dat t stuk snap ik dan weer minder want normaal zijn het maar 2 dikke slangen, en ik meende 2 retour?
verder ziet het er mooi en goed uit! roest valt ook nog wel mee…
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
BasisBIX schreef:Gais schreef:
Overweeg ook om een compleet nieuwe koppeling te monteren.
Die staat voor 50 euro op Marktplaats. (Valeo)
En die kan ik eventueel voor je ophalen
Goede tip, gelijk maar mailtje gestuurd.
Gais schreef:BasisBIX schreef:Gais schreef:
Overweeg ook om een compleet nieuwe koppeling te monteren.
Die staat voor 50 euro op Marktplaats. (Valeo)
En die kan ik eventueel voor je ophalenGoede tip, gelijk maar mailtje gestuurd.
Je bent niet de eerste met een rode vuile GTI die een nieuwe koppeling krijgt, die daar vandaan komt
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
McDean schreef:dat t stuk snap ik dan weer minder want normaal zijn het maar 2 dikke slangen, en ik meende 2 retour?
verder ziet het er mooi en goed uit! roest valt ook nog wel mee…
Die eerste zin snap ik niet helemaal?
Voorderest valt het mij ook nog mee, mijn grootste angst was dat er veel meer aan zou mankeren dan ik in eerste instantie dacht. Gelukkig is het allemaal goed te overzien, ook kwa roest.
Oja, heeft er iemand nog wat bouten voor de versnellingsbak aan het blok? Er zaten een aantal inbussen in welke al half verknoeit waren, kon ze nog net loskrijgen zonder ze helemaal dol te draaien.
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Héé... ik hier?
Goed bezig kèrl, goed te lezen dat er meer Yamaha/ Citroën-idioten in Nederland rondlopen…
Dat de poelies verschillen komt natuurlijk omdat ze beiden hun eigen riem hebben…
Dorpeltje lassen, plaatje in de par-bak en leidingen eventueel vervangen: ze zijn niet echt duur maar het is een vrij kl*teklusje om te doen.
Fijne Feestdagen, doe je family de groeten.
‘Spirit of avant-garde’