Hoogteregelaar voor vervangen
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 24 december 2008 11:13 PM

Hoe doen de experts dat? Dan gaat het om een variant mét stuurbekrachtiging.

Ik heb het vandaag gedaan, wat een doffe ellende was dat. Ik heb bijna de auto geschopt en gehuild. Volgende keer pak ik letterlijk eerst de motor eruit, ik doe dit nooit meer. Je kan nergens bij, de octopussen zitten er vlak naast, je kan niet één slag maken met een sleuteltje. Echt verschrikkelijk.

Nu druppelt er wat van het subframe, ik hoop dat het gemorste olie is (ik heb flink gemorst toen de retour van de hoogteregelaar was geknakt zonder dat ik het doorhad) en als er een octopus naar de klote is haal ik de motor eruit als ik de koppeling moet vervangen. Voor mensen die een octopus met ingebouwde motor vervangen heb ik bij deze enorm veel respect.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 24 december 2008 11:21 PM
  [ # 1 ]

Ik neem aan dat het hier over de GTI gaat?  Wink

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 24 december 2008 11:24 PM
  [ # 2 ]

Nee, daar gaat binnenkort de motor uit, dan is het heel erg makkelijk.

Ik heb het over de breok, hij veert wel weer perfect en reageert direct op hoogteveranderingen Smile

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 24 december 2008 11:41 PM
  [ # 3 ]

Ik ruik hier enige frustraties Shocked 

Laughing

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 24 december 2008 11:44 PM
  [ # 4 ]

Ik heb er echt over gedacht om te stoppen, en over een paar dagen de motor eruit te halen. Nu druppelt het nog af en toe. Ik vind het wel best, andere keer weer.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 24 december 2008 11:50 PM
  [ # 5 ]

Ik ben nu wel nieuwsgierig hoe het zit, ik ga morgen eens spieken onder mijn moterkap

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 24 december 2008 11:54 PM
  [ # 6 ]
MaartenH schreef:

Ik ben nu wel nieuwsgierig hoe het zit, ik ga morgen eens spieken onder mijn motorkap

Wink Was het maar zo’n feest. Onder de motorkap zie je niets. Hij zit op het subframe, aan de linkerkant. Je kan er haast niet bij en je ziet niets. Ik heb de aandrijfas eruit gehaald en onder de auto gelegen aan de voorkant, in het midden, in de wielkast gezeten, LHM in mijn haar, LHM in mijn boxershort. Ik heb ook meerdere keren mijn linkerhand met mijn rechterhand open moeten drukken, door de kramp klapte mijn duim dicht Smile

En als ik pech heb heb ik ook nog de grote octopus vermoord Neutral

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 24 december 2008 11:58 PM
  [ # 7 ]

Dus jij hebt je wel vermaakt vandaag? Laughing
Hopelijk is de octo nog heel.

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 25 december 2008 12:14 AM
  [ # 8 ]

Haha, ik kan hem wel mooi zien onder de kap Laughing

150 rules!!!!!  Twisted Evil  Laughing

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 25 december 2008 12:19 AM
  [ # 9 ]

Zien wel. Eraan sleutelen is een ander verhaal… Rolling Eyes

Profiel  
 
Thiezz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 497
Geregistreerd: 04-03-2008

Gepost: 25 december 2008 02:30 AM
  [ # 10 ]

ik heb 150A blokje maar kon er ook met geen mogelijkheid bijkomen Razz kheb mezelf lekker verwend en hem lekker naar de garage gebracht. kost wat meer maar je bent wel van al het gezeik af.

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 25 december 2008 01:37 PM
  [ # 11 ]

Re: Hoogteregelaar voor vervangen

knäckor schreef:

Voor mensen die een octopus met ingebouwde motor vervangen heb ik bij deze enorm veel respect.

3 keer gedaan nu, en dat valt reuze mee. Het is wel een gefriemel idd. Maar de laatste keer was ik met een uurtje klaar. Als ik het zo hoor iig een stuk makkelijker dan een hoogteregelaar vervangen Laughing

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook