het spijt mij ook enorm, ik vind de picasso een geweldig mooie wagen
er rijdt hier een zwarte 5 zitter rond en die vind ik echt mooi
maar na 4 jaar evasion zijn wij tot de conclussie gekomen nooit meer monovolume, terwijl het een prima wagen was…. ops:
ops:
En dan speelt ook nog mee dat je soms een auto ziet die je zo mooi vind dat je die wil hebben. Zo verging het mij met C4GP. Prachtig, heerlijk zitten, veel licht maar rijeigenschappen konden beter. Dan neem je dan op de koop toe, ben nog zeer tevreden met de auto maar hij had op een aantall punten (nog) beter gekund
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
precies, en tijdens een proefrit ben je meestal dusdanig onder de indruk dat je eea niet eens opvalt….

Totaal aantal Berichten: 1712
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
ronama schreef:precies, en tijdens een proefrit ben je meestal dusdanig onder de indruk dat je eea niet eens opvalt….
Klopt, en het rijdt best wel goed, laat dat duidelijk zijn. Maar ik heb nu ook al met de nieuwe C5 enkele keren gereden/meegereden en dit is totaal niet te vergelijken.
Zowel geluiddemping is beter, maar vooral het ophangingscomfort is totaal niet te vergelijken. Een wereld van verschil.
Maar zuiver van interieur gaat men voorkeur naar de C4P, al dat licht, en in de avond die sfeerverlichting, echt een plezier om in te zitten.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
picassoke schreef:[, en in de avond die sfeerverlichting, echt een plezier om in te zitten.
heeft de c5 ook de excl natuurlijk iets meer..
maar de vtr heeft ook al leuke sfeerverlichting…
Picassoke…..ben je nog wat wijzer geworden over die temp. meter?
Citroën Grand C4 Picasso 2.0 EB6V Ambiance ....LPG Icare…bluetooth geleverd 4 Juli 2008.
inmiddels al weer 180000km gereden.
02-06-2008 geproduceerd in Spanje de dame gaat terug naar de leasemaatschappij, en wij gaan verder in een Volkswagen

Buiten de links die ik eens gegeven heb ben ik niets anders tegen gekomen.
Maar je kan het dus laten instellen door je dealer.
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

hbeck schreef:Ik durf op de A31 (die ik ook veelvuldig gebruik) 170 te rijden maar op de A32 (Heerenveen-Meppel) is dat levensgevaarlijk door de springerige achterkant.
Ik heb dan het gevoel dat de auto wel een paar decimeter opzij springt en dat is geen goed gevoel.
Eigenlijk is deze discussie toch ook een beetje te gek voor woorden. Een hoge auto vangt meer wind en is derhalve meer zijwindgevoelig maar opmerkingen als niet durven of bang zijn dat is toch eigenlijk te gek voor woorden. Het vervelende is alleen dat je zonder een forum denkt dat het waarschijnlijk aan jezelf ligt.
Hoe kun je hier nu iets mee doen ?
Daarstak even doorgereden op de E40 (170-180 op de teller) en daar liggen erg oneffen stukken. (spoorvorming, putten, bulten, (grote) dwarse oneffenheden,... Kortom belgische autosnelwegen op hun best)
En ik vond mijn wagen erg stabiel rijden.
Niet de minste reactie van de achteras, alle oneffenheden werden perfect verwerkt. In die mate zelfs dat ik hem rustiger vond rijden dan de mercedes E van men vader tegen die snelheden.
Dus mss toch een duidelijke bijdrage van de pneumatische vering op dit vlak.
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Tja, dat is vreemd. Enige verschil is de pneumatische vering
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
nog iets voor de 1.6 hdi rijders..
was vorige week in de garage voor de 2500 km beurt en daar werd mij verteld dat er door citroen een schrijven is rond gegaan om meer olie toe tevoegen aan de motor na een oliewissel
normaliter ging er 3.75 liter in incl filterwissel
nu moet er 4.3 liter in incl filterwissel…
eea zou beter afstemmen op de 20000 km en voor de turbo zou het beter zijn…
(ik ga ervanuit wat voor de c5 geldt ook voor de c4 pic geldt)

Totaal aantal Berichten: 88
- C5 Tourer 2.0 16v
- C4 (2004-heden) Picasso 5P 1.8 Ambiance
ben het wel eens met sommigen van jullie dat ie altijd opzij springt bij bepaalde geulen/deksels. Maar dat stoort mij niet want er gebeurd toch niets vervelends. Vind de auto bijzonder wegvast ook met gladde wegen.
Windgevoelig kan ie idd zijn maar dat was mijn break ook. Verder niets dan lof voor deze auto, een probleemloze bak (maar dat zijn al mijn citroens altijd al geweest)en trouwens…170km op de duitse wegen is zeer relaxed. Geen enkel punt(zuipt dan behoorlijk).
Ik ben een fervent (shag) roker en kan je vertellen dat ik vanmiddag van Nijmegen naar Groningen bijzonder weinig heb gerookt, moest echt het stuur wel vast houden, zeker als je een vrachtwagen inhaalt

In belgie was er ook veel wind deze namiddag.
Toen ik vertrok dacht ik weer: daar gaan we weer, al zwalpen over de E40.
Maar groot was men verbazing dat ik sinds de verlaging van men bandenspanning tot een goede 2.0bar hier veel minder last van heb. Het verschik is echt groot. Terwijl ik vroeger met moeite op mijn vak kon blijven op de stoken met aan je rechterkant open velden, en waar de wind dus vrij spel heeft viel het me op dat ik nu nauwelijks nog problemen had.
De zafira’s, vito’s, transporters,... hadden veel meer ruimte nodig.
Je voelt nog altijd wel iets, wonderen bestaan nu eenmaal niet. Maar ik heb de indruk dat het een sterke verbetering is. Ik had eerlijk gezegd het tegenovergestelde verwacht door de verlaging van de bandenspanning.
Dus de voordelen voor mij zijn:
- minder springerig op oneffenheden in bochten
- betere verwerking betonnaden (nog altijd veel te hard door die achteras, maar goed)
- betere wegligging
Nadelen:
- iets hoger verbruik, al scheelt het volgens mij niet zoveel
- snellere slijtage banden, maar het ziet er toch naar uit dat ik de 40.000km met men voorbanden makkelijk zal halen.
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Ga ik de spanning ook maar weer eens verlagen, zal je alten weten wat mijn ervaringen zijn.
In ieder geval bedankt voor de tip

Totaal aantal Berichten: 88
- C5 Tourer 2.0 16v
- C4 (2004-heden) Picasso 5P 1.8 Ambiance
Ik vind die zijwind helemaal geen probleem, je hebt er maar betrekkelijk weinig last van. T is meer dan een gewone auto maar erg….nou nee. En met vrachtwagens inhalen merk ik er al helemaal niets van. Bandespanning voor 2.3 atm.