107 van de 224
« Eerste  < Vorige 105 106 107 108 109 Volgende >  Laatste »

CX VEMS 340pk en 580Nm p223
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27934

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 24 december 2008 09:08 PM
  [ # 1591 ]

Vergeet je je bollen ook niet een keer mee te nemen?
Dan rijdt die nog weer fijner Wink

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 24 december 2008 09:38 PM
  [ # 1592 ]
sans-pareil schreef:

Zo, hebben vandaag nog maar even de onderste motorsteun vervangen. Dat was ook de eerste keer voor me, en het gaat echt niet zonder de lange aandrijfas er uit te halen.

Welnee joh. Vraag maar aan de baas voor de volgende keer.

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7071

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 24 december 2008 10:22 PM
  [ # 1593 ]

Ik ben benieuwd hoe die dat doet dan. Ik zag niet echt een gat groot genoeg voor die steun, zonder de as er uit te halen.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 24 december 2008 10:23 PM
  [ # 1594 ]
Arjan Verkade schreef:

Vergeet je je bollen ook niet een keer mee te nemen?
Dan rijdt die nog weer fijner Wink

Oh ja. Dat is ook wel handig.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 25 december 2008 12:12 AM
  [ # 1595 ]
sans-pareil schreef:

Ik ben benieuwd hoe die dat doet dan. Ik zag niet echt een gat groot genoeg voor die steun, zonder de as er uit te halen.

The magician at work.  Cool

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten

Gepost: 25 december 2008 12:15 AM
  [ # 1596 ]

Ik kom er wel op terug als ik er weer een nodig heb. Heeft ie al een vervangende motorsteun bedacht?

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 25 december 2008 12:26 AM
  [ # 1597 ]

Als ik het hem vraag, dan heeft hij die de volgende dag wel verzonnen, ja. Welke zoek je?

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten

Gepost: 25 december 2008 01:35 AM
  [ # 1598 ]

Die onderste natuurlijk. Volgens mij zijn ze niet te krijgen, en ze gaan toch ook wel vrij gemakkelijk stuk (zodra je meer dan 167pk hebt).

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 25 december 2008 01:59 AM
  [ # 1599 ]

Ik heb het een paar uur geleden voorgelegd, ik denk, dat het denkmachien op volle toeren werkt.

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten

Gepost: 27 december 2008 02:53 PM
  [ # 1600 ]

En zijn er al mooie resultaten? Eigenlijk heb ik nu voorlopig wel weer een onderste motorsteun…. kan ie niet een oplossing verzinnen voor de voorste reactiestangen ;- )? Dat is nu het volgende namelijk…

Verder doet de CX het heel goed op de VEMS. Ik heb de EGT sensor binnen en ik ga nog even zorgen dat ik 1 draadje heb voor toerenteller, en de nieuwe EGT vast klaar leggen en dan ga ik de VEMS achter het dashboardkastje dichtbouwen, want ik hoef daar dan voorlopig niet meer te zijn. Er valt nog van alles te verbeteren in het motorruim natuurlijk, maar bij de voeten van de bijrijder is het nu wel zo’n beetje af.

Inmiddels start de CX bijna normaal. Om een of de andere reden heeft ie vrij veel omwentelingen nodig alvorens de VEMS een toerental signaal heeft waarop ie kan starten, en dat kan met de HALL sensor niet liggen aan het starttoerental, maar starten is nu wel vrijwel normaal te noemen.

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 27 december 2008 02:59 PM
  [ # 1601 ]
sans-pareil schreef:

En zijn er al mooie resultaten? Eigenlijk heb ik nu voorlopig wel weer een onderste motorsteun…. kan ie niet een oplossing verzinnen voor de voorste reactiestangen ;- )? Dat is nu het volgende namelijk…

Plannen gaan nu naar de onderste draagarm. Die nylon bussen…
(Wat is reactiestang in het Engels?  Surprisedops: )

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 27 december 2008 03:02 PM
  [ # 1602 ]
sans-pareil schreef:

Inmiddels start de CX bijna normaal. Om een of de andere reden heeft ie vrij veel omwentelingen nodig alvorens de VEMS een toerental signaal heeft waarop ie kan starten, en dat kan met de HALL sensor niet liggen aan het starttoerental, maar starten is nu wel vrijwel normaal te noemen.

John schreef:

Do not use the reduction starter motor but the standard direct one. I had the same problems. And the standard motor spins the engine faster. That cured it.

And on your question on the engine mounting? Yes.

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten

Gepost: 27 december 2008 03:30 PM
  [ # 1603 ]
garagestmarien schreef:
sans-pareil schreef:

..en dat kan met de HALL sensor niet liggen aan het starttoerental..

John schreef:

Do not use the reduction starter motor but the standard direct one. I had the same problems. And the standard motor spins the engine faster. That cured it…

John z’n problematiek met de startmotor is mij bekend, maar gaat alleen op voor gebruik van een VR (Variable Reluctance) BDP sensor. Vergeet niet dat mijn ontstekingssysteem een compleet ander detectiesysteem heeft dan OEM.

De HALL sensor kan toerentallen vanaf 10rpm meten. Het is een heel ander ding dan de VR sensor, die een voltage afgeeft afhankelijk van het starttoerental. De VR sensor moet minimaal iets van 0.3v in een AC sinuscurve afgeven om door de AEI (of een VEMS) geinterpreteerd te kunnen worden. Een HALL sensor geeft altijd 5v aan/uit in bloksignaal, dus het toerental is niet belangrijk, je kan hem zelfs zien schakelen als je de auto in z’n versnelling een beetje heen en weer rolt. Hooguit het probleem hier dat hij een heel rondje moet maken voordat de VEMS het berekend heeft (en dat zijn dus 2 krukasrondjes in mijn opstelling), maar dat probleem blijft, ook met een snellere startmotor.

Kortom dus, met de OEM (VR) sensor is startsnelheid direkt van belang voor het uberhaupt lezen van het signaal van de BDP sensor, maar met een HALL sensor is het toerental dus niet meer van belang. Het aanslaan is op het moment duidelijk gerelateerd aan brandstof, want klooien met de VE instellingen en de warmup en cranking enrichment zijn de variabelen die verschil maken, het ligt niet aan de ontsteking.

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten

Gepost: 27 december 2008 03:31 PM
  [ # 1604 ]

Uhmmm een reactiestang… ja gut… dat ding tussen de bovenste draagarm en de stabilisatorstang…. die dingen die nog wel overal in de catalogus staan maar in de praktijk nergens te krijgen zijn…

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27934

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 27 december 2008 03:35 PM
  [ # 1605 ]

Ik zie hier en daar vrij vertaald: reaction rod…

Klinkt je motor eigenlijk anders op VEMS? Wink

Profiel  

107 van de 224
« Eerste  < Vorige 105 106 107 108 109 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook