Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Stan81 schreef:ted.kampen schreef:Ik had ook voor Sanders kunnen kiezen, of voor nog een aantal anderen. Ik heb van een aantal mensen gehoord dat Theo Albers zeer kundig en ervaren is in het repareren van chassis’ en heb op basis daarvan voor hem gekozen.
De circel is bijna rond… Door een zoon van Theo Albers ben ik verliefd geworden op een DS. In de zomer werk ik 3 weken samen met hem in Orange. Na lang zoeken vond ik een mooie ID, die jij geïmporteerd en gerestaureerd hebt.
Succes met het afwikkelen van alles!
Hé , leuk om te horen. Maar laat de cirkel zich maar niet helemaal sluiten…..
Ik ken Theo Albers overigens persoonlijk nog niet, maar ik zal het zeker aanhalen als ik hem ga ontmoeten.
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
DS Am(b)rulance schreef:Wat betreft de hoofdsteunen: de smalle hoofdsteunen met gelaste pijpjes in het stoelframe zijn wel zinvol (en stijlvoller vind ik zelf, zie je ook nog iets als je achteruit kijkt).
De brede met beugels zijn slechts voor de sier en om een vermoeid hoofd in de file even tegenaan te leggen. Zitten slechts met 4 parkertjes vast.Verder sterkte met lijf en wederopbouw van je prachtige auto Ted, sterkte ermee.
Wat voor trekhaak had je? Een Brink of een “franse”?
In dit geval zou je met een Brink trekhaak beter af zijn, dan beperkt de schade zich vaak tot de koffer.
Bij een franse loopt de bevestiging door tot de ruimte onder de afdekplaat van je stabilisatorstang en treedt er extra vervorming door tot onder je achterbank..
Hoi Ton,
Bedankt voor antwoord morele steun. Dat is duidelijk: dus als er een hoofdsteun inkomt dan moet het zo’n klein model worden. Zitten die groten er voor de sier in?? (ik weet het: smaken verschillen).
Hoe krijg je trouwens die pijpjes in de stoelen gelast? Waarschijnlijk iets dat je erzelf in moet klussen?
Ik had een Brink trekhaak dus inderdaad geluk gehad daarmee….
Mijn uitlaat is wel helemaal omhoog gedrukt en de bevestiging bodem dus omlaag: ik weet even uit mijn hoofd niet precies waar ie zit.
Ik las ergens op dit forum dat je in de Provence woont. Je zult daar wel dagelijks in je Snoek rondrijden: SUPER!!!
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Ik zou eigenlijk wel zelf bij de expertise aanwezig willen zijn. Wordt dat toegestaan of is dat “not done”?
ted.kampen schreef:Ik zou eigenlijk wel zelf bij de expertise aanwezig willen zijn. Wordt dat toegestaan of is dat “not done”?
Als je niks zegt om de beste man te beinvloeden moet dat toch geen probleem zijn lijkt me?
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Ik heb er gelukkig geen ervaring mee. Maar het is je eigen auto, dus waarom zou je niet bij de expertise aanwezig mogen zijn? Ff een kwestie van Theo Albers bellen dan weet je waar je aan toe bent.
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Piet Visser schreef:Ted ik leef met je mee, ben zelf 15 jaar geleden van achter aangereden door een vrachtwagen (in mijn eend!).
Hoe is het met de bestuurder van de golf?
De verzekering van de aldi gaat aan deze vragen of hij/zij één of twee klappen heeft gevoeld.
Bij één klap bevestigd het jouw verhaal.
Bij twee klappen zal men concluderen dat jij als eerste op die golf bent gereden en dat daarna de aldi bij jou achterop is geklapt!Zorg dus dat hier een sluitend rapport van bestaat (naam v.d. rapporterende agent) !
Ik weet niet of je over hoofdsteunen beschikte en of deze effectief zijn geweest, waarschijnlijk heb je je schrap gezet (onbewust) omdat je hem zag komen.
Dit kan invloed hebben gehad op de klap die je nek heeft gehad, maar zoals gezegd; laat er naar kijken!!Sterkte, Piet
Vrachtwagen op eend??? Hoe ben je daar uitgekomen?? Waarschijnlijk puur geluk. Met de bestuurder van de Golf was op het eerste gezicht niet veel aan de hand, maar ik weet nu zelf dat je e.e.a. pas voelt 1-2 dagen na ongeluk.
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
lupolo schreef:TERING NACHTMERRIE !
Ook ik heb dit helaas moeten mee maken alleen niet zoals jij dit nu beschrijft. Ik vermoed dat je chassis behoorlijk te pakken is genomen!, zorg ervoor dat er een goede schade expert bij komt die ook verstand heeft van DSén en zet hem bij een DS garage ! ook hoop ik dat je all-risk heb !
Hierbij twee foto’s van +10000 schade !, ps die oudere man bij de auto is de hond van de BMW
Maar zoals eerder is gezegd wees blij dat je er zelf uit gekomen bent zonder gekke dingen !
Ook een enorme klap zeg! Hoe kan dat eigenlijk op zo’n punt?
Had je zelf niets?
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
GW-tje schreef:Jeetje Ted, het zit jou niet mee en da’s zacht uitgedrukt. Ik hoop dat je deze klap lichamelijk en geestelijk goed te boven komt. Dat is serieus…...
Iets minder serieus; als je dame mocht sterven in het harnas, door jou te beschermen, dan hoop ik dat ze in haar strijd zo’n enorm Duits hok heeft meegenomen naar de eeuwige jachtvelden. Of was de A6 nog te redden?
Sterkte, Ted!
(Sorry, Waterman, ik probeer alleen net als de rest Ted wat op te fleuren)
De A6 had vooral schade in het vooronder. Vervormde chassisbalken en in ieder geval radiateur en bumper aan gort. Het zag er in ieder geval lang niet zo erg uit als de achterkant van mijn DS. Ik heb ook begrepen dat auto’s sowieso sterker zijn aan de voorkant dan aan de achterkant.
Hij zal nog wel te redden zijn aangezien het om een vrij recente 3.0TDI ging. Die zal wel een niet misselijke taxatiewaarde hebben….
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
bogaard77 schreef:Ted wat enorm shit man! Ik weet hoe je je voelt.. ( Zie hier )
Sterkte. En even naar de huisarts om je nek te controleren.
Jeetje, wat jammer! Zal ook wel een redelijke klap geweest zijn. Hoe heb je dat ervaren in een AMI?
ted.kampen schreef:Piet Visser schreef:Ted ik leef met je mee, ben zelf 15 jaar geleden van achter aangereden door een vrachtwagen (in mijn eend!).
Hoe is het met de bestuurder van de golf?
De verzekering van de aldi gaat aan deze vragen of hij/zij één of twee klappen heeft gevoeld.
Bij één klap bevestigd het jouw verhaal.
Bij twee klappen zal men concluderen dat jij als eerste op die golf bent gereden en dat daarna de aldi bij jou achterop is geklapt!Zorg dus dat hier een sluitend rapport van bestaat (naam v.d. rapporterende agent) !
Ik weet niet of je over hoofdsteunen beschikte en of deze effectief zijn geweest, waarschijnlijk heb je je schrap gezet (onbewust) omdat je hem zag komen.
Dit kan invloed hebben gehad op de klap die je nek heeft gehad, maar zoals gezegd; laat er naar kijken!!Sterkte, Piet
Vrachtwagen op eend??? Hoe ben je daar uitgekomen?? Waarschijnlijk puur geluk. Met de bestuurder van de Golf was op het eerste gezicht niet veel aan de hand, maar ik weet nu zelf dat je e.e.a. pas voelt 1-2 dagen na ongeluk.
Ik heb een kleine drie maanden fisiotherapie nodig gehad om de coordinatie van de nekspieren weer goed te krijgen.
Wanneer ik mijn hoofd achterover kantelde ging het licht uit, dan viel ik domweg in zijn geheel achterover.
Een half jaar later lag ik te sleutelen onder een auto en ben ik ook even “out” geweest, sindsdien geen echte problemen meer, ben volledig hersteld.
Aangezien een eend ten opzichte van een vrachtwagen niets weegt ben ik met auto en al gelanceerd!
Een blikje cola uit het dashboard vond ik terug bij de achterruit
Een zwaardere auto ondervind een “kleinere” versnelling omdat de wagen eerst kreukeld en daarna pas gaat versnellen.
Oh ja, een tip: leg geen brandblusser in de kofferbak.
Door het vervormen van de kofferbak werd mijn blusser geactiveerd (door de veiligheidspen heen), dit stopte pas toen ie helemaal leeg was.
En van dat spul ga je aan de race
Fijne dagen, Piet
Ted, van harte meegevoel met dit ongeluk! Daar is mijn gisteravond door een vandaal van N-Afrikaanse afkomst ingeslagen passagiersraam van m’n Break (terwijl ik aan ‘t stuur zat) niets bij!
Wb de body van je car kan ik je geen zinnige adviezen geven, voor je eigen body kan ik je de beste osteopaat in België en wellicht Europa aanbevelen. Hij woont niet ver bij mij vandaan. Indien interesse: stuur me een pb’tje.
Toch een feestelijke en zo pijnloos mogelijke Kerst toegewenst!
Groeten,
Fem
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 26-08-2008
- C6 (2005-2012) 2.7 HDi Exclusive
- Xsara Picasso 2.0HDI
lupolo schreef:TERING NACHTMERRIE !
Ook ik heb dit helaas moeten mee maken alleen niet zoals jij dit nu beschrijft. Ik vermoed dat je chassis behoorlijk te pakken is genomen!, zorg ervoor dat er een goede schade expert bij komt die ook verstand heeft van DSén en zet hem bij een DS garage ! ook hoop ik dat je all-risk heb !
