treiterslangetje
langeveld
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 25-11-2008

Gepost: 25 december 2008 12:18 PM

Zoals jullie op het andere topic kunnen zien pak ik samen met mijn broer de motorrevisie grondig aan. Nu hoor ik regelmatig spreken van het “treiterslangetje” wie heeft er een foto of kan uitleggen welk slangetje bedoeld wordt. Kan ik hem nu goed controleren en misschien vervangen door een meer duurzame oplossing.

bvd


John

Confused:

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 25 december 2008 12:22 PM
  [ # 1 ]

John,

De treiterslang is de slang die van de hogedrukregelaar af naar het lhm vat terug loopt. Ik zou hem sowieso preventief vervangen. De slang loopt van de hogedrukregelaar/voorraadbol naar een verdeelstukje of stalen leiding aan de linkerkant naast/onder de motor.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
langeveld
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 25-11-2008

Gepost: 25 december 2008 12:53 PM
  [ # 2 ]

Waterman bedankt, zijn deze slangen nog origineel bij de citroendealer te koop of moet ik citroworld oid eens vragen? En als je Google’t dan kom je een “lange” en “korte” versie tegen. Welke is de goede?

John

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 25 december 2008 01:24 PM
  [ # 3 ]

Je kunt dat spul gewoon via Chyparse krijgen, want de dealer kun je rustig helemaal gaan vergeten. Die weten vaak niet eens meer wat een cx is , laat staan een ds Wink

De versie die je nodig hebt kan ik je niet zo effe zeggen, omdat jij een automaat hebt. Haal em effe los en meet hem op, dan kun je er zo een bestellen. Succes!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 739
Geregistreerd: 27-08-2007

Gepost: 25 december 2008 01:53 PM
  [ # 4 ]

Is deze slang niet te vervangen door een stuk pijp (mapress/Hydrauliek)?

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 25 december 2008 02:03 PM
  [ # 5 ]

Nee, want de hogedrukregelaar zit op een bewegend deel (motor of bak) en het andere einde van de treiterslang zit op een vast deel (carrosserie).

Citroen!

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 25 december 2008 02:14 PM
  [ # 6 ]
Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 25 december 2008 02:35 PM
  [ # 7 ]

Er is veel geschreven over treiterslangen, zie link van Vlietmansje over Teds uiteenzetting.
Het is belangrijk dat je de treiterslang LANG genoeg neemt..
Het scheurt namelijk altijd in de korte bocht aan de hogedrukregelaar.

Suc6

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
langeveld
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 25-11-2008

Gepost: 25 december 2008 03:33 PM
  [ # 8 ]

Allemaal hartelijk bedankt voor de reacties, en een hele goede dagen en een succesvol 2009 toegewenst.

John

Profiel  
 
lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 739
Geregistreerd: 27-08-2007

Gepost: 25 december 2008 03:49 PM
  [ # 9 ]

en als het e.e.e door pijp is met daarop een koppeling een een stukje van x cm flexible?

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook