Tussenstand/eindstand: de totale kosten bedroegen 240 euro. Dat is bijvullen, reinigen, klep vervangen en uurloon.
Heb de airco in dit lauwe weer nog net degelijk kunnen testen maar hij koelt wel. Wel maakt de airco nog steeds een beetje lawaai (ratel, afhankelijk toerental motor)
Ik heb de monteur nog niet gesproken over de details. Als er iets bijzonders te melden valt zal ik dit bericht nog aanpassen.
Kreeg namelijk een folder voor allemaal zomer aanbiedingen! Airco reinigen en pollenfilter vervangen voor 69 euro
Dat noem ik niet echt een aanbieding. Je kunt ook voor 15 euro
zelf je interieurfilter vervangen en de airco bij de plaatselijke specialist voor 40 euro laten reinigen. 69 euro voor reinigen en bijvullen was wel goedkoop geweest.
vergeet niet dat niet elke garage om de hoek aan airco’s mag prutsen; daarvoor moet een bedrijf STEK-erkend zijn :
> monteurs hebben een specifieke opleiding gehad hiervoor
> er is dure (meet)apparatuur voor airco’s in de werkplaats aanwezig
> ook hier speelt het milieu-aspect een grote roldat zet dus de relatief hoge kosten in een iets ander daglicht.
Inderdaad, de garage heeft een Bosch keurmerk en het ‘bijvulapparaat’ zag er niet goedkoop uit. Ik hoop dat de prijsklagers het niet bij kritiek laten en van het ondernemende type zijn. Ik zie uit naar advertentie m.b.t. een goedkope ‘gat in de markt’ airco service….
reneke schreef:Ik hoop dat de prijsklagers het niet bij kritiek laten en van het ondernemende type zijn. Ik zie uit naar advertentie m.b.t. een goedkope ‘gat in de markt’ airco service….
Ik heb dan wel niet geklaagd heb over de prijzen maar doe toch een voorzetje: bijvoorbeeld .
Waarschijnlijk maakte “klep vervangen” ook een aardig deel uit van de rekening? Zoiets kan je (vind ik) een dealer of aircobedrijf niet kwalijk nemen want dat is gewoon slijtage/storing. ‘t is niet goedkoop maar ik neem aan dat ze er al met al wel even mee bezig zijn geweest en als je het dan bekijkt valt het misschien best nog wel mee.
Vroem



Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 01-03-2005
- (Grand) C4 Picasso C4GP 1.8 16V Ligne Business
moet toch een kleine correctie maken aan de prijs bij de dealerHet verhaal werd pas echt duidelijk bij het doorvragen over deze aanbieding.pollenfilter werd vervangen (bij de picasso 3 vleugel moertjes 5 min werk).De airco werd alleen gereinigd.! Als deze onderhoud nodig had werd deze inderdaad op een machine aangesloten waar koelstof en olie bekeken konden worden.evt 600gr bijvullen! totale kosten 130 euro.Maar ondanks dat nog niet zo duur als hier boven staat beschreven.
suc6 Frans
Vergeet niet dat er bij reneke ook een klep vervangen is waardoor uurloon hoger is (storing zoeken en klep vervangen) alsmede materiaalkosten v.d. klep. Het was niet alleen rechttoe rechtaan bijvullen .
Vroem
Voor 79,—euro hebben ze mijn airco afgetapt, bijgevuld, schoongemaakt, olie ververst etc. Mijn XM is weer een koelcel.
Ik ga niet meer naar dealers voor dit soort klussen. Ze zijn veel te duur. Dit zijn juist de zaken waar dealers aan verdienen, aangezien op verkoop van een auto minimale marge zit. Ik gun het ze wel natuurlijk, maar wie even googlet, kan aanzienlijk besparen!
(NB een XM heeft geen pollenfilter, maar die kostte bij mijn vorige Xantia rond de 25 euro incl btw.)
Citroën XM 2.9 V6-24V Exclusive 1999 / 210.000 km (juni 2009)
enoooorme topic-kick, maarruh…. thanks.
het probleem waarmee wordt begonnen heb ik ook recent last van, precies ook die geluiden en niet koelen.
van de week maar eens langs de garage.
BX 1.4TE 1988 - verkocht
BX 1.9TZI 1991 - overleden
ZX 1.4i Avoriaz 1996 - verkocht
Xsara break 1.8 16v Exclusive 01-2000 - ingeruild
nu:
Xsara break 1.6 16v Difference 12-2004