Hierbij twee foto’s van +10000 schade !, ps die oudere man bij de auto is de hond van de BMW
Maar zoals eerder is gezegd wees blij dat je er zelf uit gekomen bent zonder gekke dingen !
Zo aan het kenteken te zien te zien een Duitser (verder niks tegen Duitsers hoor mod….) maar dat zal dan wel al helemaal een gezeur zijn geweest met de verzekering…..?
Armoede = Je in iets anders moeten verplaatsen dan een Citroen…
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Fem schreef:Ted, van harte meegevoel met dit ongeluk! Daar is mijn gisteravond door een vandaal van N-Afrikaanse afkomst ingeslagen passagiersraam van m’n Break (terwijl ik aan ‘t stuur zat) niets bij!
Wb de body van je car kan ik je geen zinnige adviezen geven, voor je eigen body kan ik je de beste osteopaat in België en wellicht Europa aanbevelen. Hij woont niet ver bij mij vandaan. Indien interesse: stuur me een pb’tje.
Toch een feestelijke en zo pijnloos mogelijke Kerst toegewenst!
Groeten,
Fem
Fem, Bedankt.
Het is ook niet te onderschatten wat jij mee hebt gemaakt: erg intimiderend. Heel jammer dat dit soort dingen gebeuren. Ik hoop dat je je er snel overheen kunt zetten. Zaken die wij meemaken zorgen er toch voor dat je de eerste tijd met een ongemakkelijk gevoel in de auto zit. Ik merk het vooral als ik bij een verkeerslicht stilsta. Ik heb toch steeds het gevoel dat ze niet gaan remmen. Maar ja, met beide benen snel weer op de grond: de kans dat je iets dergelijks overkomt is nog steeds erg klein.
Het gaat elke dag beter met mijn nek, ik wacht de progressie dus nog even af. Maar als ik het gevoel heb dat ik hulp nodig heb zou ik graag de gegevens van de osteopaat van je krijgen.
Groeten,
Ted
Dick Kampen schreef:lupolo schreef:TERING NACHTMERRIE !
Ook ik heb dit helaas moeten mee maken alleen niet zoals jij dit nu beschrijft. Ik vermoed dat je chassis behoorlijk te pakken is genomen!, zorg ervoor dat er een goede schade expert bij komt die ook verstand heeft van DSén en zet hem bij een DS garage ! ook hoop ik dat je all-risk heb !
Hierbij twee foto’s van +10000 schade !, ps die oudere man bij de auto is de hond van de BMW
Maar zoals eerder is gezegd wees blij dat je er zelf uit gekomen bent zonder gekke dingen !
Zo aan het kenteken te zien te zien een Duitser (verder niks tegen Duitsers hoor mod….) maar dat zal dan wel al helemaal een gezeur zijn geweest met de verzekering…..?
spaans, en wacht nu na een behoorlijke tijd nog steeds op mijn eigen risico geld duurde ook een behoorlijke tijd 2,5 mnd maar dit komt door Gio (verzekering in NL)
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
ted.kampen schreef:Fem schreef:Ted, van harte meegevoel met dit ongeluk! Daar is mijn gisteravond door een vandaal van N-Afrikaanse afkomst ingeslagen passagiersraam van m’n Break (terwijl ik aan ‘t stuur zat) niets bij!
Wb de body van je car kan ik je geen zinnige adviezen geven, voor je eigen body kan ik je de beste osteopaat in België en wellicht Europa aanbevelen. Hij woont niet ver bij mij vandaan. Indien interesse: stuur me een pb’tje.
Toch een feestelijke en zo pijnloos mogelijke Kerst toegewenst!
Groeten,
FemFem, Bedankt.
Het is ook niet te onderschatten wat jij mee hebt gemaakt: erg intimiderend. Heel jammer dat dit soort dingen gebeuren. Ik hoop dat je je er snel overheen kunt zetten. Zaken die wij meemaken zorgen er toch voor dat je de eerste tijd met een ongemakkelijk gevoel in de auto zit. Ik merk het vooral als ik bij een verkeerslicht stilsta. Ik heb toch steeds het gevoel dat ze niet gaan remmen. Maar ja, met beide benen snel weer op de grond: de kans dat je iets dergelijks overkomt is nog steeds erg klein.Het gaat elke dag beter met mijn nek, ik wacht de progressie dus nog even af. Maar als ik het gevoel heb dat ik hulp nodig heb zou ik graag de gegevens van de osteopaat van je krijgen.
Groeten,
Ted
dat is mooi te horen hoop dat het snel wegtrekt en dat hoe jammer het ook maar mag zijn alleen de auto de grootste kap heeft opgevangen !, toch betrouwbare dames die DSén
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD